درمان قطعی پوست مرغی با داروهای گیاهی خانگی در طب سنتی

درمان قطعی پوست مرغی : پوست مرغی یا کراتوسیس پیلاریس یک بیماری پوستی ژنتیکی است که معمولا در قسمت نشیمنگاه، ران ها، کمر و بازوها ایجاد می شود.

پوست مرغی یک‌ اختلال‌ پوستی‌ شایع‌ است که‌ در آن‌ منفذ فولیکول‌های‌ مو با توپی‌ های‌ سخت‌ پر می‌شود. این حالت نمایی شبیه پوست مرغ پر کنده ایجاد می‌کند. برآمدگی های کوچک، گوشتی شکل و به رنگ قرمز را پوست مرغی شدن می نامند که به بافت پوست، شکلی شبیه کاغذ شن مانند می دهد. به منظور بررسی روشهای درمان قطعی پوست مرغی با مجله خلایق همراه باشید.

درمان قطعی پوست مرغی

به نظر می رسد که پوست این افراد جوش زده یا به خاطر سرما مور مور شده است اما در واقع این گونه نیست و پوست، ظاهری دانه دانه دارد. پوست این افراد به خاطر خشکی و ضخامت غیر طبیعی مجاری فولیکول مو به این شکل در می آید.

این بیماری در نزدیک به ۵۰ تا ۸۰ درصد از نوجوانان و حدود ۴۰ درصد از بزرگسالان مشاهده می شود و در اغلب موارد نیز هیچگونه درمانی نیاز ندارد و صرفا از نظر زیبایی ممکن است برای فرد ناخوشایند باشد.

علت پوست مرغی شدن

پوست مرغی یک وضعیت ژنتیکی بی خطر است که به دلیل تولید بیش از حد کراتین توسط پوست ایجاد می‌شود. در واقع پروتئین، فولیکول مو را احاطه می‌کند و آنرا می‌ بندد که نتیجه‌اش ایجاد برجستگی قرمز فلس مانند است.

کراتوزپیلاریس بیشتر در افرادی دیده می‌شود که پوست خشک دارند.

هوای خشک زمستان، و همچنین دوش بسیار داغ که پوست را بیش از اندازه خشک می‌کند اغلب به این مشکل دامن می‌زنند.

این‌ اختلال‌ به‌ طور شایع‌ همراه‌ درماتیت‌ آلرژیک‌ بروز می‌کند. ضایعاتی‌ مشابه‌ و گاهی‌ کاملا همانند با کراتوزیس‌ پیلاریس‌ در افراد دچار کمبود ویتامین‌ آ بروز می‌کند.

علایم پوست مرغی

توده‌های‌ برجسته‌ کوچک‌، سفت‌ و سفیدرنگ که هنگام لمس‌ شبیه‌‌ سنباده‌ به نظر می رسند.

توده‌ها به‌ صورت‌ گروهی‌ بروز کرده‌ و هر یک‌ از آنها اندازه‌ای‌ حدود یک‌ میلی‌ متر دارند.

توده‌های برجسته در محل‌ منافذ فولیکول‌ های‌ مو تشکیل‌ شده‌ و با ناخن‌ قابل‌ کنده‌ شدن‌ هستند.

مطلب مرتبط:  آبسه ریه چیست ؟ بررسی کامل به همراه ارائه درمان

هنگامی‌ که‌ این‌ توده ها کنده‌ می‌ شوند، معمولا یک‌ موی‌ پیچیده‌ شده‌ در داخل‌ یک‌ ماده‌ سفید نسبتا سفت‌ مشاهده‌ می‌شود.

این‌ توده ها خارش‌ یا سوزش‌ ندارند.

در گروهی از بیماران برجستگی های قرمز رنگ روی صورت و ابروها دیده می‌شود.

درمان پوست مرغی

لایه برداری ساده ترین راه برای کاهش دانه ها و لک های پوست مرغی می باشد. این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و آزاد کردن موهای برگشتی به پوست می شود. از لایه بردار بتا هیدروکسی اسید استفاده کنید.

بعد از حمام پوست را به آرامی با یک حوله خشک کنید و از یک لوسیون یا کرم با مواد تشکیل دهنده‌ ای مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک که با ملایمت پوست را لایه برداری می‌کنند استفاده کنید.

از صابون‌ های‌ ملایم‌ و غیرمعطر استفاده‌ کنید. زمان حمام کردن یا دوش گرفتن باید کوتاه باشد و بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول نکشد.

از آب داغ اجتناب کنید، چون آب داغ چربی های طبیعی پوست را سریع تر از بین می برد. از کیسه و لیف برای شستشو استفاده نکنید.

با استفاده از دستگاه بخور، رطوبت هوای منزل را افزایش دهید.

سعی کنید بدن را زیاد خارش ندهید.

درمان قطعی پوست مرغی استفاده از لیزر است. درمان پوست مرغی با لیزر یک اقدام مؤثر است اما در همه افراد نمی‌توان از لیز استفاده کرد و بستگی به تشخیص پزشک دارد.

درمان پوست مرغی با طب سنتی

جوش‌ شیرین سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد و محفظه های پوست را باز می‌ کند. به منظور درمان پوست مرغی با طب سنتی سه قاشق غذاخوری جوش‌ شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا خمیری به دست بیاید. برای چند دقیقه پوستتان را با آن ماساژ دهید.

یک درمان سنتی پوست مرغی استفاده از آرد جو دو سر است. جو دو سر را پودر کنید و با آب مخلوط کنید و خمیری که به دست می‌ آید را روی قسمتهای پوست مرغی بدن بمالید. بگذارید تا خشک شود و بعد حمام کنید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.

مطلب مرتبط:  راهنمای درمان بیماری التهابی پلی‌ میوزیت یا درماتومیوزیت

وجود اسید لاکتیک در ماست خشکی بیش از حد پوست را از بین می‌برد. قسمتهای پوست مرغی را با ماست ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماست روی پوست بماند و بعد با آب بشویید این کار راه هم هفته ای یک یا دو بار انجام دهید

روغن نارگیل به خاطر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی‌ درمان سنتی پوست مرغی محسوب می شود. می‌توانید از روغن نارگیل برای چرب کردن پوست بعد از حمام استفاده کنید یا همیشه به عنوان لوسیون از ان بهره بگیرید.

درمان پوست مرغی با سرکه سیب نیز امکان پذیر است. به منظور درمان پوست مرغی با سرکه سیب یک پنبه آغشته به سرکه سیب طبیعی را به قسمتهای پوست مرغی بزنید و بگذارید مدتی روی پوست بماند. همچنین می‌توانید سرکه سیب را با روغن نارگیل مخلوط کنید و پوست را کامل با آن ماساژ دهید.

برای درمان پوست مرغی با طب سنتی ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ قاشق غذاخوری نمک را باهم مخلوط کنید. آن را روی نواحی پوست مرغی بمالید و برای چند دقیقه پوستتان را با آن مواد ماساژ دهید. ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب و صابون بشویید. این کار را به طور منظم و مرتب تکرار کنید.

محتویات یک تا دو عدد کپسول ویتامین A را روی مناطق حاوی پوست مرغی بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را به طور مرتب تکرار کنید.

از آنجایی که پوست مرغی با خشکی پوست بدتر می شود، باید با استفاده از سبزیجات و میوه های تازه، آب فراوان، ماهی های روغنی، آجیل و غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ به طور مرتب و منظم، پوستتان را هیدراته نگه دارید.

درمان قطعی پوست مرغی

پوست مرغی ، درمان پوست مرغی ، درمان پوست مرغی با لیزر ، درمان قطعی پوست مرغی ، پوست مرغی شدن ، درمان سنتی پوست مرغی ، درمان پوست مرغی با طب سنتی

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها