روشهای درمان ناخنک چشم در طب سنتی و طب مدرن

درمان ناخنک چشم در طب سنتی :

ناخنک چشم یک زائده گوشتی است که از سمت سفیدی چشم بر روی سیاهی چشم رشد می کند. ناخنک می تواند کوچک بوده یا به اندازه ای رشد کند که جلوی بینایی و قرنیه را بگیرد. در این حالت معمولاً به دلیل وجود رگ های خونی زیاد، رنگ ناخنک صورتی یا قرمز می شود. در ادامه روشهای درمان ناخنک چشم در طب سنتی مورد بررسی قرار می گیرد.

علت بیماری ناخنک چشم

علت دقیق بیماری ناخنک چشم مشخص نشده است. با این حال این عقیده وجود دارد که قرار گرفتن در معر نور شدید آفتاب و اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند یکی از علل بیماری ناخنک چشم باشد.

درمان ناخنک چشم در طب سنتی ، بیماری ناخنک چشم ، ناخنک چشم ، درمان دارویی ناخنک چشم ، قطره ناخنک چشم ، عمل جراحی ناخنک چشم ، عمل ناخنک چشم ، جراحی ناخنک چشم با لیزر

درمان ناخنک چشم در طب سنتی

عمل ناخنک چشم با لیزر ، مراقبتهای بعد از عمل ناخنک چشم ، درمان ناخنک چشم با گیاهان دارویی ، درمان سنتی ناخنک چشم ، درمان گیاهی ناخنک چشم ، درمان ناخنک چشم با عسل

تماس چشم با گرد و غبار و همچنین وراثت نیز می توانند از علل بیماری ناخنک چشم باشند.

علائم ناخنک چشم

بیماری ناخنک چشم در ابتدای امر علائمی ندارد. به مرور زمان و با پیشرفت بیماری، علائم خارش، سوزش و قرمزی و اشک ریزش از چشم به صورت خود به خودی یا در نتیجه تحریک چشم به وسیله عوامل خارجی مشاهده می شود.

به مرور با افزایش رشد ناخنک چشم بر روی قرنیه بینایی فرد در معرض خطر قرار می گیرد.

پیشگیری از ناخنک چشم

به منظور پیشگیری از ناخنک چشم، زمانی که در معرض نور آفتاب هستید یا در هوای آفتابی بیرون می روید عینک آفتابی بزنید.

درمان دارویی ناخنک چشم

اگر ناخنک بعضی اوقات باعث سوزش چشم شود و نه همیشه، می توان با تجویز قطره ناخنک چشم که در این حالت اشک مصنوعی است به درمان دارویی ناخنک چشم کمک کرد.

مطلب مرتبط:  تکنیک های رفع خستگی چشم در هنگام کار با کامپیوتر

در صورتی که ناخنک چشم ملتهب باشد پزشک ممکن است برای درمان دارویی ناخنک چشم قطره ناخنک چشم ایندومتاسین را تجویز کند یا اینکه بخواهد به صورت موضعی کورتیزون به کار ببرد.

در نهایت در صورتی که علاوه بر مشکلات چشمی نظیر التهاب و سوزش و قرمزی و اشک ریزش، ناخنک چشم باعث از بین رفتن حس زیبایی فرد شده باشد برای برداشتن آن از عمل جراحی ناخنک چشم استفاده شود.

تکنیک های متعددی برای عمل جراحی ناخنک چشم وجود دارد. از برداشتن ساده تا تکنیک های پیچیده با پیوند غشای مخاطی و کراتوپلاستی (پیوند قرنیه). انتخاب نوع تکنیک عمل ناخنک چشم به هدف از جراحی و شدت بیماری بستگی دارد.

عمل جراحی در ناخنک های کوچک که فقط مرز قرنیه درگیر شده است و تحریک با کاهش بینایی رخ نداده است فقط با هدف زیبایی انجام می شود. اگر عمل ناخنک چشم به طور صحیح انجام شود عود ناخنک نادر خواهد بود.

در ناخنک چشم پیشرفته، به خصوص در انواع پیشرونده که ضایعه به قرنیه می رسد جراحی ناخنک چشم با لیزر لازم است. جراحی ناخنک چشم با لیزر به منظور برداشتن ناخنک و جلوگیری از عود بیماری انجام می گیرد.

در ناخنک چشم بزرگتر اگر ناحیه بینایی مورد تهاجم قرار گیرد عمل ناخنک چشم با لیزر برای بازگرداندن بینایی ضروری است. هدف از عمل ناخنک چشم با لیزر برداشتن ناخنک از روی قرنیه، کاهش عود، درمان ناحیه بینایی و ترمیم قرنیه است.

از جمله مراقبتهای بعد از عمل ناخنک چشم این است که قطره های چشمی ضد عفونت و ضد التهاب که بنا به صلاحدید پزشک تجویز شده اند می بایست تا چندین هفته پس از عمل توسط بیمار استفاده شوند.

از دیگر مراقبتهای بعد از عمل ناخنک چشم این است که از کار طولانی در محیط های گرم و خشک و پر از گرد و غبار تا تکمیل دوره درمان پرهیز نمایید و همچنین از مصرف قطره های مختلف بدون تجویز پزشک جدا خودداری نمایید.

مطلب مرتبط:  علائم و درمان خشکی چشم + راههای پیشگیری از خشکی چشم

درمان ناخنک چشم در طب سنتی

برای کمک به درمان ناخنک چشم در طب سنتی حتما و حتما یبوست بیمار باید درمان شود.

جهت درمان ناخنک چشم با گیاهان دارویی به نسبت مساوی عرق کاسنی و عرق شاهتره را ترکیب کرده و به مدت یک ماه هر روز ۲ تا ۳ استکان از آن میل کنید.

به منظور درمان ناخنک چشم با گیاهان دارویی روزانه ۳ بار و هر بار دو قطره عصاره یا عرق گل همیشه بهار را در چشم بریزید و تا درمان کامل ناخنک این کار را ادامه دهید.

شستشوی چشم با عرق رازیانه نیز به درمان گیاهی ناخنک چشم کمک می کند.

به منظور کمک به روند درمان گیاهی ناخنک چشم هر روز به سر خود روغن سیاهدانه بمالید.

درمان ناخنک چشم با عسل نیز امکان پذیر است. با هدف درمان ناخنک چشم با عسل روزانه ۱۴ عدد میوه عناب را به همراه عسل گون طبیعی و خالص میل کنید.

در نهایت و به عنوان آخرین روش درمان سنتی ناخنک چشم حجامت سر و حجامت ناحیه گیجگاهی و برخی مواقع زالواندازی ناحیه گیجگاهی انجام می شود. در صورت تمایل به درمان سنتی ناخنک چشم با این راهکار، حتما این کار را زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه طب سنتی انجام دهید.

درمان ناخنک چشم در طب سنتی

درمان ناخنک چشم در طب سنتی ، بیماری ناخنک چشم ، ناخنک چشم ، درمان دارویی ناخنک چشم ، قطره ناخنک چشم ، عمل جراحی ناخنک چشم ، عمل ناخنک چشم ، جراحی ناخنک چشم با لیزر ، عمل ناخنک چشم با لیزر ، مراقبتهای بعد از عمل ناخنک چشم ، درمان ناخنک چشم با گیاهان دارویی ، درمان سنتی ناخنک چشم ، درمان گیاهی ناخنک چشم ، درمان ناخنک چشم با عسل

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها