آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود ؟ راهنمای درمان لوپوس

آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود ؟

راههای درمان لوپوس چیست : بیماری لوپوس منتشر یا لوپوس اریتماتوز سیستمیک گونه‌ای بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن علیه ارگان‌ ها و بافت‌های بدن وارد عمل شده و به‌ آن‌ ها آسیب می‌رساند. با مجله خلایق همراه باشید تا به این پرسش که آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود پاسخ داده شود و روشهای درمان لوپوس ارائه گردد.

بیماری لوپوس بیماری روماتیسمی مزمن است که موجب بروز التهاب در بافت های مختلفی از بدن می شود. حملات سیستم ایمنی بدن به بافتها باعث التهاب، ورم و آسیب دیدن نقاط مختلف بدن همچون مفاصل، پوست، کلیه ها، خون، قلب و ریه می شود.

لوپوس ، بیماری لوپوس ، بیماری لوپوس علایم ، درمان لوپوس ، لوپوس پوستی ، علائم لوپوس ، آیا بیماری لوپوس باعث مرگ می‌شود ، درمان بیماری لوپوس ، درمان لوپوس با طب سنتی ، لوپوس اریتماتوز ، آیا لوپوس کشنده است

آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود

بیماری لوپوس درمان ، آیا بیماری لوپوس واگیردار است ، درمان لوپوس پوستی ، درمان لوپوس در طب سنتی ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک ، لوپوس چیست ، لوپوس کلیه ، لوپوس بیماری ، بیماری لوپوس چیست ، لوپوس و بارداری ، انواع لوپوس ، آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود

انواع لوپوس عبارتند از لوپوس پوستی، لوپوس قرص مانند و لوپوس اریتماتوز سیستمیک. وقتی که تنها پوست درگیر باشد، درماتیت لوپوس یا لوپوس پوستی نامیده می شود. نوعی لوپوس پوستی وجود دارد که می تواند از پوست جدا شود و فرد بیماری داخلی ندارد که به آن لوپوس قرص مانند یا لوپوس اریتماتوز جلدی می گویند. وقتی که علاوه بر پوست ارگانهای داخلی بدن نیز درگیر باشند بیماری، لوپوس اریتماتوز سیستمیک نامیده می شود. لوپوس قرص مانند و لوپوس اریتماتوز سیستمیک در زنان نسبت به مردان در حدود هشت برابر شایع تر است.

در بیماری لوپوس علائم چگونه است ؟

نوع علائم لوپوس و شدت آن در بیماران مبتلا به لوپوس متفاوت است. بسیاری از مبتلایان به لوپوس احساس ضعف و خستگی می کنند، وزنشان کم شده و تب خفیفی دارند.

دیگر علائم لوپوس عبارتند از درد، خشکی و ورم مفاصل و عضلات، بروز جوش و نواحی ملتهب شبیه پروانه بر روی صورت، ضایعات پوستی که با قرار گرفتن در برابر آفتاب بدتر می شوند، سفید شدن و یا آبی شدن انگشتان در سرما و یا در مواقع استرس زا، تنگی نفس، درد قفسه سینه، خشکی چشم ها، سردرد، گیجی و از دست دادن حافظه.

فنومن رینود به وضعیتی می گویند که سرما یا استرس موجب اسپاسم عروق در قسمتی از اندام می شود. علامت این اسپاسم معمولا درد در انگشتان دست یا پا است. فنومن رینود در بیماری لوپوس به علت التهاب عروق خونی ایجاد می شود و گاهی اوقات چنان شدید می شود که منجر به گانگرن و سیاه شدن انگشتان می گردد.

قرمزی پوست بر روی پوست دست ها یعنی جاهایی که در معرض تابش نور خورشید هستند هم دیده می شود. در ۶۰ درصد بیماران این ضایعات پوستی به نور خورشید حساسند. زخم های داخل محوطه دهان و ریزش مو هم از دیگر علائم لوپوس است.

مطلب مرتبط:  انحراف تیغه بینی چیست ؟ راهنمای درمان انحراف تیغه بینی

اغلب بیماران کم خونی خفیف دارند. گاهی اوقات غدد لنفاوی این بیماران متورم و بزرگ می شوند.

در بیمار مبتلا به لوپوس ممکن است پرده دور قلب و پرده دور ریه ملتهب شده که موجب درد قلب و یا درد ریه می شود.

در ۳۰ درصد مبتلایان به لوپوس کلیه ملتهب می شود که نتیجه آن دفع پروتئین از طریق کلیه در ادرار است.

افسردگی و اضطراب در این بیماران شایع است. سردرد، احساس گزگز یا خواب رفتگی در اندام و تشنج ممکن است در بیماران دیده شود.

درد شکم، تهوع و استفراغ ممکن است از علائم لوپوس باشند.

دیگر علائم لوپوس عبارتند از احساس درد در تمام بدن، بی اشتهایی مداوم، خونریزی از بینی به صورت مکرر، زخم‌های سقف دهان به طوری که پس از خوردن غذاهای تند دچار سوزش شود، بثورات پوستی در نقاط مختلف بدن، خستگی مفاصل هنگام برخاستن از خواب، درد قفسه سینه با افزایش تنفس، سرفه همراه با خلط خونی، سردردهای غیرمعمول و مداوم، ورم کردن پاها به طور مداوم، ورم کردن پلک‌ها، دیده شدن خون در ادرار.

آیا بیماری لوپوس باعث مرگ می‌شود ؟ آیا لوپوس کشنده است ؟

التهابی که توسط بیماری لوپوس به وجود می آید می تواند باعث نارسایی کلیه و آسیب دیدن کلیه ها، اختلالات حافظه، کم خونی، خونریزی و یا التهاب رگ ها، بیماری های ریوی و بیماری های قلبی شود. همچنین ابتلا به بیماری لوپوس خطر عفونت، سرطان و مشکلات بارداری را افزایش می دهد. بنابراین در صورتی که بیماری کنترل و درمان نشود و پیشرفت کند به دلیل بروز عوارض فوق احتمال مرگ وجود دارد.

آیا بیماری لوپوس واگیردار است ؟

لوپوس مسری نیست. این به این معنا است که بیماری از یک شخص به شخص دیگر منتقل نمی شود.

درمان بیماری لوپوس چیست ؟

برای درمان لوپوس اریتماتوز حاد کورتیکوستروئید تجویز می‌شود. مصرف کورتیکوسترویید یا کورتن در موارد شدید بیماری است.

داروی ضد مالاریا مانند هیدروکسی کلروکین در درمان ضایعات لوپوس پوستی، احساس خستگی و درد مفاصل بکار برده می شود.

برای پیشگیری و درمان لوپوس پوستی از کرم‌ های محافظت کننده در مقابل نور خورشید کورتیکوئید استفاده می شود.

در بیماری لوپوس درمان دارویی شامل تجویز داروهای ضد التهاب مثل ایندومتاسین، بروفن، سلکسیب، پیروکسیکام، ملوکسیکام، مفنامیک اسید، ناپروکسن و یا مفنامیک اسید است که درد مفاصل و عضلات بیمار را کاهش می دهند.

داروهای ضعیف کنند سیستم ایمنی مانند آزاتیوپرین، سیکلوسپورین، سیکلوفسفامید، متوترکسات و میکوفنولات در بعضی از مبتلایان برای درمان لوپوس مصرف می شوند. این داروها سیستم دفاع ایمنی بدن را تضعیف می کنند و مصرف آنها احتمال بروز عفونت در بیماران را بیشتر می کند.

بیماران مبتلا به لوپوس باید تا حد ممکن از تابش نور خورشید دوری کنند چون آفتاب موجب تشدید بیماری آنها میشود. این بیماران باید بسیار بیش از دیگران مراعات کنند تا دچار عفونت در جایی از بدن نشوند و از تماس با بیماران عفونی اجتناب کنند.

مطلب مرتبط:  نشانه های سرطان سینه چیست ؟ راههای درمان سرطان سینه در طب سنتی و طب مدرن

لوپوس و بارداری ضد هم هستند. در حالت شدید بیماری، بارداری برای بیمار توصیه نمی شود و مصرف بعضی از داروهای ضد بارداری هم برای این بیماران مضر است.

ایجاد تغییراتی در سبک زندگی می تواند تا حدودی جلوی شعله ور شدن بیماری را بگیرد. انجام کارهایی نظیر استراحت کافی، محافظت از پوست در برابر آفتاب، ورزش منظم، ترک سیگار و رژیم غذایی سالم.

درمان لوپوس در طب سنتی

برای درمان لوپوس با طب سنتی اصلاح مزاج و تنظیم تغذیه بسیار اهمیت دارد. برای ارائه برنامه درمانی، معاینه بیمار توسط پزشک با تجربه طب سنتی ضروری است تا با توجه به نوع و وسعت سوء مزاج بیمار برنامه درمانی ارائه شود. پرهیز از مصرف سردیجات و مصرف مواد غذایی با طبع گرم و پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر قدم اول است.

ترکیب زردچوبه و شیر یک درمان خانگی بسیار مفید برای لوپوس محسوب می شود. یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و روزانه یک تا دو بار بنوشید. می توانید از کمی عسل طبیعی برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

زنجبیل نیز از ادویه هایی است که به درمان سنتی لوپوس کمک می کند. این ادویه به دلیل داشتن مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب به بهبود دردهای عضلانی و ورم ماهیچه های ناشی از بیماری لوپوس کمک می کند.

یک واحد سیاه دانه ی پودر شده را در سه واحد عسل مخلوط کرده و ۴۰ تا ۱۲۰ روز، هر هشت ساعت یک قاشق مرباخوری مصرف کنید.

استفاده از روغن ماهی به دلیل داشتن امگا۳ به منظور درمان لوپوس با طب سنتی مفید است.

استفاده از تخم کتان می تواند تا حدودی التهاب را کاهش دهد.

پروبیوتیک‌ ها به دلیل نقش عمده‌ ای که در تقویت سیستم ایمنی ایفا می‌کنند، گزینه‌ای بسیار مناسب برای درمان لوپوس هستند. لبنیات پروبیوتیک امروزه به آسانی در دسترس مردم قرار دارد.

اگر حمله لوپوس به عضو خاصی صورت گرفته باشد زالودرمانی در همان منطقه همراه با داروهای گیاهی زیر نظر متخصص با تجربه طب سنتی لازم است.

در کلیپ زیر ۱۰ داروی گیاهی دیگر برای درمان خانگی لوپوس را مشاهده کنید. زیرنویس اختصاصی توسط مجله خلایق:

آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود

لوپوس ، بیماری لوپوس ، بیماری لوپوس علایم ، درمان لوپوس ، لوپوس پوستی ، علائم لوپوس ، آیا بیماری لوپوس باعث مرگ می‌شود ، درمان بیماری لوپوس ، درمان لوپوس با طب سنتی ، لوپوس اریتماتوز ، آیا لوپوس کشنده است ، بیماری لوپوس درمان ، آیا بیماری لوپوس واگیردار است ، درمان لوپوس پوستی ، درمان لوپوس در طب سنتی ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک ، لوپوس چیست ، لوپوس کلیه ، لوپوس بیماری ، بیماری لوپوس چیست ، لوپوس و بارداری ، انواع لوپوس ، درمان بیماری لوپوس ، آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
7 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها