برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد ؟ راهنمای کامل

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد :

بوی بد دهان که به نام هالیتوسیس شناخته می شود،باعث ایجاد خجالت شده و می‌تواند سطح اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد. در ادامه راهنمایی هایی خواهیم داشت تا بدانید برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد .

علت بوی بد دهان

علت بوی بد دهان می‌تواند خوردن غذاهای بد بو، مصرف سیگار، خشکی دهان، شرایط پزشکی خاص، بیماری های لثه و مشکلات سینوس باشد.

با این حال علت اصلی بوی بد دهان باکتری است که در پشت زبان یا بین دندان‌ها تولید می شود.

حفظ سلامت دهان و دندان برای رفع بوی بد دهان ضروری است.انجام منظم کارهایی نظیر مسواک زدن،نخ دندان کشیدن و پاکسازی زبان لازم است.

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد ؟ نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز برای حفظ تازگی دهان ضروری است.به علاوه پس از خوردن یک وعده غذایی چرخاندن آب در دهان برای چند ثانیه کمک کننده است.این کار ذرات غذای به جا مانده بین دندان‌ها را جدا می‌کند و دهان را پاک می نماید.

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد ، علت بوی بد دهان ، علت اصلی بوی بد دهان ، درمان بوی بد دهان به روش طب سنتی ، درمان سنتی بوی بد دهان ، درمان طبیعی بوی بد دهان ، درمان گیاهی بوی بد دهان ، درمان خانگی بوی بد دهان ، درمان بوی بد دهان با طب سنتی

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد

درمان بوی بد دهان در طب سنتی ، داروی گیاهی برای رفع بوی بد دهان ، درمان سریع بوی بد دهان ، برای از بین بردن بوی بد دهان ، راه های از بین بردن بوی بد دهان ، رفع بوی بد دهان با طب سنتی ، رهایی از بوی بد دهان ، پیشگیری از بوی بد دهان

همراه با آب می‌توانید بوی بد دهان را به وسیله کمک جستن از برخی مواد که به راحتی در آشپزخانه موجود بوده و قابل دسترس هستند درمان کنید.

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد ؟

در اینجا ۱۰ راه برای درمان بوی بد دهان به روش طب سنتی آورده می شود.

درمان سنتی بوی بد دهان با رازیانه

یک خوشبو کننده بسیار عالی دهان است که به رفع بوی بد دهان کمک می کند.همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که با باکتری های موجود در دهان مقابله می کند.

به منظور درمان بوی بد دهان به روش طب سنتی به آرامی یک قاشق غذاخوری رازیانه را برای تازه سازی تنفس و تحریک تولید بزاق بجوید.

همچنین می‌توانید جهت درمان سنتی بوی بد دهان روزی چند بار چای رازیانه بنوشید.یک یا دو قاشق غذاخوری دانه رازیانه را در یک فنجان آب داغ ریخته و پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بنوشید.

درمان طبیعی بوی بد دهان با دارچین

دارچین حاوی سینامیک آلدوئید است،اسانسی که نه تنها بوی بد دهان را رفع می‌کند بلکه باعث کاهش میزان باکتری دهان شما می شود.برای درمان طبیعی بوی بد دهان روزی دو بار روش زیر را تکرار کنید.

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک فنجان آب بجوشانید.

می توانید مقداری هل نیز اضافه کنید.

محلول را صاف کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

درمان گیاهی بوی بد دهان با شنبلیله

چای شنبلیله وقتی علت بوی بد دهان ناشی از عفونت کاراتال باشد بسیار مؤثر خواهد بود.

مطلب مرتبط:  راهنمای کامل درمان روماتیسم مفصلی با داروهای گیاهی / آرتروز و آرتریت روماتوئید

با هدف درمان گیاهی بوی بد دهان یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در یک فنجان آب بجوشانید. آن را صاف کرده و روزی یک بار بنوشید تا اینکه مشکل برطرف شود.

درمان خانگی بوی بد دهان با میخک

میخک به تازه سازی تنفس شما کمک می کند و همچنین خواص ضد باکتریایی دارد که در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مفید خواهد بود.

آسانترین روش درمان خانگی بوی بد دهان این است که چند قطعه میخک را وارد دهان خود کنید و به طور کامل بجوید.در عرض چند دقیقه بوی بد دهان برطرف می شود.

همچنین می‌توانید برای کمک به درمان بوی بد دهان با طب سنتی چای میخک درست کنید.یک فنجان آب را بجوشانید و یک قاشق چای خوری میخک به آن اضافه کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.روزی دو بار از این چای به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

جعفری، یک داروی گیاهی برای رفع بوی بد دهان 

جعفری حاوی کلروفیل است که می‌تواند به خنثی سازی تنفس بدبو کمک کند.

برای درمان بوی بد دهان با طب سنتی به سادگی یک شاخه کوچک جعفری تازه را بجوید تا بوی دهانتان تازه شود.همچنین می‌توانید این گیاه را در سرکه فرو برید و به طور کامل بجوید.

در روش دیگر برای درمان بوی بد دهان در طب سنتی برگ جعفری را در آبمیوه گیری بریزید و هر زمان که نیاز به تازه سازی تنفس داشتید آب آن را مصرف کنید.همچنین به هضم غذا نیز کمک می کند.

آب لیمو، دیگر داروی گیاهی برای رفع بوی بد دهان 

درمان بوی بد دهان در طب سنتی با آب لیمو برای نسلها استفاده می‌شده است.محیط اسیدی آب لبمو از رشد باکتری در دهانتان جلوگیری می کند.به علاوه رایحه دلپذیر آن،بوی بد را می پوشاند.

برای درمان سریع بوی بد دهان فقط کافیست یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک فنجان آب اضافه کرده و دهان را با آن بشویید.

همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می‌توانید مقداری نمک اضافه کنید و سپس از آن استفاده کنید.این درمان مشکل خشکی دهان که یکی از چند علت بوی بد دهان است را برطرف می کند.

درمان سریع بوی بد دهان با سرکه سیب

به دلیل اثر متعادل کنندگی PH بدن،سرکه سیب درمانی شگفت انگیز برای بوی بد دهان است.می توانید یکی از درمانهایی که در ذیل آورده می‌شود را امتحان کنید.

برای از بین بردن بوی بد دهان یک قاشق غذاخوری سرکه سیب تصفیه نشده را به یک لیوان آب بیفزایید و قبل از خوردن وعده های غذایی خود بنوشید.سرکه به هضم غذا نیز کمک می کند.

ضمنا می توانید سرکه سیب را در یک فنجان آب مخلوط کرده و غرغره کنید.

رهایی از بوی بد دهان با جوش شیرین

جوش شیرین یک راه حل عالی دیگر برای پیشگیری و درمان بوی بد دهان است.به متعادل سازی سطح اسیدی که منجر به ایجاد بوی بد دهان می شود کمک می کند.به علاوه با باکتریهای دهان که باعث بوی بد دهان می‌شوند مقابله می کند.

برای از بین بردن بوی بد دهان نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم ریخته و روزی یکبار از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید تا نتایج رضایت‌بخش شوند.

مطلب مرتبط:  10 داروی گیاهی برای درمان بیماری خود ایمنی با طب سنتی

از راه های از بین بردن بوی بد دهان این است که دندانهای خود را با جوش شیرین بشویید تا به کاهش محیط اسیدی دهان و پیشگیری از ایجاد باکتریهای سطح زبان کمک کند.

رهایی از بوی بد دهان با روغن بوته چای

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد

روغن بوته چای دارای خواص ضد عفونی کنندگی است که در نقش یک گندزدای قوی برای دهان عمل می کند.می توانید از روغن بوته چای به روش های مختلف استفاده کنید.

به منظور رفع بوی بد دهان با طب سنتی دندانهای خود را با خمیر حاوی روغن بوته چای مسواک بزنید.

در روش دیگر برای رفع بوی بد دهان با طب سنتی می توانید چند قطره روغن بوته چای را روی مسواک خود بریزید و همراه با خمیر دندان خود به طور منظم استفاده کنید.

از دیگر راه های از بین بردن بوی بد دهان می‌توانید چند قطره روغن بوته چای،روغن نعناع و روغن لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کرده و به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

پیشگیری از بوی بد دهان با چای

چای های طبیعی و گیاهی نیز می‌توانند به مقابله با بوی بد دهان کمک کنند.پلی فنول های آنتی اکسیدان موجود در چای سبز و چای سیاه می‌توانند رشد باکتری های مسبب بوی بد دهان را متوقف کنند.

همچنین می‌توانید برای پیشگیری از بوی بد دهان یک چای گیاهی نظیر چای مریم گلی را برگزنید.یک قاشق چای خوری مریم گلی خشک شده را در یک فنجان آب داغ برای پنج دقیقه بریزید.سپس آن را صاف کرده و روزی چند بار بنوشید تا تنفستان تازه شود.

اگر حتی پس از انجام این درمانها، باز دهانتان بوی بد سابق را داشت،با یک دندانپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکلات جدی تری وجود نداشته باشد.

یک راه اورژانسی برای زمانهایی که می خواهید به جایی بروید و یا قرار ملاقات دارید که می تواند برای چند ساعت مشکل بوی بد دهان را حل کند و پیشنهاد خلایق است این است که یک بطری گلاب بخرید و قبل از رفتن به قرار، یا مسواک کنید یا اینکه به مدت حداقل ۵ دقیقه با آب نمک دهانتان را بشویید و غرغره کنید و سپس برای حداقل ۵ دقیقه مقداری گلاب را در دهانتان بچرخانید و غرغره کنید و خود را برای چند ساعت از شر بوی بد دهان خلاص نمایید.

ترجمه شده در خلایق

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد

برای از بین بردن بوی بد دهان چه باید کرد ، علت بوی بد دهان ، علت اصلی بوی بد دهان ، درمان بوی بد دهان به روش طب سنتی ، درمان سنتی بوی بد دهان ، درمان طبیعی بوی بد دهان ، درمان گیاهی بوی بد دهان ، درمان خانگی بوی بد دهان ، درمان بوی بد دهان با طب سنتی ، درمان بوی بد دهان در طب سنتی ، داروی گیاهی برای رفع بوی بد دهان ، درمان سریع بوی بد دهان ، برای از بین بردن بوی بد دهان ، راه های از بین بردن بوی بد دهان ، رفع بوی بد دهان با طب سنتی ، رهایی از بوی بد دهان ، پیشگیری از بوی بد دهان

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها