آشنایی با خواص چای گل قاصدک

چای گل قاصدک :

گیاه قاصدک برای مقابله با مشکلات گوارشی، سنگ کلیه، عفونت‌های مجاری ادرار، یبوست و غیره موثر عمل می‌کند. در ادامه خواص چای گل قاصدک آورده می شود.

گیاه قاصدک بی‌ ادعا همه جا پیدا می‌ شود و خواص فوق‌العاده‌ای دارد. در این مطلب شما را با این معجزه گر طبیعی و روش استفاده‌ی گیاه قاصدک آشنا می‌کنیم.

چای گل قاصدک برای رفع سنگ کلیه

سنگ کلیه دارید؟ گل قاصدک را امتحان کنید. به خاطر این که گل قاصدک خواص دیورتیک دارد. یعنی ادرارآور است و همین حجم ادرار را افزایش می‌دهد. برای همین باعث دفع موادی مانند کلسیم، اگزالات، اسید اوریک و سیستین می‌شود.

اگر کلیه‌تان سنگ ساز است قبل از این که دچار مشکل شوید چهار تا صد گرم برگ خشک گیاه قاصدک را با ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش دم کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید. توجه داشته باشید زمانی که از گیاه قاصدک استفاده می‌کنید باید روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید.

چای ریشه قاصدک بهبود دهنده گوارش

چای ریشه قاصدک برای کبد فوق‌العاده است. ریشه‌ ی گیاه قاصدک تأثیری دارد که باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود. ترشح صفرا زمانی که کیسه‌ی صفرا خالی است به جذب مواد چرب (در طول هضم غذا) کمک می‌کند.

چای ریشه قاصدک را دریابید. یک تا چهار گرم ریشه قاصدک را با ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش دم کرده و روزانه سه مرتبه میل کنید.

خواص قاصدک برای مقابله با عفونت ادراری

برگ‌های قاصدک ادرار آور است و برای همین می‌تواند برای درمان عفونت ادراری موثر باشد. البته استفاده از گیاه قاصدک باید در کنار مصرف دارو باشد. زمانی که از جوشانده‌ی این گیاه استفاده می‌کنید حجم و میزان ادرار افزایش یافته و مجاری ادرار تمیز می‌شود. قاصدک همچنین اجازه نمی‌دهد که باکتری‌ها به جداره‌ی این مجاری بچسبند.

مطلب مرتبط:  خواص چای ترش یا چای مکه

به مدت یک دقیقه یک قاشق غذاخوری برگ گیاه قاصدک را با ۳ لیوان آب بجوشانید. روزانه دو تا سه مرتبه از این جوشانده میل کنید. توجه داشته باشید که کسانی که از گیاه قاصدک استفاده می‌کنند باید روزانه دو لیتر هم آب بنوشند.

گل قاصدک ، گیاه قاصدک ، ریشه قاصدک ، چای قاصدک ، خواص قاصدک ، چای ریشه قاصدک ، چای گل قاصدک

چای گل قاصدک

خواص قاصدک برای درمان یبوست

ریشه‌ی گیاه قاصدک یکی از درمان‌های معجزه گر یبوست محسوب می‌شود. اولاً به خاطر این که کلاً به دفع مواد زاید بدن کمک می‌کند. دوما به خاطر این که سرشار از فیبر است که باعث تحریک روده‌ها شده و حجم مدفوع را بیشتر می‌کند. به همین دلیل هم یبوست را از بین برده و باعث دفع راحت‌تر می‌شود.

۲۰ گرم ریشه قاصدک را با یک لیتر آب و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. هر روز سه مرتبه (صبح، ظهر و شب) به اندازه‌ی یک فنجان از این جوشانده میل کنید. این دوره‌ی درمانی را یک ماه ادامه دهید. سپس هر ماه ۲۰ روز آن را در پیش بگیرید. اگر لازم بود به مدت ۳ ماه این کار را تکرار کنید.

خواص قاصدک برای رفع احتباس آب

اگر آب زیر پوستتان حبس می‌شود به اصطلاح پف می‌کنید. به سراغ برگ‌های قاصدک بروید. این گیاه میزان ادرار را بالا می‌برد. برای همین هم با سرعت بیشتری مازاد آب گیر کرده در بافت‌های بدن را دفع می‌کند.

۳۰ گرم برگ خشک قاصدک را با دو لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه جوشانده و سپس آن را صاف کنید. روزانه ۳ فنجان از این جوشانده را میل کنید. به مدت یک ماه هر روز این کار را انجام دهید و اگر لازم بود از ماه بعد به مدت بیست روز از این جوشانده میل کنید. استفاده از گیاه قاصدک نباید بیش از سه ماه باشد.

مطلب مرتبط:  خواص دارویی چای ترش و طرز تهیه آن

چای قاصدک برای درمان روماتیسم

چای گل قاصدک می‌تواند راه درمانی برای دردهای مفاصل‌تان باشد. این گیاه سرشار از کلسیم، سیلیس و گوگرد می‌باشد و به غضروف‌ها انعطاف پذیری بیشتری می‌دهند. علاوه بر این‌ها گیاه قاصدک یک سم زدای فوق‌العاده محسوب می‌شود که عضلات را از شر باکتری‌ها خلاص می‌کند.

یک قاشق از برگ‌ها یا ریشه قاصدک برای هر یک فنجان آب جوش کافی است. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و سپس محلول را صاف کنید. هر روز یک ساعت بعد از نهار و شام یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

موارد منع مصرف چای قاصدک

با وجود این که همه تصور می‌کنند داورهای گیاهی هیچ عوارضی ندارند اما باید بدانید که گیاهان نیز بی‌خطر نیستند و در برخی موارد مورد منع مصرف دارند. بنابراین اگر دچار یکی از مشکلات زیر هستید از مصرف چای قاصدک بپرهیزید:

مشکلات کبدی

انسداد یا سنگ مجاری صفرا

انسداد روده

زخم اثنی‌عشر

نارسایی کلیوی یا مشکلات قلبی

آلرژی به گیاهان خانواده آستراسه مانند بابونه و گل مینای چمنی

سنگ مجاری ادرار

گل قاصدک ، گیاه قاصدک ، ریشه قاصدک ، چای قاصدک ، خواص قاصدک ، چای ریشه قاصدک ، چای گل قاصدک

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها