۱۰ داروی گیاهی برای درمان بیماری خود ایمنی با طب سنتی

درمان بیماری خود ایمنی :

بیماری خود ایمنی چیست ؟ بیماری خود ایمنی بیماری‌ است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلولهای سالم حمله می‌کند،چون قادر نیست بین این سلولها و عوامل خارجی مضر و مهاجم مانند باکتری ها تفاوتی قائل شود. در ادامه روشهای درمان بیماری خود ایمنی آورده می شود.

علت بیماری خود ایمنی چیست ؟ دقیق بیماری خود ایمنی هنوز ناشناخته است.با این حال وقتی که یک میکروارگانیزم یا برخی از داروها رفتار سلولهای ایمنی را تغییر میدهند بیشتر تحریک می شود.

وقتی این سلولها،سلولهای بیشتری تولید می‌کنند به صورت دسته‌ جمعی به سلولهای سالم حمله می‌کنند و منجر به ایجاد بیماری های خود ایمنی می شوند.

گاهی اوقات بیماری های خود ایمنی در اندام‌هایی خاص ریشه می دواند.به عنوان مثال سیستم ایمنی بدنتان ممکن است به تیروئید حمله کند و در نتیجه بیماری پر کاری تیروئید ایجاد شود.

اگر به دستگاه گوارش حمله کند ممکن است به عوان بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو تشخیص داده شود.

یک بار هم بیماری به پروتئینی خاص که در سرتاسر بدن موجود است حمله می کند.اگر این موضوع رخ دهد ممکن است بیماری های خود ایمنی به عنوان آرتریت روماتوئید یا اسپوندیلیت آنکیلوزان(نوعی رماتیسم مفصلی مزمن) تشخیص داده شود.

التهاب در بیماری های خودایمنی زیاد و اغلب بسیار ناراحت‌ کننده است.

چیزی که در بیماری های خودایمنی کمتر شنیده می‌شود وجود درمانهای خانگی و طبیعی است.

بیماری خود ایمنی ، بیماری خود ایمنی چیست ، بیماری های خود ایمنی ، بیماری های خودایمنی ، درمان بیماری خود ایمنی

درمان بیماری خود ایمنی

درمان بیماری خود ایمنی

در اینجا ۱۰ درمان بیماری خود ایمنی آورده می شود.

درمان بیماری خود ایمنی با زردچوبه

زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام کورکومین است که آنزیم های افزایش دهنده التهاب در انواع بیماری های خودایمنی نظیر آرتریت،کرون و کولیت اولسراتیو را مهار می کند.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ در نشریه علوم و بیماری‌های گوارشی منتشر شد،۵ بیمار مبتلا به بیماری کرون و ۵ نفر با کولیت اولسراتیو،مقداری کورکومین خالص مصرف کردند.

وابستگی دارویی بیماران کولیتی کاهش یافت و شدت بیماری مبتلایان به کرون کاهش پیدا کرد.

به منظور درمان بیماری خود ایمنی یک فنجان شیر و نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را ترکیب کنید.بگذارید برای چند دقیقه بجوشد.روزانه قبل از رفتن به رختخواب این مایع را بنوشید.

در روش دیگر درمان بیماری خود ایمنی مکمل زردچوبه ۵۰۰ میلی گرمی را روزی سه بار مصرف کنید.با این حال ابتدا با پزشک مشورت کنید.

علاوه بر روش‌های فوق زردچوبه را به عنوان ادویه به غذاهای خود اضافه کنید.

درمان بیماری خود ایمنی با زنجبیل

خواص ضد التهابی زنجبیل می‌تواند در مقابله با بیماری خود ایمنی کمک کننده باشد.همچنین به کاهش التهابی که مشکل شایع در بیماری های خود ایمنی است کمک می کند.

یک تا یک و نیم فنجان آب و یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را ترکیب کنید.بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد.سپس آن را صاف کرده و مقداری آب لیمو و عسل بیفزایید.دو تا سه بار در روز از آن بنوشید.

همچنین زنجبیل را در پخت و پز استفاده کنید.

روغن نارگیل

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ در گزارش زیست شناسی دارویی منتشر شد که روغن نارگیل بکر خواص ضد التهابی و ضد درد بالایی دارد.

این امر روغن نارگیل را به یک درمان بسیار مؤثر برای بیماری های خود ایمنی التهابی مانند کولیت اولسراتیو،بیماری کرون و رماتیسم مفصلی تبدیل می کند.

مطالعه‌ای به سال ۲۰۰۸ در مجله گوارش اسکاندیناوی منتشر شد که اشاره کرد در مبتلایان به بیماری کرون و کولیت اولسراتیو،تولید بیش از حد نوعی قارچ در سیستم گوارشی باعث افزایش التهاب می شود.

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که با التهاب و باکتری بیماری زا مقابله می کند.علاوه بر این روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که متابولیسم را در بیماران مبتلا به تیروئید هاشیموتو بهبود می بخشد.

مطلب مرتبط:  سندروم چرگ اشتراوس چیست و چگونه درمان می شود؟

دو تا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را هر روز برای مقابله با التهاب مصرف کنید.

علاوه بر این برای درد آرتریت و رماتیسم مفصلی،مناطق آسیب دیده را دو تا سه بار در روز با روغن نارگیل ماساژ دهید تا مفاصل نرم تر و سفتی کاهش پیدا کند.برای تسکین بیشتر پس از ماساژ از حوله گرم استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی لوپئول و اسید سالیسیک است که اثر ضد درد دارند و همچنین ترکیبات شیمیایی خاص نظیر اسیدهای چرب در خود دارد که در آرتریت اثر ضد التهابی دارند.موارد فوق بر طبق مطالعه‌ای به سال ۲۰۱۴ به دست آمده است که در نشریه روماتولوژی و بیماری خود ایمنی منتشر شده است.

علاوه بر این آلوئه ورا سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند.از این رو در بیماری پرکاری تیروئید و تیروئید هاشیموتو مؤثر است.

یک برگ بزرگ آلوئه ورا را از درازا ببرید و ژل درون آن را در یک‌ کاسه بریزید.

یک لیوان آب و دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا و آب لیمو را در مخلوط کن بریزید.

برای یک دقیقه ترکیب را هم بزنید.

مقداری از این ژل را مصرف کنید.قبل از این کار با پزشک برای تعیین دوز مناسب مشورت کنید.

تذکر:از آنجا که افزایش مصرف آلوئه ورا می‌تواند باحث ناراحتی روده شود،مهم است که برای تعیین مقدار مناسب مصرف روزانه با پزشک مشورت کنید.

آناناس

آناناس حاوی دسته ای از آنزیم ها است که بروملین خوانده می‌شوند و خواص ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ توسط ایمنی شناسی بالینی منتشر شد و دو نفر بیمار مبتلا به کولیت اولسراتیو که بیماریشان حتی با‌ گذشت مدت بسیار زیادی از انجام درمان های دارویی مرسوم بهبود نیافته بود،زمانی که روزانه مقداری بروملین خالص مصرف کردند به بهبودی دست یافتند.

بروملین موجود در آناناس باعث رهایی از بیماری خود ایمنی التهابی نظیر آرتریت روماتوئید و روماتیسم مفصلی نخاعی می شود.

یک آناناس تازه را پوست گرفته و به قطعات کوچک برش بزنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار داده روزانه مصرف کنید.

در روش دیگر یک آناناس تازه را(پوست گرفته و خرد شده) و ۱۵ قطعه از ریشه زردچوبه(هر کدام ۷.۵سانت) در آبمیوه گیری بریزید.برای یک دقیقه آن‌ها را خوب مخلوط کنید.برای کاهش التهابات روزانه سه بار از این معجون بنوشید.

تذکر:اگر زخم معده دارید یا از داروهای رقیق کننده خون(آسپرین ، وارفارین و غیره) استفاده می‌کنید از مصرف آناناس یا عصاره بروملین اجتناب کنید چون می‌تواند با این داروها تداخل ایجاد کند.

روغن ماهی

روغن ماهی حاوی اسیدهای چربی با خواص ضد التهابی است.درد و خشکی مفاصل را کاهش می‌دهد و حتی وابستگی دارویی بیماران آرتریت روماتوئید را از بین می برد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۰ در نشریه روماتولوژی منتشر شد اشاره نمود که مصرف روزانه مکمل های روغن ماهی علایم بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

بیماران روماتیسم مفصلی نخاعی نیز می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.مطالعه منتشره در جراحی مغز اعصاب به سال ۲۰۰۶ اعلام داشت که روغن ماهی یک درمان ضد التهابی بی خطر برای درد گردن و کمر است.

استفاده از روغن ماهی مزایای ضد التهابی در بیماران کولیت اولسراتیو و کرون دارد،اگر چه بر طبق مطالعه ی منتشر شده به سال ۲۰۱۴ در نشریه موارد بالینی بهبودی پایدار ایجاد نمی کند.همچنین ممکن است باعث ایجاد ناراحتیهای گوارشی در بیماران مبتلا به کرون شود.

یک تا دو قاشق چای خوری روغن ماهی را هر روز مصرف کنید.

در روش دیگر روزانه یک کپسول ۵۰۰ میلی گرمی روغن ماهی مصرف کنید.

برای دردهای آرتریت روماتوئید و روماتیسم مفصلی می‌توانید ۵ قطره روغن ماهی را به وان آب گرم اضافه کرده و هفته‌ای سه بار در آن بنشینید.

مطلب مرتبط:  راهنمای کامل درمان گیاهی استرس و اضطراب شدید

فلفل قرمز

حاوی مواد ضد دردی به نام کاپسایسین است.

زمانی که فلفل قرمز مصرف می‌کنید یا آنرا به صورت موضعی به بدن می مالید ، کاپسایسین فعالیت ماده ی شیمیایی را که مسوول انتقال سیگنال های درد به مغز است مهار می کند.

به همین دلیل فلفل قرمز در درمان دردهای انواع بیماری های خودایمنی نظیر آرتریت روماتوئید و روماتیسم مفصلی مؤثر است.همچنین جریان عمومی خون را از طریق افزایش نرمی مفاصل بهبود می بخشد.

یک قاشق چای خوری فلفل قرمز و عسل طبیعی را مخلوط کنید.روزانه دو تا سه قاشق از آن را مصرف کنید.

در روش دیگر نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز را در یک لیوان آب ریخته و هر روز بنوشید.

علاوه بر این در صورت بروز مشکلاتی نظیر دردهای آرتریت روماتوئید و روماتیسم مفصلی،دو قاشق غذاخوری فلفل قرمز را در نصف فنجان روغن نارگیل حل کنید.روزانه دو تا سه بار این محلول را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

تذکر:با اینکه کاپسایسین ضد التهاب است،نفوذپذیری روده را افزایش می‌دهد و راه را برای ورود باکتری ها به روده هموار می کند،بنابراین مصرف آن برای آن‌هایی که کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون دارند مضر است.

سرکه سیب

مصرف سرکه سیب برای درمان بیماری خود ایمنی مفید است.حاوی ویتامین B5 است (اسید پانتوتنتیک)که به کاهش تورم و التهاب کمک می کند.کلسیم ، منگنز ، پتاسیم و فسفر موجود در سرکه سیب درد مفاصل را کاهش می دهد.

همچنین سرکه سیب متابولیسم را سرعت می‌بخشد و در نتیجه برای افراد مبتلا به پرکاری تیروئید مفید است.

نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را در یک لیوان آب داغ حل کنید.

برشی از ریشه زنجبیل به آن اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه بماند.

یک قاشق چای خوری عسل نیز بیفزایید.

دو بار در روز آن را بنوشید.

دارچین

هر چند در عرف برای درمان دیابت استفاده می‌شود و باعث افزایش فشار خون می‌گردد با این حال دارچین در درمان بیماری خود ایمنی نیز سودمند است.

مطالعه‌ای به سال ۲۰۱۵ که توسط نشریه غذاها و عمل‌کرد منتشر شد بیان نمود که دارچین سریلانکایی یکی از قویترین انواع است و مصرف منظم دارچین یک درمان ضد التهابی مؤثر برای بیماریهای مزمن مانند آرتریت روماتوئید است.

علاوه بر این دارچین خواص ضد باکتریایی دارد که فعالیت بیش از حد باکتری های موجود در روده بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو و کرون را که باعث تشدید التهاب و پیشرفت بیماری می شوند متوقف می کند.

یک قاشق چای خوری از پودر دارچین و مقدار کمی عسل طبیعی را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و هر روز بنوشید.

علاوه بر این برای رهایی از درد آرتریت روماتوئید و رماتیسم مفصلی،یک قاشق چای خوری پودر دارچین را در ۵ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.دو تا سه بار در روز روی نواحی آسیب دیده بمالید.

روغن پونه کوهی

درمان بیماری خود ایمنی

خواص ضد التهابی روغن پونه کوهی درمانگر با‌ارزشی در انواع بیماری خود ایمنی نظیر آرتریت روماتوئید و رماتیسم مفصلی است.

با استفاده از قطره چکان ۳ تا ۴ قطره روغن پونه کوهی را در یک لیوان آب یا آبمیوه بریزید.سه بار در روز از آن بنوشید.

علاوه بر این برای درمان انواع بیماری خود ایمنی نظیر آرتریت روماتوئید و رماتیسم مفصلی،یک تا دو قطره از روغن پونه کوهی خالص را در یک قاشق چای خوری روغن نارگیل ریخته و روی قسمت‌های دردناک بدن خود بمالید.

تذکر:به دلیل خواص بسیار قوی آن،قبل از استفاده از روغن پونه کوهی در رژیم غذایی خود با دکتر مشورت کنید.

ترجمه شده در خلایق

درمان بیماری خود ایمنی

بیماری خود ایمنی ، بیماری خود ایمنی چیست ، بیماری های خود ایمنی ، بیماری های خودایمنی ، درمان بیماری خود ایمنی

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
2 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها