درمان خانگی مگس پران چشم / روشهای درمان سنتی و مدرن

درمان خانگی مگس پران چشم : به مشاهده اشیاء و کدورت های شناور در میدان دید بیماری مگس پران چشم یا فلوتر می گویند.

بیماری مگس پران چشم چیست ؟ بیماری مگس ‌پران چشم در حقیقت سایه کدورتهای موجود در مایع زجاجیه چشم است که روی شبکیه می‌ افتد و به صورت یک سایه تیره دیده می‌شود. بیمار مبتلا به بیماری مگس پران چشم گاهی اوقات ممکن است کدورت هایی به اشکال مختلف مثل پرز، خطوط کوچک، تکه ابر، نقاط یا دوایر کوچک به صورت شناور در میدان بینایی خود ببیند. با مجله خلایق همراه باشید تا درمان خانگی مگس پران چشم را مورد بررسی قرار دهیم.

مگس پران ، مگس پران چشم ، درمان مگس پران چشم ، مگس پران در جوانی ، درمان مگس پران چشم با طب سنتی ، درمان خانگی مگس پران چشم

درمان خانگی مگس پران چشم

بیماری مگس پران چشم ، درمان سنتی مگس پران ، درمان مگس پران چشم با لیزر ، درمان گیاهی مگس پران چشم ، مگس پران چشم چیست

برخی از افرادی که به این مشکل مبتلا هستند، گاهی تصور می کنند که حشره ای مانند پشه، مگس، سوسک یا مورچه بر روی دیوار مقابل چشم آنها در حرکت است اما با کمی دقت متوجه اشتباه خود می شوند و یکی از دلایل نام گذاری این مشکل با عنوان مگس پران همین مورد است.

سایه‌ های ناشی از بیماری مگس‌ پران چشم، بیشتر در هنگام مطالعه کردن یا نگاه کردن به سطوحی به رنگ روشن دیده می‌شوند. معمولا با حرکت دادن چشم، مگس ‌پران هم حرکت می ‌کند، اما چون جهت حرکت آن در خلاف جهت حرکت چشم می ‌باشد، نمی‌توان آن را با چشم تعقیب کرد.

علت بیماری مگس پران چشم چیست ؟

رشته‌ های موجود در زجاجیه چشم بچه‌ ها و افراد جوان معمولاً بسیار ظریف است و دیده نمی‌شود اما با بالا رفتن سن این رشته‌ ها ضخیمتر می‌شوند و در بعضی جاها به هم می‌چسبند و باعث ایجاد کدورت می‌شوند که سایه این کدورت بر روی شبکیه به صورت مگس‌ پران احساس می‌شود.

در بسیاری از افراد مسن بخشی از رشته‌های محیطی زجاجیه که به شبکیه متصل هستند از جای خود کنده می‌ شوند و به داخل بخش‌ های مرکزی زجاجیه می‌افتند. این حالت که آن را جداشدگی خلفی زجاجیه می‌ نامند شایعترین علت ایجاد مگس‌ پران است.

مطلب مرتبط:  پیشگیری و درمان پیرچشمی با طب سنتی و طب جدید

وجود التهاب داخل چشمی یوئیت سبب تجمع سلول‌ های التهابی زجاجیه می‌شود که باعث ایجاد مگس‌ پران می‌ گردد.

علت دیگر مگس‌ پران وجود خونریزی در داخل زجاجیه است. مثلاً در افراد مبتلا به دیابت ممکن است خونریزی خفیف چشمی ابتدا به صورت مگس‌ پران دیده شود.

مواردی همچون ضربه شدید به سر یا چشم، پرش شدید یا شیرجه زدن محکم در آب می‌تواند باعث ایجاد این ضایعه شود.

مگس پران در جوانی به‌ خصوص در جوانانی که نزدیک بین هستند یا آنهایی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته اند بسیار شایع است.

مگس پران از نوع مادرزادی نیز در بعضی افراد جوان دیده می شود.

بیماری مگس پران چشم می تواند به دلیل مصرف بعضی داروها ایجاد شود مثل بعضی داروهای پوستی ضدآکنه، داروهای لاغری و داروهای روان گردان.

پارگی شبکیه، التهابات چشمی، اختلال در لایه اشکی، عمل جراحی چشم، هرگونه عمل جراحی روی صورت، خونریزی داخل زجاجیه به دلیل قند خون بالا از علل ناشایع بیماری مگس پران چشم می باشد.

درمان مگس پران چشم

بیماری مگس پران چشم هنگامی خطرناک است که زجاجیه به شبکیه متصل گردد و جابجایی آن موجب حرکت در شبکیه چشم شود. در این صورت شبکیه ممکن است دچار کندگی شده یا حتی پرده چشم پاره شود. مشاهده جرقه نور همراه با مگس پران و سایه از علائم این ضایعه به شمار می رود که مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت چشم در این حالت برای فرد ضروری است.

مگس پران چشم به تنهایی نیاز به درمان ندارد و با گذشت زمان در شخص مبتلا از بین می رود. در اکثر موارد پس از چند هفته تا چند ماه، مگس پران به تدریج کوچک می شود و فرد نیز عادت می کند که آن را نادیده بگیرد. اما چنانچه این ضایعه همراه با دیدن جرقه‌ های نور باشد پزشک متخصص به وسیله لیزر و مداوای شبکیه اقدام به درمان مگس پران چشم با لیزر می‌کند. جرقه ممکن است به صورت خطوط درخشان صاعقه مانند یا به صورت اجسام ریز درخشنده به نظر برسد. جرقه ممکن است فقط در یک نقطه خاص میدان بینایی دیده شود و یا به صورت نقاط ریز متعدد در بخشی از میدان بینایی درآید. احساس دیدن جرقه معمولاً فقط چند ثانیه طول می‌کشد اما غالباً تکرار می‌شود.

مطلب مرتبط:  برای جلوگیری از آلزایمر چه باید کرد و راهکارهای درمانی چیست؟

در مواردی که مگس پران با سوراخ یا پارگی پرده شبکیه همراه باشد، ممکن است برای درمان مگس پران چشم نیاز به عمل جراحی برای جلوگیری از پارگی پرده شبکیه وجود داشته باشد.

عدم خوابیدن روی صورت و عدم مالیدن شدید چشم ها برای جلوگیری از گسترش مگس پران توصیه می شود.

درمان سنتی مگس پران با طب سوزنی نیز امکان‌ پذیر است. فقط این کار را زیر نظر متخصص با تجربه طب سوزنی انجام دهید.

درمان مگس پران چشم با طب سنتی

از نظر طب سنتی علت بروز بیماری مگس پران چشم سوء عملکرد معده است. در کنار درمان معده، به منظور درمان مگس پران چشم با طب سنتی انداختن چند زالوی ریز در کنار پلک پایینی چشم مفید است.

به منظور درمان گیاهی مگس پران چشم شستشوی چشم با عرق رازیانه، حجامت سر و حجامت ناحیه گیجگاهی توسط طب سنتی توصیه می شود. اما قبل از هر گونه خود درمانی نزد پزشک با تجربه و متخصص طب سنتی بروید و اجازه دهید وی دستورالعمل های فوق را در صورت نیاز تجویز کند.

در موارد زیر لازم است حتما به چشم پزشک مراجعه کنید:

مگس‌ پرانی که جدیدا ایجاد شده است حتی اگر پس از چند هفته خود به خود برطرف شده باشد.

مگس ‌پران قدیمی که جدیدا بزرگ تر شده، یا تغییر دیگری پیدا کرده است.

مگس ‌پران همراه با جرقه حتی اگر پس از چند روز جرقه خود به خود برطرف شده باشد.

مگس‌ پران همراه با کم شدن یا تاری دید یا احساس وجود پرده در جلوی چشم. این علامت بسیار مهم است و ممکن است ناشی از کنده شدن بخشی از شبکیه باشد که به درمان فوری نیاز دارد.

کلیپ عمل جراحی مگس پران چشم :

درمان خانگی مگس پران چشم

مگس پران ، مگس پران چشم ، درمان مگس پران چشم ، مگس پران در جوانی ، درمان مگس پران چشم با طب سنتی ، بیماری مگس پران چشم ، درمان سنتی مگس پران ، درمان مگس پران چشم با لیزر ، درمان گیاهی مگس پران چشم ، مگس پران چشم چیست ، درمان خانگی مگس پران چشم

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
28 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها