۱۰ تکنیک ساده و کاربردی برای رژیم لاغری سریع

۱۰ روش ساده و کاربردی در رژیم لاغری سریع و موثر برای اینکه کالری مصرفی روزانه خود را کنترل کنید.

روشهایی مؤثر و آسان برای موفقیت در رژیم لاغری سریع و موثر و کم نمودن وزن اضافی بدن : کاهش کالری مصرفی روزانه تنها به معنی کم نمودن وزن اضافی نیست،بلکه همچنین این کار باعث کاهش ریسک ابتلا به انواع بیماریها، ثبات قند خون و بهبود وضعیت سلامت قلب و موارد بسیار دیگری نیز می شود.

در مقام عمل،بسیاری از افراد به منظور کاهش میزان کالری مواد غذایی مصرفی خود تقلای زیادی می کنند.این مورد ،کاهش وزن سریع را تبدیل به کاری بسیار سخت می کند.همیشه به خاطر داشته باشید که کاهش وزن سریع زمانی اتفاق می‌افتد که میزان مصرف کالری برای لاغر شدن در شما کمتر یا مساوی با میزانی باشد که در اثر انجام فعالیت‌های فیزیکی می سوزانید.

به جای اتلاف پول خود برای خرید محصولات سوزاننده کالری که در بازار وجود دارد،روشهای بسیار ساده و موثری وجود دارد که می‌توانید با گنجاندن آن‌ها در روال زندگی روزمره خود به هدف محدود کردن میزان مصرف کالری برای لاغر شدن و در نتیجه موفقیت در رژیم لاغری سریع و موثر،تناسب اندام و سلامتی دست پیدا کنید.

با این روش‌های ساده می‌توانید تفاوت بزرگی ایجاد کنید،اگر آن‌ها را در برنامه غذایی یا رژیم لاغری سریع و موثر خود بگنجانید.

مجموع این روشها در یک نگاه:

کالری مصرفی روزانه ، میزان مصرف کالری برای لاغر شدن ، میزان کالری مواد غذایی ، کاهش وزن سریع ، رژیم غذایی لاغری سریع

 

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم لاغری سریع و موثر ، رژیم اسان و سریع لاغری ، یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع ، یک برنامه رژیم غذایی مناسب برای لاغری

در اینجا ۱۰ روش ساده و کاربردی غذا خوردن برای کنترل کالری مصرفی روزانه شرح داده می شود:

۱.با بشقاب های کوچک،خود را فریب دهید.

تبدیل ظروف غذاخوری به ظروفی کوچکتر،می تواند باعث کم خوری شما شود و در نتیجه به کاهش وزن سریع شما کمک می کند.

تکه‌های مواد غذایی در ظروف کوچکتر، بزرگ‌تر به نظر می‌رسند و نوشیدنی ها در لیوان های لاغرتر و درازتر،بیشتر به نظر می آیند.علاوه بر سایز،رنگ ظروف نیز موضوع مهمی است.بشقاب را به رنگی انتخاب کنید که با مواد غذایی که همیشه می‌خورید در کنتراست و تضاد باشد. هرگز فکر می کردید یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع اینقدر آسان باشد؟ بشقاب را عوض کن و لاغر شو!

رژیم لاغری سریع و موثر

یک مطالعه در پژوهش بیماری چاقی که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد گزارش داد که میزان غذای موجود در بشقاب،رابطه مستقیمی با میزان مصرف دارد.مطالعه ذکر شده این حقیقت را روشن کرد که مردم برای محاسبه کالری مورد نیاز،از چشمان خود استفاده می‌کنند و نه از شکم هایشان.

یک مطالعه که در مجله روانشناسی تجربی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد،گزارش داد که سایز بشقاب،اصل مصرف بصری را تحریک می‌کند و همین امر راه حل مناسبی برای کاهش مصرف غذا ارائه می دهد.

بنابراین،استفاده از یک بشقاب کوچکتر و لیوانی باریکتر،می تواند نقش مهمی در جلوگیری از پرخوری غیر عمدی و جذب زیاد میزان کالری مواد غذایی ایفا کند.

۲.مقدار بیشتری آب بنوشید.

برای کاهش کالری مصرفی روزانه و همینطور کاهش احساس گرسنگی،حداقل نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی،یک لیوان بزرگ آب بنوشید.آب یکی از سالم ترین نوشیدنی ها در جهان و همچنین بدون کالری است. یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع استفاده از لیوان بزرگ‌تر از حد معمول است.

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ در نشریه متابولیسم و غدد درون ریز بالینی منتشر شد،گزارش داد که آب اثر مثبتی بر مصرف انرژی و سوخت و ساز بدن دارد.در حقیقت، آب یک عامل قوی و شگفت انگیز در مطالعات سوخت و ساز بدن شناخته می شود.

 

رژیم لاغری سریع و موثر

به علاوه تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ در مجله تغذیه و رژیم غذایی لاغری سریع انسانی منتشر شد،گزارش داد افرادی که مصرف آب ساده خود را یک درصد بیشتر نموده اند،جذب روزانه کالری،چربی های اشباع، قند، سدیم و کلسترول خود را کاهش داده اند.

اگر مصرف آب زیاد،برایتان آزار‌دهنده است،می توانید آنرا با افزودنی های دیگر خوشمزه کنید تا بتوانید بیشتر بنوشید.مثلا در ترکیب با عسل،شیره انگور یا چای های گیاهی و غیره.

۳. یک برنامه رژیم غذایی مناسب برای لاغری این است که تعداد دسرهایی که روزانه مصرف می‌کنید را بشمارید.

بسیاری از ما دندانهای سالمی داریم و به همین دلیل تا جایی که می‌توانیم از انواع دسرها می خوریم.این موضوع در نهایت باعث افزایش جذب کالری می شود.

دریک گزارش به سال ۲۰۱۵،کمیسیون مشورتی راهنمای تغذیه،اشاره کرده است که شکر،یکی از بزرگترین نگرانی‌های مربوط به سلامتی را ایجاد کرده است و بیان نموده که شکر ۱۰ درصد مصرف کالری روزانه ما را تشکیل داده است.

رژیم لاغری سریع و موثر

همچنین انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است که نباید بیش از نصف کالری مورد نیاز روزانه،از فرآورده های شکردار تأمین شود(حدود ۱۰۰ کالری یا ۶ قاشق چایخوری برای زنان و ۱۵۰ کالری یا ۹ قاشق چایخوری برای مردان).اما در واقعیت،آمریکایی ها بسیار بیشتر از این مقدار مصرف می کنند،به طور میانگین ۱۳ تا ۲۰ قاشق چایخوری شکر در هر روز.

شکر موجود در دسرها و شیرینی‌ها ریسک ابتلا به بیماریهای جدی را بالا می برد،بیماری هایی نظیر چاقی مفرط،انواع دیابت و بیماریهای قلبی عروقی.

مطلب مرتبط:  راهنمای درمان بیماری ازگود اشلاتر

بنابراین علیرغم اینکه چقدر به چیزهای شیرین علاقه‌مند هستید،سعی کنید تعداد و دفعات مصرف شیرینی جات را کاهش دهید. در رژیم غذایی لاغری سریع ، یک عدد شیرینی در هفته می‌تواند تفاوتی بسیار بزرگ در وضعیت سلامتی و کاهش وزن سریع شما ایجاد کند.

۴. یک برنامه رژیم غذایی مناسب برای لاغری نیز مصرف تخم مرغ در صبحانه است.

خوردن تخم مرغ برای صبحانه چیزی است که هر کسی باید آنرا انجام دهد به‌خصوص افرادی که کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه می کنند.

در حقیقت شروع روز با صبحانه حاوی پروتئین پرکیفیتی نظیر تخم مرغ،روشی مناسب برای ایجاد سیری بلند مدت و کاهش میزان مصرف کالری برای لاغر شدن است.

رژیم لاغری سریع و موثر

با داشتن فقط ۷۰ کالری،تخم مرغ منبعی عظیم از پروتئینی با کیفیت،ویتامین D و چربی است.خوردن تخم مرغ به حفظ سطح انرژی و سیر نگه داشتن شما تا ناهار کمک می کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ مربوط به تحقیقات تغذیه‌ای منتشر شد که گزارش داد مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به کاهش گرسنگی و کاهش میزان مصرف کالری برای لاغر شدن در سراسر روز به اندازه ۱۸ درصد کمک می کند.

شما می‌توانید ۱ یا ۲ عدد تخم مرغ آب پز یا املت با مقداری سبزی را برای وعده صبحانه استفاده کنید.

۵. آب و خوراک خود را با خود ببرید.

خوراکی های ناسالم و نوشیدنی های شیرین کالری فراوانی دارند و شما باید برای خوش اندام نگه داشتن خود از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

هرچند وقتی شما بیرون می‌روید و با دوستان یا خانواده وقت می گذرانید،گرایش دارید تا غذا و نوشیدنی ناسالم بخورید.مثلا به آسانی می‌توانید یک ساندویچ و یک شیشه نوشابه سفارش دهید.این چیزی است که غالباً اتفاق می افتد.

رژیم لاغری سریع و موثر

برای اینکه بتوانید جلوی خوردن غذاهای ناسالم ومصرف نوشیدنی های گازدار توسط خودتان را بگیرید،همیشه و هرجا که می‌روید با خود یک بطری بزرگ آب و مقداری خوراکی سالم بردارید.

همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی با خودتان،به شما یادآوری می کند که در یک ماموریت هستید و هیچ چیز نباید انگیزه شما برای رسیدن به هدف را از بین ببرد.

هر چند وقت یک بطری آبمیوه خانگی یا هرگونه مایعات خوشمزه دیگر که سالم باشند را برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی لاغری سریع با خود همراه کنید.انواع خوراکی هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید،همچنین سیب،پرتقال،آبمیوه های خانگی و آجیل ها،مواد مغذی لازم برای حفظ سلامتی را به شما عرضه می کنند.

۶.به دمنوش های گیاهی مهاجرت کنید.

به عنوان مثال نوشیدن چای سبز به جای قهوه،روشی مناسب برای کنترل جذب کالری است.

ترکیبات موجود در چای سبز،به طور ویژه برای افزایش توان سوخت و ساز چربی در بدن مناسب است.این ترکیبات در بدن گرمایی تولید می‌کند که کالری اضافی را می سوزاند.

بر طبق مطالعه‌ سال ۲۰۰۵ که در نشریه تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد،چای سبز به دلیل وجود ترکیبات قوی خود در کاهش وزن سریع مؤثر است.

رژیم لاغری سریع و موثر

تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۴ که در پن استات انجام شد نشان داد ترکیبات موجود در چای سبز به وسیله محدود کردن میزان جذب چربی و افزایش توان سوخت و ساز بدن به کاهش وزن سریع کمک می کند.

نیاز روزانه به مصرف چای سیاه یا قهوه خود را با فنجانی از دمنوش های طبیعی نظیر چای سبز تعویض کنیدتا ۳ فنجان چای سبز در هر روز مناسب است.

۷.گرسنگی دوره ای را تمرین کنید.

گرسنگی دوره ای به کاهش چربی بدن کمک می کند.در همان حال نیرو را نیز می افزاید.

این نوع از گرسنگی به شما،ضمن مصرف همه آنچه که بدن به آن نیاز دارد،اجازه ی انجام استراحت مختصری از تغذیه مرسوم را می دهد.

تحقیقی در سال ۲۰۱۵ که در نشریه بین‌المللی بیماری چاقی منتشر شد نشان داد که گرسنگی دوره ای یا روزه داری متناوب گزینه ای برای کاهش وزن سریع و سم زدایی بدن است.

رژیم لاغری سریع و موثر

روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد.مرسوم ترین آن‌ها عبارتند از :

  • روزه در ماه مبارک رمضان به شرطی که در وعده‌های افطار و سحری به اندازه ی چند روز نیاز بدن غذا نخوریم!
  • روش ۱۶/۸: از وعده صبحانه صرف نظر کنید و بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به صورت عادی و مرسوم غذا بخورید و در بازه زمانی غیر از این ۸ ساعت چیزی نخورید.این روش به بدن شما ۱۶ ساعت استراحت می دهد.
  • بخور–صبر کن–بخور: این کار را به مدت ۲۴ ساعت،یک یا دو بار در هفته انجام دهید.به این معنی که یک یا دوبار در هفته از شام روز اول تا شام روز بعد نباید چیزی بخورید.
  • رژیم اسان و سریع لاغری ۵:۲ : فقط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری بخورید.دو روز در هفته.ولی پنج روز دیگر را به صورت عادی غذا میل کنید.

تذکر:غیر از گزینه اول یعنی روزه داری،هیچ کدام از روشهای دیگر برای افراد با فشار خون بالا یا دیابت پیشنهاد نمی شود.همچنین ممکن است این موارد برای افراد با بیماری‌های خاص مناسب نباشد.

۸.موقع صرف غذا حواس جمع باشید!

تمرکز حواس،تمرینی قدرتمند برای کنترل غذا خوردن به صورت هوشیارانه است.به این دلیل متخصصان پیشهاد می‌کنند موقع غذا خوردن بیشتر به غذای خود توجه کنید.

مطلب مرتبط:  طب سنتی برای درمان تخمدان پلی کیستیک چه نسخه ای دارد‌؟

تمرکز خود را روی آنچه که می‌خورید قرار دهید و اجازه ندهید حواستان توسط تلفن یا تلویزیون پرت شود. همچنین با این روش می‌توانید از طعم غذایتان بیشتر لذت ببرید.

رژیم لاغری سریع و موثر

آهسته تر بخورید و غذا را به طور کامل بجوید.انجام این کار زمان صرف غذای شما را افزایش می دهد.همین موضوع کمک می‌کند تا بتوانید اندازه ی لقمه های خود را کنترل کنید که به طور طبیعی این امر باعث کاهش کالری مصرفی روزانه شما می شود.

همچنین در فواصل برداشتن لقمه ها قاشق و چنگال خود را پایین بگذارید.به یاد داشته باشید مغز شما ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا به شکمتان سیگنال بفرستد که دیگر کافی است.بنابراین وقتی که شما آهسته تر می خورید،احساس سیری می‌کنید با اینکه احتمال دارد نسبت به حالت عادی کمتر خورده باشید.

۹.در خانه مقداری خوراکی سالم نگه دارید.

زمانی که در خانه در حال استراحت هستید،تمایل دارید بیشتر بخورید.مقاومت کردن در برابر این وسوسه سخت است در حالیکه آشپزخانه و همه خوراکی های خوشمزه فقط چند قدم با شما فاصله دارند!بنابراین چرا خانه خود را به محلی برای خوردن غذاهای سالم تبدیل نکنید؟

کابینتها و یخچال خود را از خوراکی های سالم و تازه نظیر میوه ها،سبزیجات ،ماست و معجون های مختلف پر کنید.

حتی می‌توانید میوه‌های مورد علاقه خود را در ظروف شیشه‌ای در قفسه های یخچال قرار دهید.این نمایش زیبا به عنوان یک یادآوری کننده عمل می‌کند تا آن‌ها را بخورید!

رژیم لاغری سریع و موثر

نزدیک میز مطالعه در اتاق خوابتان می‌توانید آجیل های خوشمزه را در ظرف های کوچک قرار دهید.

همراه با تنقلات آماده ی خورده شدن،شما می‌توانید خوراکی ها و وعده های غذایی سالم خودتان را درست کنید تا کالری را کنترل کرده و سریعتر لاغر شوید.

۱۰.با شکم خالی وارد سوپرمارکت نشوید!

وقتی شما گرسنه هستید و شروع به نگاه کردن به محصولات موجود در ویترین سوپرمارکت می کنید،نیت خوب شما برای پر کردن سبد خریدتان از مقدار زیادی محصولات و پروتئین های سالم،غالبا توسط وسوسه خرید چیزهای بیشتری که واقعاً نمی خواستید بخرید مغلوب می شود.به همین دلیل شما سبد خرید خود را با غذاها و تنقلات آماده ی غیر سالم و پرکالری پر می کنید.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ که در پزشکی داخلی جاما منتشر شد،بیان شد که حتی محرومیت غذایی کوتاه مدت نیز می‌تواند منجر به تغییر در انتخاب شود به گونه‌ای که افراد،کمتر مواد غذایی کم کالری را انتخاب می‌کنند و بیشتر به سمت گزینه های پرکالری تر می روند.

چون خرید مواد غذایی با شکم خالی تأثیر مستقیم با انتخاب های غذایی شما دارد،همیشه قبل از اینکه برای خرید بروید چیزی در خانه میل کنید.

نکات اضافی:

  • الکل و نوشیدنی های الکلی را ترک کنید.
  • وقتی برای غذا خوردن بیرون می روید،همیشه درباره ی سسها و دسرهای کنار غذا سؤال کنید،تا بتوانید میزان کالری مصرفی روزانه خود را کنترل کنید.
  • سعی کنید خوراکی های جانبی غذا را کنار بگذارید،نظیر سس ها،نوشابه ها،سوپ ها،کره ها،سیب زمینی سرخ کرده و چیزهای دیگر.به این طریق می‌توانید مقداری از کالری مصرفی روزانه خود در هر وعده را کاهش دهید.
  • غذاهای حاوی فیبر به احساس سیری طولانی‌تر کمک می‌کنند و وسوسه خوردن شیرینی جات را کاهش می دهند.بنابراین فراموش نکنید در وعده غذایی خود از غذاهای غنی از فیبر استفاده کنید تا بتوانید کالری عمومی مصرفی خود را کاهش دهید.
  • تا حد امکان در فست فود ها غذا نخورید.
  • چربی های سالم نظیر آنچه در آووکادوها و آجیل ها وجود دارد را انتخاب کنید تا سالم بمانید.با این حال زیاده روی نکنید چرا که آن‌ها پرکالری هستند.
  • در هر دو هفته یک بار به وسیله گرسنگی دوره ای بدن خود را سم زدایی کنید.این مورد یکی از بهترین روشها برای کاهش وزن سریع است.
  • روغن زیتون را به پخت و پز خود اضافه کنید.روغن زیتون حاوی اسیدهای چربی است که بدن شما به آسانی می‌تواند آن‌ها را به سوخت و انرژی تبدیل کند.روغن زیتون روغن سلامتی و جوانی است.
  • در صورت امکان انواع نان‌ها را از رژیم اسان و سریع لاغری خود حذف کنید،مصرف کربوهیدرات ها سریعترین راه برای افزودن به وزنتان است.
  • یک منوی غذایی برای هر هفته آماده کنید و آنرا روی طرح رژیم لاغری سریع و موثر خود بچسبانید تا روی آنچه می‌خورید کنترل داشته باشید.
  • مصرف پروتئین خود را افزایش دهید،چرا که روش مناسبی برای کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی است.
  • برای خواب با کیفیت وقت بگذارید.خواب مناسب تولید هورمون‌هایی که به تنظیم اشتها کمک می‌کند را تقویت می نماید.به علاوه،فرآیند حذف چربی ها را افزایش می‌دهد به این صورت که کمک می کند بر وسوسه خوردن تنقلات،زمانی که تا نیمه شب بیدار هستید غلبه کنید!

ترجمه شده در مجله خلایق

منبع : top10homeremedy

رژیم لاغری سریع و موثر با ۱۰ روش ساده و کاربردی

کالری مصرفی روزانه ، میزان مصرف کالری برای لاغر شدن ، میزان کالری مواد غذایی ، کاهش وزن سریع ، رژیم غذایی لاغری سریع ، رژیم لاغری سریع و موثر ، رژیم اسان و سریع لاغری ، یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع ، یک برنامه رژیم غذایی مناسب برای لاغری

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها