همه ی روشهای درمان گیاهی فیبروم رحم با طب مدرن، سنتی و اسلامی

درمان گیاهی فیبروم رحم :

فیبروم رحم به توده های غیر سرطانی و خوش خیمی گفته می شود که در ناحیه رحم رشد می کنند. توده‌ های خوش خیم در دیواره رحم ممکن است به کوچکی حبه انگور یا به بزرگی یک طالبی باشند. حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد زنان در سنین باروری مبتلا به فیبروم رحم هستند. با ما همراه باشید تا با هم راهکارهای درمان گیاهی فیبروم رحم را بررسی کنیم.

انواع فیبروم عبارتند از فیبروم اینترامورال (داخل عضله رحم)، ساب سروزال (توده ی برجسته ی خارج رحم) و فیبروم زیر مخاطی (داخل حفره رحم). در ذیل عکس فیبروم رحم را مشاهده می کنید.

درمان گیاهی فیبروم رحم

علل فیبروم رحم

زمینه ژنتیکی. ژن‌ هایی که رشد سلول‌های عضلانی دیواره رحم را تسریع می‌کنند، می‌توانند در این امر دخیل باشند.

ناهنجاری‌ های عروق خونی رحم، هم می‌تواند عامل موثری به حساب آید.

به وجود آمدن تغییراتی در هورمون های پروژسترون و استروژن می‌تواند به نوعی در این امر دخیل باشد.

نژاد سیاه، چاقی، سنین نزدیک به یائسگی و سیگاری بودن نیز از علت‌ های ایجاد فیبروم رحم می‌باشند. چند عکس فیبروم رحم در ادامه درج می شود.

درمان گیاهی فیبروم رحم

علایم فیبروم رحم

حدودا از هر ۴ خانم، ۳ خانم در طول زندگی خود دچار فیبروم می‌شوند، اما اکثر آن‌ها از وجود آن بی‌اطلاع هستند چون فیبروم‌ها اغلب هیچ علامتی از خود نشان نمی‌ دهند.

خونریزی های غیر طبیعی و زیاد در عادت ماهانه، طولانی بودن خونریزی های ماهانه، خونریزی بین دوره های قاعدگی، کاهش فواصل بین قاعدگی‌ ها

درد و فشار در ناحیه لگن، کمردرد، پا درد، یبوست، ترشح واژینال مزمن

بزرگ شدن شکم، درد در حین رابطه جنسی با همسر

احساس پری در پایین شکم، احساس فشار روی مثانه و ادرار زیاد، مشکل در تخلیه مثانه

مشکلاتی در تولید مثل مانند نازایی، سقط جنین یا زایمان زودرس

فیبروم ها اکثرا در یک معاینه بالینی معمول با تصویربرداری مشخص می‌شوند.

فیبروم رحم با افزایش خطر سرطان رحم همراه نیست ولی در بیمارانی که فیبروم رشد سریعی دارد و یا فیبروم آن‌ ها حین یائسگی رشد کرده است، بایستی احتمال فیبروم سرطانی را در نظر داشت.

درمان گیاهی فیبروم رحم

عوارض فیبروم رحم

خطر ابتلا به کم خونی بر اثر خونریزی شدید و یا طولانی مدت رحمی

ایجاد درد شدید بر اثر پیچ خوردن و یا استحاله فیبروم

اختلال در بارور شدن فرد به دلیل انسداد و یا منحرف شدن لوله‌ های رحمی

فیبروم‌های زیر مخاطی می‌توانند منجر به اختلال در کاشت تخمک بارور شده در دیواره داخلی رحم شوند و نتیجتا رشد جنین تحت تاثیر قرار می‌ گیرد. در این موارد پزشکان اغلب توصیه به برداشتن این نوع از فیبروم‌ ها قبل از تلاش برای بارور شدن می‌کنند.

پیشگیری از فیبروم رحم

اجتناب از مصرف هورمون‌های زنانه

استروژن موجود در قرص های ضد بارداری در صورت مصرف دوز زیاد ممکن است باعث بزرگ شدن فیبروییدها شود.

معاینات دوره ای را فراموش نکنید. به این دسته از افراد توصیه می شود که هر سه تا شش ماه یک بار به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند. این پیگیری ها به این دلیل انجام می شود تا معلوم شود که آیا فیبروم بزرگ شده یا نه و یا اینکه آیا فیبروم جدیدی به وجود آمده است یا نه.

راههای درمان فیبروم رحم چیست؟

اگر فیبروم رحم علامتی نظیر خونریزی شدید، فشار یا درد تولید نکند و منجر به نازایی نشود، معمولا نیازی به درمان نخواهد داشت.

مطلب مرتبط:  تمام روشهای درمان کیست تخمدان با طب مدرن، سنتی و گیاهان دارویی

امروزه سعی می شود که حتی الامکان از روش های طبی برای درمان فیبروم رحم استفاده شود تا ریسک جراحی به بیمار تحمیل نشود.

برخی داروها ممکن است باعث فرو کش کردن علائم فیبروز رحمی شوند و حتی از رشد آن جلوگیری کنند یا آن را کند سازند. اما هنگامی که بیمار دارو ها را کنار می‌گذارد، بافت فیبری اغلب بار دیگر رشد می‌کنند.

برای به حداقل رساندن خونریزی رحمی مصرف پروژستین‌ها توصیه می شود. برای تخفیف درد هم استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی استفاده می گردد. جهت درمان خونریزی در برخی موارد از آمپول دیفرلین یا دکاپپتیل به مدت حدود شش ماه استفاده می شود. این آمپولها با کاهش سطح هورمون‌های زنانگی (استروژن و پروژسترون) سبب یک حالت یائسگی موقتی می‌شوند. در نتیجه پریود قطع می‌شود و فیبروم‌ها جمع می‌شوند و کم خونی فرد بهبود می‌یابد.

اگر فیبروم رحم در بارداری رخ دهد در اغلب اوقات احتیاج به درمان وجود ندارد. اگر درد‌های شکمی در سه ماهه اول و دوم بارداری پیش بیاید، می‌توان آن را با مسکن‌ های معمولی کنترل کرد. در مورد فیبروم‌ هایی که منجر به سقط مکرر جنین شوند، پزشک ممکن است یکی از فیبروم‌ ها یا تمامی آن‌ها را بردارد.

در جراحی فیبروم رحم با روش میومکتومی فقط فیبروم خارج می‌شود و رحم باقی می ماند. این بهترین انتخاب برای زنانی است که تصمیم به بچه دار شدن دارند.

در روش هیسترکتومی (عمل برداشت رحم)، رحم از طریق برشی بر روی بخش پایینی شکم، از راه واژن و یا از طریق لاپاراسکوپی خارج می‌شود. این عمل تنها راه حل دائمی برای فیبروم‌های رحمی است اما باید در نظر داشت که با این عمل توانائی بچه دار شدن فرد از بین می‌رود. لذا برای افرادی که دیگر مایل به باروری نیستند، گزینه خوبی محسوب می‌شود.

در درمان فیبروم رحم از طریق آمبولی شریان رحمی، فیبروم از طریق قطع جریان خون، چروکیده می‌شود. پس از انجام این عمل شانس بارداری کمتر و عوارض آن بیشتر از میومکتومی خواهد بود ولی عوارض جدی نادر است.

در روش جراحی فیبروم رحم با استفاده از امواج ماورای صوت فیبروم رحم را حرارت داده و خشک می‌کنند. این روش برای کسانی که فیبروم رحم آن‌ ها متعدد بوده و یا در اعماق لگن، پشت روده‌ ها یا نزدیک به اعصاب ناحیه ساکروم، در بخش تحتانی ستون فقرات قرار دارد، توصیه نمی‌شود.

درمان گیاهی فیبروم رحم

یک داروی گیاهی برای فیبروم رحم برگ گردو است که به منظور قطع خونریزی کاربرد دارد. برگ گردو نباید جوشانده شود. می توانید ۵ گرم از آن را در آب ریخته و بگذارید مدت ۱۲ ساعت بماند. یا در مخلوط کن ۵ گرم برگ گردو را با یک لیوان آب مخلوط کرده و در طی ۲۴ ساعت نصف تا دو سوم آن را با کمی قند میل کنید. این کار را از روز پاک شدن یا ۵ روز بعد از شروع قاعدگی تا ۲۵ روز انجام دهید. در موقع استفاده از برگ گردو ممکن است قند شما افت کند. به همین دلیل این داروی گیاهی برای فیبروم رحم را با کمی نبات میل کنید.

ماهی هایی مانند ماهی تن و سالمون در کاهش التهاب فیبروم رحم و ناراحتی‌ ایجاد شده موثر هستند.

فیبر موجود در برنج سبوس دار سموم را از بدن دفع و میزان هورمون‌ های بدن را متعادل می‌کند.

مطلب مرتبط:  درمان شب کوری در طب سنتی و طب جدید چگونه است؟

سبزیجات ارگانیک مانند کلم بروکلی و اسفناج برای درمان فیبروم رحم مفید است.

مصرف یک قاشق سرکه سیب برای رفع و درمان خانگی فیبروم رحم مفید است. به منظور درمان خانگی فیبروم رحم سرکه را با سالاد مخلوط کنید تا سیستم بدن پاک‌ سازی شود. تصفیه کلیه و کبد مهم‌ترین اقدام برای داشتن یک رحم سالم است.

زردچوبه آنزیم‌ حمایت کننده کبد را که برای سم زدایی بدن لازم است افزایش می‌دهد. این ادویه تولید صفرا را که باعث کوچکی فیبروم می‌شود، افزایش می‌دهد.

افزودن ریشه قاصدک به یک فنجان آب داغ می‌تواند تولید صفرا را افزایش دهد که در نتیجه باعث پاک‌ سازی کبد و درمان گیاهی فیبروم رحم می‌شود.

گوشت بدون چربی یا گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنید.

در کلیپ زیر نیز تعدادی دیگر از گیاهان دارویی برای کمک به درمان فیبروم رحم آورده شده است. کلیپ زیر توسط سایت خلایق ترجمه و زیرنویس دار شده است. امیدواریم مفید واقع شود.

درمان فیبروم رحم با طب اسلامی

هشدار: ماکارونی، تخم مرغ، کوکو، کیک خامه ای و هر گونه روغن جامد کارخانه ای مصرف نکنید.

فقط یکی از دو روش زیر را پیگیری کنید.

روش اول: داروهای ترکیبی

تذکر: فقط یکی از این داروهای ترکیبی زیر را مصرف کنید. یکی از عوارض این داروهای ترکیبی، ایجاد درد شکم است.

داروی ترکیبی اول در درمان فیبروم از نظر طب اسلامی: به نسبت مساوی از بومادران، اسطوخودوس، مریم گلی، آویشن، بابونه، ختمی، رازیانه، فراسیون سفید(افنان) را ترکیب کرده و یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و هر ۸ ساعت یک لیوان بنوشید. (روزی حداکثر سه بار)

داروی ترکیبی دوم در درمان فیبروم از نظر طب اسلامی: گیاه فراسیون، رازیانه، تخم هویج، پنج انگشت، تخم کرفس و تخم جعفری را به نسبت مساوی ترکیب کرده و یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب بجوشانید و جوشانده ی حاصل را هر ۸ ساعت یک استکان میل کنید. (روزی حداکثر ۳ لیوان)

روش دوم: درمان زمان بندی شده

ساعت شش صبح: یک استکان دمنوش اسطوخودوس به همراه عسل میل کنید. ساعت ۱۲ ظهر: یک عدد پرتقال شیرین به همراه مقداری آناناس بخورید. ساعت ۶ بعد از ظهر: یک استکان دمنوش افتیمون به همراه مقداری عسل اسطوخودوس بنوشید. ساعت ۱۲ شب: یک عدد هلو و یک عدد برگه ی هلو (هلوی خشک شده)

یک استکان از جوشانده سیاه‌دانه را به همراه قسمت سفید داخلیِ پوست پرتقال میل کنید.

به همراه یکی از دو روش فوق:

یک بار صبح ناشتا و یک بار ابتدای شب (حدود ساعت ۸ الی ۹)، یک قاشق چای خوری سیاه دانه را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل اسطوخودوس و آب پرتقال طبیعی و دست ساز میل کنید.

هر ۸ ساعت دو عدد میوه شاه بلوط بخورید.

درمان گیاهی فیبروم رحم

بیشتر بخوانید:

راهنمایی هایی برای درمان فیبروم رحم با طب سوزنی

درمان گیاهی کیست تخمدان در زنان

درمان تخمدان پلی کیستیک با طب سنتی و داروهای گیاهی

فیبروم رحم ، درمان گیاهی فیبروم رحم ، درمان فیبروم رحم ، عکس فیبروم رحم ، فیبروم رحم در بارداری ، جراحی فیبروم رحم ، داروی گیاهی برای فیبروم رحم ، فیبروم رحم چیست

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
130 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها