راهنمای روشهای درمان سرطان دهانه رحم

درمان سرطان دهانه رحم : هنگامی که سلول های غیر طبیعی در قسمت پایین رحم به تعداد زیاد رشد و تکثیر می کنند، سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم به وجود می آید.

سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم نوعی بیماری است که در آن رشد بافت سرطانی بدخیم از ناحیه دهانه رحم نشأت می‌گیرد و به طور نامنظم و فزآینده‌ای تکثیر و منجر به اختلال در عملکرد آن می‌شود. سرطان دهانه رحم دومین سرطان رایج در زنان است. در ادامه روشهای درمان سرطان دهانه رحم آورده می شود.

درمان سرطان دهانه رحم ، سرطان دهانه ی رحم ، علت سرطان دهانه رحم ، علت سرطان دهانه رحم چیست ، نشانه های سرطان دهانه رحم

درمان سرطان دهانه رحم

علائم سرطان دهانه ی رحم ، علایم سرطان دهانه رحم ، واکسن سرطان دهانه رحم ، تست سرطان دهانه رحم

علت سرطان دهانه رحم چیست ؟ علت بیماری ناشناخته است ولی در ۹۰ درصد موارد، علت سرطان دهانه رحم عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل ناحیه تناسلی) است. هنگامی که این ویروس برای چند سال در بدن باقی می‌ ماند، به تدریج برخی از سلول‌ها را در گردن رحم به سلول‌های سرطانی بدل می‌ کند و این سلول‌ ها به طور پیشرونده مهاجم‌ تر می‌ شوند.

سرطان دهانه رحم معمولاً به دنبال تغییرات پیش‌ سرطانی، در مدتی بیش از ده تا بیست سال پیشرفت می‌ کند. در سراسر دنیا سرطان دهانه رحم چهارمین عامل مرگ‌ زنانی است که بر اثر سرطان از بین می‌ روند.

عوامل افزاینده خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم

سیگار کشیدن و زایمان مکرر

مطلب مرتبط:  راهنمای کامل درمان آب مروارید با طب سنتی و طب مدرن

زنانی که برای مدت زمان طولانی از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند.

ضعف سیستم ایمنی به ویژه به صورت اکتسابی، بیماری ایدز و مصرف داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی.

شروع رابطه جنسی از سنین پایین و داشتن شریک‌های جنسی متعدد.

نشانه های سرطان دهانه رحم

در ابتدای شروع این بیماری در بدن، معمولاً نشانه های سرطان دهانه رحم بروز نمی‌ کند.

از دیگر نشانه های سرطان دهانه رحم می توان به درد لگن، بی‌ اشتهایی و کاهش وزن، کم‌خونی، نشت ادرار و مدفوع از راه مهبل اشاره کرد.

درد سیاتیک، اختلال کار روده و مثانه، ورم پاها از علائم سرطان دهانه ی رحم است.

دیگر علائم سرطان دهانه ی رحم عبارتند از ترشحات غیر طبیعی واژن، خونریزی واژن در بین عادات ماهیانه

خونریزی بعد از یائسگی، خونریزی و یا درد در هنگام داشتن رابطه جنسی با همسر نیز از علایم سرطان دهانه رحم محسوب می شود.

پیشگیری از سرطان دهانه ی رحم

به منظور پیشگیری از سرطان دهانه رحم معاینات منظم و دوره‌ای و انجام آزمایش پاپ اسمیر و تست سرطان دهانه رحم ضروری است.

تزریق واکسن سرطان دهانه رحم به نام واکسن گارداسیل در فاصله سنی ۹ تا ۲۶ سالگی و پرهیز از رابطه جنسی پرخطر و استفاده از کاندوم به منظور پیشگیری از سرطان دهانه ی رحم توصیه می شود.

درمان سرطان دهانه رحم

اگر سلول‌های سرطانی بر روی لایه پوششی دهانه رحم قرار گرفته باشند و رشد آن‌ها به لایه‌ های داخلی نفوذ نکرده باشد برای درمان سرطان دهانه رحم از لیزر درمانی و سرمادرمانی استفاده می شود.

مطلب مرتبط:  همه ی روشهای درمان گیاهی فیبروم رحم با طب مدرن، سنتی و اسلامی

برای برداشتن هر بافتی که ممکن است شامل سرطان باشد، جراحی هیسترکتومی توصیه می شود. جراح ممکن است لوله های فالوپ، تخمدان ها و غدد لنفاوی نزدیک تومور را نیز بردارد.

پرتودرمانی خارجی اشعه X برای نابودی سلول های سرطانی استفاده می شود. همچنین سلول های باقیمانده سرطانی بعد از روش جراحی، با استفاده از پرتودرمانی نابود می شوند.

شیمی درمانی. هنگامی که سرطان دهانه رحم به اندام های دیگر بدن پخش شود، شیمی درمانی از بهترین درمان سرطان دهانه رحم می باشد.

ورزش های آرام می توانند انرژی شما را افزایش دهند و استرس و تهوع شما را در حین درمان کاهش دهند.

غالبا در درمان سرطان دهانه رحم ،رحم و گاهی تخمدان ها برداشته می شوند. بنابراین نمی توانید در آینده حامله شوید. با این حال اگر سرطان را خیلی زود درمان کنید، ممکن است پس از جراحی هنوز هم بتوانید بچه دار شوید.

یک جراحی که به نام رادیکال تراکلکتومی نامیده می شود، می تواند دهانه رحم و بخشی از واژن را بردارد، در حالی که قسمت اعظم رحم را دست نخورده باقی بگذارد.

درمان سرطان دهانه رحم

درمان سرطان دهانه رحم ، سرطان دهانه ی رحم ، علت سرطان دهانه رحم ، علت سرطان دهانه رحم چیست ، نشانه های سرطان دهانه رحم ، علائم سرطان دهانه ی رحم ، علایم سرطان دهانه رحم ، واکسن سرطان دهانه رحم ، تست سرطان دهانه رحم

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها