تکنیکهای سم زدایی از بدن با خوراکی ها

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی :

معرفی رژیم غذایی ساده،کاربردی و عاداتی روزانه به منظور سم زدایی بدن با گیاهان دارویی و به صورت طبیعی، بدون عوارض جانبی مصرف داروهای شیمیایی.

سیستمی طبیعی برای سم زدایی بدن وجود دارد که وظیفه از بین بردن سموم انباشته شده در یک دوره ی زمانی را بر عهده دارد.سموم در همه جا هستنددر غذا،آب و حتی هوایی که در آن نفس می کشیم. به منظور یادگیری سم زدایی بدن با گیاهان دارویی و رژیم غذایی ساده با ما همراه باشید.

به دلیل وجود سطح زیاد سموم در بدن،متخصصان از جمله روش های سم زدایی از بدن که پیشنهاد می‌کنند بهره گیری از یک برنامه رژیم غذایی است که هرچند وقت یکبار باید برای مدتی انجام دهیم. این روش های سم زدایی از بدن عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند بدن به شرایط متعادل طبیعی خود برگردد.

 سم زدایی بدن با گیاهان دارویی ، برای سم زدایی بدن ، روش های سم زدایی از بدن

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

راههای دفع سموم بدن ، سم زدایی فوق سریع ، برنامه ی رژیم غذایی مناسب ، دفع سموم از بدن

این کار به دلیل کاهش دادن احتمال بروز انواع بیماری و ورود سموم به بدن،به شما احساسی خوب می بخشد.

بهره گیری از روش های سم زدایی از بدن ،بسیار آسان و ساده است.فعالیتهای روزانه ای وجود دارد که به بدنتان کمک می‌کند ذره ذره سموم را از خود دور کند.

۱.مقدار بیشتری آب بنوشید.

آب برای سلامتی تمام ارگان های بدن اهمیت دارد و در تمام روندهای سوخت و ساز بدن شرکت می کند.

مصرف آب از جمله راههای دفع سموم بدن است.در واقع آب به دفع آسان‌تر مدفوع که حاوی مقدار فراوانی سم است کمک می کند.اگر شما سیستم گوارشی و روده های خود را سالم نگه دارید،هر زمان که به توالت می‌روید از شر سمومی بسیار مضر راحت می شوید.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

هر روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.هرچند شاید کمتر یا بیشتر از این مقدار نیاز داشته باشید.بستگی به شرایط آب و هوا و فعالیت بدنی تان در هر روز دارد.

برای سم زدایی بدن ،هر روز صبح با شکم خالی،یک لیوان آب که در ظرف مسی نگه داشته اید بنوشید تا سیستم گوارشی تان بهتر کار کند.اگر این لیوان آب را با مقدار کمی عسل همراه کنید که چه بهتر.تا زمان هضم کامل این مقدار آب دیگر چیزی نخورید تا مجددا گرسنه‌تان شود.

همیشه رنگ ادرارتان را چک کنید تا بفهمید بدنتان آب کافی دارد یا نه.اگر رنگ ادرار شفاف بود،به این معنی است که به مقدار کافی آب نوشیده اید.

۲.روز خود را با آب لیمو شروع کنید.

برای کاهش میزان سموم مضر بدن،هر روز را با یک لیوان آب لیمو شروع کنید.

اسید سیتریک موجود در لیمو در مسمومیت زدایی کاربرد دارد.ساختار اتمی آب لیمو،شبیه اسید موجود در معده است که به کبد در ساخت صفرا کمک می کند.صفرای بیشتر،باعث می‌شود غذا به نرمی از بین مجرای معده و روده عبور کند.

لیمو،همچنین ph خون شما را قلیایی می کند،به همین خاطر بدنتان را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم می کند.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

آب لیمو جایگزینی بزرگ برای قهوه ای است که بسیاری از ما به آن عادت کرده ایم.

برای تهیه آب لیمو،نصف یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بفشارید.اگر خواستید می‌توانید مقدار کمی عسل نیز به آن اضافه کنید.اولین چیزی که هر روز صبح با شکم خالی می‌خورید همین آب لیمو باشد و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه تا صرف صبحانه صبر کنید.

همچنین می‌توانید از یک معجون سبز سالم که روزانه تهیه می‌کنید لذت ببرید.معجونی حاوی سبزیجاتی نظیر اسفناج،کلم،سیب،چغندر و غیره.

۳.برس زنی خشک را امتحان کنید.

چون پوست یکی از مهمترین ارگان های سم زدای بدن است،برس زنی خشک روی پوست یکی از تکنیک های آسان و ساده برای حذف کردن سلول‌های مرده پوست و سمومی است که عمیقاً درون پوست شما انباشته شده اند.

برس زنی خشک،غده های عرق درون پوست را که از طریق تولید عرق،سموم را از پوست خارج می‌کنند فعال می کند.

مطلب مرتبط:  آیا سرطان پوست درمان دارد ؟ روشهای درمان سرطان پوست در طب سنتی و پزشکی جدید

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

به وسیله اسفنج یا پارچه ای پرزدار یا لیف حمام به صورت خشک،پوست بدن خود را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بساوید.(پوست خود را مجروح نکنید!)بعد مدتی صبر کرده و با آب گرم دوش بگیرید و سپس با آب سرد خود را بشویید.در نهایت بدن خود را با یک مرطوب کننده مناسب چرب کنید.(بهترین نرم کننده طبیعی روغن زیتون است.)این عمل را ۳ تا ۵ بار در هفته تکرار کنید.

۴.چرخاندن روغن را امتحان کنید.

چرخش روغن،تکنیک قوم آیورودای باستان به منظور رفع سموم مضر بدن است.علاوه بر سم زدایی فوق سریع بدن،هورمون های تنظیم کننده سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کند و باعث کاهش وزن می شود.

این تکنیک،درمانی سریع برای ایجاد تنفسی راحت،دندانی سفید و سلامت بیشتر دهان است.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

یک قاشق سوپخوری،روغن نارگیل طبیعی را در دهان خود قرار دهید.

روغن را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در داخل دهان بچرخانید.

آنرا بیرون بریزید و دندان‌های خود را مثل همیشه مسواک کنید.

قبل از خوردن هر چیز،۳۰ دقیقه صبر کنید.

این عمل را هر روز صبح با شکم خالی انجام دهید.

تذکر:روغن را غرغره نکنید و آنرا فرو نبرید.

۵.از معجون سم زدا لذت ببرید.

معجونی سبز که از میوه‌ها و سبزی جاتی نظیر اسفناج،کلم،چغندر،سیب،پرتقال،گلابی،کیوی،آناناس،آووکادو،جوانه یونجه و زنجبیل درست شده است،ترکیبی سالم و قوی برای برنامه ی رژیم غذایی مناسب روزانه شماست.همچنین می‌توانید به این معجون انواع توت،آجیل و دانه‌های مختلف بیفزایید.

معجون های سبز به دلیل اینکه دستگاه گوارش را برای خارج کردن و دفع سموم از بدن تحریک می کنند،سم زدا هستند.

همه ی اجزای این معجون ها،باعث گوارش صحیح می شوند و به وسیله آنتی اکسیدانهایی که به پاکسازی و دفع سموم از بدن کمک می کنند،همراه می شوند.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

دستورالعمل ساده‌ای وجود دارد.یک مشت اسفناج،یک عدد سیب متوسط که به قطعات بزرگ بریده شده است،نصف موز،نصف خیار،۲ قاشق سوپخوری تخم کتان و یک فنجان ماست کم چرب ساده،چای سبز یا آب نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید.

۶.چای سبز بنوشید.

به منظور رفع مسمومیت،از قهوه،به چای سبز هجرت کنید.چای سبز غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به وسیله تولید گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان حامل است و سموم مضر را از بدن خارج می کند،به رفع مسمومیت کمک می نماید.

چای سبز حاوی املاحی به نام پلی فنل است که تولید هورمون‌های سوزاننده ی چربی را که به خاطر وجود سموم تولیدشان متوقف شده است،افزایش می دهد.به علاوه این چای سالم،یک تقویت کننده طبیعی سوخت و ساز بدن است که باعث کاهش وزن می شود.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز بنوشید.اگر از چای سبز خسته شدید،از چای های گیاهی دیگر که خواص سم زدایی فوق سریع دارند استفاده کنید.

۷.مقداری ورزش کنید.

تعریق، از راههای دفع سموم بدن است. تعریق به خروج نمک اضافی و سموم کثیف دیگر از بدن کمک می کند.برای افزایش تعریق،چیزی بهتر از ورزش منظم وجود ندارد.

وقتی روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش می کنید،ریه های خود را تقویت می‌کنید و در نتیجه تنفستان آزاد و سیال می شود.قلب به وسیله ورزش،سموم را به طور متناوب از خود خارج می کند و در نتیجه قویتر می شود.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

مطالعه‌ای به سال ۲۰۱۱ که در آرشیو زهرشناسی و آلودگی محیطی آمریکا منتشر شد،نشان داد که خون،ادرار و عرق،هر یک ۲۰ نوع سم شناخته شده منحصر به فرد را در خود جای داده است.همچنین این گزارش نشان داد که بیشترین میزان سموم از طریق ادرار خارج می شود.

برای کمک به سم زدایی بدن با گیاهان دارویی و به روش طبیعی،بلند شوید و هر روز مقداری ورزش کنید.

۸.مواد سمی را از خود دور کنید.

اگر می‌خواهید به طریق طبیعی بدنتان را سم زدایی فوق سریع کنید،مهم این است که مواد سمی که رویشان کنترل دارید را حذف یا تا حد امکان کم کنید.

دو تا از چیزهایی که باید کاملاً از آن‌ها اجتناب کنید الکل و قهوه هستند.قبل از اینکه آن‌ها را به طور کامل کنار بگذارید،مصرفشان را روز به روز کاهش دهید.

سیگار و دخانیات نیز همینطور.کار سختی است؟نه به هیچ وجه.با ترک موارد فوق الذکر به تدریج سودمند بودن این کار را احساس خواهید کرد،جدای از اینکه علایم ناخوشایند هر گونه بیماری از وجود شما رخت بر می بندد.

مطلب مرتبط:  برنامه غذایی برای بیماران سیروز کبدی و درمان سیروز کبدی

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

شما باید غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده را کنار بگذارید تا از ورود مواد شیمیایی،نگه دارنده ها و افزودنی های موجود در این غذاها به بدن خود جلوگیری کنید.به غذاهایی که در کنسروها،کیسه های نایلونی و پلاستیکی و قوطی ها وجود دارند نه بگویید.در حقیقت از شکر و شیرین کننده های مصنوعی دور بمانید،چون آن‌ها در مسمومیت شرکت دارند،به خصوص در مسمومیت های سیستم عصبی و مغزی.

در همین حال،استرس را از زندگی خود دور کنید.وقتی بدن شما در استرس قرار دارد،سموم به بالاترین حد خود می رسند.مدیریت استرس در آسان کردن به کار گیری روش های سم زدایی از بدن به شما کمک می کند.

۹.روزانه زبان خود را تمیز کنید.

پاکسازی زبان روشی آسان برای این است تا زبانتان را از سموم دور نگه دارید.این کار به حذف میکروب های مضر،باکتری ها،باقی مانده های غذا،قارچ ها و سلولهای مرده‌ سطح زبان که در طول خواب شب ایجاد شده‌اند کمک می کند.

در حقیقت پوشش زرد یا سفید روی زبان به وسیله ی مسواک زدن عادی دندان و نخ دندان به طور کامل پاک نمی شود.

به علاوه پاکسازی زبان اگر به طور منظم صورت گیرد،باعث قوی شدن حس چشایی می شود.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

شما باید هر روز به وسیله پاک کننده زبان که مخصوص همین کار ساخته شده است،زبان خود را پاک کنید.اگر شما پاک کننده زبان ندارید،برای پاک کردن زبان از همان مسواکتان استفاده کنید.بهترین زمان برای این کار صبح ها یا پس از یک چرت طولانی است.

۱۰.خوابی عمیق داشته باشید.

بدن شما وقتی در خواب هستید به وسیله ی کبد که وظیفه خود را زمانی که در حال استراحت هستید انجام می دهد،خود را تمیز می کند.

زمانی که در خواب هستید،حتی مغز نیز فعالیتهایی حیاتی برای نابودی سموم انجام می دهد.به همین دلیل است که پس از خوابی ۶ الی ۸ ساعته در شب که با کیفیت بوده است،احساس شادابی و طراوت می کنید.

در حقیقت وقتی شما حتی برای یک شب به میزان کافی نمی خوابید،بدنتان را از روند سم زدایی فوق سریع منع می کنید.به همین خاطر باید از این به بعد، از مهمانی های آخر شب یا بیدار ماندن تا آخر شب برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی،خودداری کنید.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

در همین حال مطمئن شوید که به محض اینکه بدنتان نیاز به پاکسازی خود را برطرف نمود،از خواب بلند می‌شوید تا در رختخواب نمانید و از اتلاف وقت خودداری کنید.صبحدم،از به تعویق انداختن دفع مدفوع یا نگه داشتن ادرار خودداری کنید،چون این کار می‌تواند منجر به جذب دوباره سموم موجود در ادرار و مدفوع به داخل بدن شود.

توضیحات اضافی:

  • همیشه قبل از دنبال کردن هر گونه رژیم غذایی،با پزشک خود مشورت کنید،مخصوصا اگر تحت درمان بیماری خاصی هستید.
  • غذاهای کامل و طبیعی بخورید تا مواد معدنی و ویتامین های لازم را جذب کنید،مانند آنتی اکسیدانها و آنزیم هایی که به بدن شما در دفع سموم کمک می کنند.
  • سبزیجات و میوه‌های غنی از فیبرهای قابل جذب مصرف کنید تا به بدنتان در دفع سموم کمک کنید.
  • هفته‌ای یکبار حمام سونا بگیرید تا جریان خونتان بهبود پیدا کند و سموم از راه تعریق از بدنتان خارج شود.
  • کمک به هضم غذایی که می خورید،تفاوتی بزرگ در سم زدایی فوق سریع طبیعی بدنتان ایجاد می کند.بنابراین،به منظور بهبود عمل هضم،غذاهای پروبیوتیک را در برنامه ی رژیم غذایی مناسب خود بگنجانید.
  • با یک تا دو روز روزه داری در ماه،به اندام‌های داخلی تان زمانی برای استراحت و بازسازی بدهید.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

ترجمه شده در مجله خلایق

منبع: top10homeremedies

 سم زدایی بدن با گیاهان دارویی ، برای سم زدایی بدن ، روش های سم زدایی از بدن ، راههای دفع سموم بدن ، سم زدایی فوق سریع ، برنامه ی رژیم غذایی مناسب ، دفع سموم از بدن

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
2 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها