تکنیکهای درمان خانگی آلرژی با گیاهان دارویی

درمان آلرژی با گیاهان دارویی :

بیماری آلرژی زمانی اتفاق می‌افتد که بدن نسبت به محرک هایی که در شرایط عادی،تهدیدی برای بسیاری از افراد به وجود نمی آورند،واکنش بیش از حد نشان می دهد. با ما همراه باشید تا به درمان آلرژی با گیاهان دارویی بپردازیم.

این محرک‌ها آلرژن نامیده می شوند.زمانی که بدن با این آلرژن ها تماس پیدا می کند،علایم و نشانه‌های مختلفی بروز می کنند.تب یونجه، بیماری آلرژی رایجی است که در زمانی که بدن نسبت به آلرژن هایی نظیر گرده گیاهان و گرد و غبار واکنش نشان می‌دهد،اتفاق می افتد.معمولا سخت بتوان تشخیص داد که کدام آلژن مسوول رخ دادن چنین واکنشی شده است.

بنابراین باید علایمی که در خود مشاهده می‌کنید را فهرست کنید تا دکترتان بتواند محرکها را تشخیص داده و پیش‌بینی های لازم به منظور درمان را انجام دهد.

درمان آلرژی در طب سنتی ، درمان آلرژی با گیاهان دارویی ، داروی گیاهی برای آلرژی فصلی ، درمان گیاهی آلرژی فصلی ، درمان آلرژی با طب سنتی

درمان آلرژی با گیاهان دارویی

علائم آلرژی تنفسی ، علائم آلرژی فصلی ، تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی ، سیستم ایمنی بدن انسان ، بیماری آلرژی

علائم آلرژی فصلی

ماهیت واکنش آلرژیک بستگی به محل تحت تأثیر قرار گرفته ی بدن دارد.بعضی از واکنش‌های آلرژیک تنها به یک قسمت بدن محدود می‌شوند در حالیکه برخی دیگر ممکن است سطح وسیع یا حتی نظام جسمانی چندگانه ای را درگیر خود کنند.در مواردی نادر،ممکن است واکنش آلرژیک شدید و ناگهانی تحت عنوان آنافیلاکسی رخ دهد.در چنین مواردی،بسیار مهم است که سراغ مراقبت های پزشکی اورژانسی بروید.علایم آنافیلاکسی به قرار زیر است:

لز علائم آلرژی فصلی این است که ارگان های بدن به اندازه کافی جریان خون دریافت نمی‌کنند و این مسأله باعث بروز حالت شوک می شود. شخص ممکن است علایمی نظیر تعریق، خشکی، گیجی، اضطراب و کاهش هوشیاری را از خود نشان دهد. اگر فوراً مراقبتهای پزشکی به بیمار نرسد،شوک ممکن است باعث مرگ وی شود.

ممکن است سختی در تنفس نیز مشاهده شود.شخص ممکن است با صدای گوش خراش یا به سختی نفس بکشد.

بیماری آلرژی پوستی

علایم واکنش آلرژیک به این شرح است:

خارش، سرخی، خارش، کهیر یا تاول روی پوست

سرفه، خس خس سینه، سفتی قفسه سینه و مشکل در تنفس

ورم چشم ها، گلو، صورت و لب‌ها

آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی

سرخی چشم‌ها

حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی و اسهال

زخم گلو و خستگی

دلایل بروز بیماری آلرژی

واکنش آلرژیک ممکن است از هرگونه محرک یا آلرژنی ناشی شود.وقتی یک آلرژن ظاهر می شود، گلبولهای سفید خون آنتی بادیهایی خاص تولید می کنند.این آنتی بادیها سعی در یافتن و نابودی موادی که مشکوک به ایجاد عفونت و بیماری هستند،می نمایند.این عمل‌کرد را به وسیله تولید مواد شیمیایی خاص و هورمونهایی به نام واسطه یا میانجی انجام می دهند.

واسطه ها بر محدوده ای متمرکز، اثر می‌گذارند و باعث آزاد سازی مقدار بیشتری از گلبول های سفید خون می شوند.این ترکیب پیچیده از عکس‌العمل‌ها منجر به بروز علایم واکنش آلرژیک می شوند.آنافیلاکسی زمانی اتفاق می‌افتد که تولید واسطه ها به طور ناگهانی و به سرعت رخ می دهد.مدت زمانی که طول می‌کشد تا بدن نسبت به محرک‌ها واکنش نشان دهد در هر فرد فرق می کند.برخی از محرکهای رایج واکنش آلرژیک عبارتند از:

خوراکی هایی مانند بادام زمینی، میگو، گندم، سویا، تخم مرغ، آجیل و محصولات لبنی.آلرژی غذایی با عدم تحمل مواد غذایی فرق دارد.عدم تحمل مواد غذایی در واکنش نسبت به دستگاه گوارش رخ می‌دهد در حالیکه آلرژی غذایی در برابر مشکلات سیستم ایمنی بدن انسان بروز می کند.

مطلب مرتبط:  راهنمای کامل درمان بیماری سلیاک در طب سنتی و پزشکی جدید

داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها، داروهای بی هوشی و واکسن ها می‌توانند در بعضی افراد واکنش آلرژیک را تحریک کنند.بعضی افراد نیز حتی به لاستیک لاتکس آلرژی دارند.

گزیدگی و نیش حشرات، درجه حرارت زیاد هوا، استرس یا غلیانات احساسی دیگر، گرده گیاهان، مو و پوست حیوانات، مواد موجود در عطرها و لوازم آرایشی، رنگ‌، عصاره های گیاهی

عوامل خاصی که فرد را مستعد حمله آلرژیک می‌کنند عبارتند از:

سابقه خانوادگی آلرژی، شرایط پزشکی خاص، آسم، اختلالات کبدی مانند بیماری ریوی مسدود کننده مزمن، پولیپ های بینی

سینوزیت، عفونت های گوش، عفونت های مداوم تنفسی، اگزما و حالتهای پوستی دیگر

درمان آلرژی با گیاهان دارویی

درمان آلرژی با گیاهان دارویی به طور معمول شامل مراحلی به منظور متوقف ساختن محرک هاست.ممکن است تجویز دارو و ایمنی درمانی برای کنترل علایم استفاده شود.چندین داروی گیاهی برای آلرژی فصلی وجود دارد که به درمان کمک می کند.به شرح زیر:

در درمان آلرژی با طب سنتی محلول آب نمک برای پاکسازی مجرای بینی و نابودی آلرژن ها کمک کننده است.مقداری نمک را در آب گرم حل کنید و برای پاکسازی مجرای بینی استفاده کنید.

به منظور درمان آلرژی با گیاهان دارویی سرکه سیب را به آب گرم اضافه کنید و در طول روز به آرامی و جرعه جرعه بنوشید.این کار به کاهش علائم آلرژی تنفسی کمک می کند.ادامه این کار تا فروکش کردن کامل علایم ضرورت دارد.

سیر یک داروی گیاهی برای آلرژی فصلی و بسیار مؤثر است.می توانید شب هنگام حبه های سیر را با آب میل کنید.همچنین مکمل های سیر در بسیاری از داروخانه ها موجود می باشد.

دیگر روش درمان آلرژی با طب سنتی مصرف غذاهای حاوی ویتامین C را افزایش دهید.این کار به تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی و حفاظت از شما در برابر عفونت ها و بیماری‌ها کمک می کند.۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز پیشنهاد می شود.

به منظور درمان گیاهی آلرژی فصلی یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و به منظور تسکین بیماری آلرژی استفاده کنید.

اسانس ها در تسکین بیماری آلرژی و تب یونجه سودمند شناخته می شوند.دو قطره از اسانس ریحان، اسطخودوس و نعناع را روی یک دستمال بریزید و زمانی که احساس هجوم علایم آلرژی به شما دست داد آن را نزدیک بینی خود بگیرید.می توانید این روغن ها را به وسیله یک دستگاه بخور نیز استفاده کنید.

ترکیبی از لیمو و گریپ فروت، به عنوان یک راه درمان آلرژی در طب سنتی سه بار در روز مصرف کنید.

کورستین یکی روش درمان آلرژی در طب سنتی است.به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می‌کند و به همین دلیل از رخ دادن واکنش‌های آلرژیک جلوگیری می نماید.کورستین در موادی نظیر پیاز،جعفری و سیب وجود دارد.توت سیاه،روغن زیتون و انگور نیز حاوی کورستین هستند.همچنین می‌توانید مکمل های کورستین را در شکل‌های قرص و کپسول تهیه کنید.این مکمل ها حاوی بروملین نیز هستند که خواص ضد التهابی دارد.بروملین آنزیمی است که در آناناس وجود دارد.

یکی از داروهای مورد استفاده در درمان آلرژی در طب سنتی، عسل است.عسل حاوی گرده گیاهان است که محرک آلرژی می باشد.بنابراین با مصرف مقدار کمی گرده،به تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی خود کمک می کنید.می توانید روزانه دو قاشق سوپخوری عسل مصرف کنید به‌خصوص در طول فصل شیوع تب یونجه.

صندل یک داروی گیاهی برای آلرژی فصلی است.خمیری از آب لیمو و صندل درست کنید و روی مناطق تحت تأثیر قرار گرفته بمالید تا از خارش و سوزش رها شوید.

مقداری برگ بادام را خمیر کنید و روی موضع مورد نظر پوست بمالید.

مطلب مرتبط:  راهنمای جامع داروهای گیاهی برای درمان اسهال

بیماری آلرژی پوستی به وسیله ی مالیدن خمیر نرم دانه‌های میوه پاپایا روی موضع تحت تأثیر، تسکین پیدا می کند.

روغن نارگیل در رفع خارش های پوستی کمک کننده است.چند قطره آبلیمو را به روغن نارگیل اضافه کرده و روی موضع بمالید.

روغن کرچک در درمان آلرژی های غذایی مؤثر است.می توانید یک قاشق چایخوری روغن کرچک را هر روز باشکم خالی میل کنید.روغن کرچک به وسیله کاهش التهاب و سوزش، تسکین دهنده دستگاه گوارش است.

ویتامین E یک آنتی آلرژن طبیعی است و به همین خاطر برای افرادی که از بیماری آلرژی غذایی رنج می‌برند مفید است.روزانه مقداری مکمل ویتامین E مصرف کنید.

رژیم غذایی برای آلرژی

یک رژیم غذایی سالم شما را در برابر آلرژی و تب یونجه حفاظت می کند.خوردن غذاهای صحیح به تقویت سیستم تنفسی کمک می‌کند و باعث می‌شود بتوانید بهتر نفس بکشید.غذاهای خاص در رفع گرفتگی بینی مؤثر هستند.چون آلرژی ها پاسخی به مشکلات سیستم ایمنی بدن انسان هستند، تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی وابسته به مصرف غذاهای سالم و مغذی است.برخی از غذاهای رایج برای کمک به حفاظت در برابر آلرژی ها عبارتند از:

آجیل ها: غنی از ویتامین E هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان و حفاظت در برابر عفونت های تنفسی کمک می کنند.همچنین ویتامین E در کاهش صدمات ناشی از رادیکال های آزاد نقش دارد.علاوه بر این، آجیل ها منبع با‌ارزشی از منیزیم هستندکه عمل‌کرد کبد را بهبود می بخشد.

انگور: سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که کاهنده التهاب در بدن هستند.همچنین به کاهش سرفه و خس خس سینه کمک می کند.

گوجه فرنگی، پرتقال، سیب: منابع مهم ویتامین C هستند که از شما در برابر آلرژِی محافظت می کنند.این مواد برای افرادی که از آسم رنج می‌برند بسیار سودمند هستند.

غذاهای دریایی: ماهی های آب سرد و بعضی گونه های جلبک، حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگاهستند که در کاهش التهابات کاربرد دارند.

غذاهای تند: بسیاری از مردم به وسیله خوردن غذاهای تند، از گرفتگی بینی و عطسه خود را خلاص می کنند.چنین غذاهایی باعث شل شدن خلط ها و نرمی پوشش گلو می شوند.

آبمیوه ها: برای سم زدایی بدن و پاکسازی دستگاه گوارش، آب سبزی جات و میوه‌ها را بنوشید.زمانی که برای آلرژی آبمیوه می‌نوشید مطمئن شوید که سبزیجات و میوه‌های ارگانیک و طبیعی را انتخاب کرده اید.

پیشنهاداتی برای درمان گیاهی آلرژی فصلی

حتی پس از انجام معالجه آلرژی، هنوز باید از محرک‌ها دوری کنید.بنابراین شناسایی محرک هایی که باعث برگشت واکنش آلرژیک می‌شوند ضروری است.وقتی آن‌ها را شناسایی کردید، می توانید مراحل لازم برای اجتناب از آن‌ها را انجام دهید.

دفتری برای ثبت علائم آلرژی تنفسی داشته باشید. زمانی که معمولاً آلرژی اتفاق می افتد،فعالیتهایی که در آن زمان توسط شما انجام می‌شود و چقدر علایم طول می کشند.این کار به شناسایی محرک‌ها و درمان مناسب آن‌ها کمک می کند.

یک دستبند یا گردنبند هشدار پزشکی برای زمان های اورژانس ،که به دیگران نشان دهد شما یک آلرژی جدی دارید با خود همراه داشته باشید.

ترجمه شده در مجله خلایق

منبع: home-remedies-for-you

درمان آلرژی با گیاهان دارویی

درمان آلرژی در طب سنتی ، درمان آلرژی با گیاهان دارویی ، داروی گیاهی برای آلرژی فصلی ، درمان گیاهی آلرژی فصلی ، درمان آلرژی با طب سنتی ، علائم آلرژی تنفسی ، علائم آلرژی فصلی ، تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی ، سیستم ایمنی بدن انسان ، بیماری آلرژی

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها