همه خواص درمانی دارچین

خواص درمانی دارچین :

مواد موثره ای که باعث ایجاد خواص درمانی دارچین می شوند عبارتند از ۶۵ تا ۸۰ درصد سینام آلدئید، تانن، موسیلاژ، بنزوسیانیدین و کومارین. در ادامه خواص درمانی دارچین مورد بررسی قرار می گیرد. قبل از استفاده موضعی از دارچین، از عدم حساسیت به آن اطمینان حاصل نمایید.

خواص درمانی دارچین ، خواص دارویی دارچین ، دارچین و لاغری ، آیا چای دارچین لاغر میکند ، خواص دارچین ، خواص دارچین و عسل در لاغری ، خاصیت دارچین برای لاغری ، آیا عسل و دارچین لاغر میکند ، استفاده از دارچین برای لاغری ، طرز استفاده دارچین برای لاغری ، نحوه استفاده از دارچین برای لاغری

خواص درمانی دارچین

چای دارچین و عسل برای لاغری ، عرق دارچین برای لاغری ، خواص دمنوش دارچین ، خواص دارچین برای دیابت ، خواص روغن دارچین برای پوست ، خواص دارچین برای موی سر ، فواید دارچین برای مو ، خواص درمانی دارچین ، خواص دارویی دارچین ، خواص گیاه دارچین ، خواص دارچین و عسل ، مضرات دارچین

عمومی ترین خواص دارویی دارچین

عمومی ترین خواص دارویی دارچین عبارتند از :

  • مصلح (ماده ای که در صورت مصرف همزمان، مضرات آن را کاهش می دهد): کتیرا و اسارون
  • مزاج : گرم و خشک
  • قطعا افزایش دهنده فشار خون و کاهنده قند خون است.
  • ادرار آور
  • ضد اسهال

دارچین و لاغری (آیا چای دارچین لاغر میکند ؟)

در ابتدای بررسی موضوع دارچین و لاغری باید بگوییم که دارچین علیرغم اینکه خواص لاغر کنندگی دارد محرک شدید اشتها و اشتها آوری قوی محسوب می شود. بنابراین اگر کمی پس از خوردن چند استکان چای دارچین به سراغ مواد غذایی چاق کننده می روید و بسیار زیاد غذا می خورید و ورزش هم نمی کنید باید بدانید که در مسیر اشتباهی هستید. برای مطالعه بهترین روشهای لاغری از مقاله لاغری که قبلا در خلایق نوشته شده است بهره مند شوید.

آیا چای دارچین لاغر میکند ؟ تا حدودی بله. یک خاصیت دارچین برای لاغری کاهش قند خون است. قند خون پایین می تواند باعث لاغری شود. همچنین دیگر خاصیت دارچین برای لاغری تقویت معده و رفع سوء هاضمه است. معده سالم و هضم صحیح غذا به جلوگیری از چاقی کمک می کند.

آیا عسل و دارچین لاغر میکند ؟ در پاسخ به این سوال که آیا عسل و دارچین لاغر میکند باید بگوییم که خواص دارچین و عسل در لاغری بیشتر از مصرف صرف دارچین است. چرا که با بهره گیری از خواص دارچین و عسل در لاغری و قرار گرفتن عسل در کنار آن اشتهای کاذب ایجاد شده ناشی از مصرف دارچین کاهش پیدا می کند و شما به سمت مصرف غذاهای بیشتر و وارد کردن کالری بیشتر نمی روید.

خواص درمانی دارچین

 

استفاده از دارچین برای لاغری

روشهای استفاده از دارچین برای لاغری متنوع است. مثلا یک طرز استفاده دارچین برای لاغری این است که پودر آن را به عنوان ادویه در تمام غذا بریزید. دیگر طرز استفاده دارچین برای لاغری این است که پودر آن را در یک استکان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را بنوشید. می توانید روزانه سه استکان بنوشید. دقت داشته باشید که بهتر است از دارچین هایی که به صورت فله ای فروخته می شود بهره ببرید و از مصرف دارچین های بسته بندی شده و کارخانه ای خودداری کنید.

مطلب مرتبط:  همه خواص سیاه دانه در طب سنتی

یک نحوه استفاده از دارچین برای لاغری به این صورت است که به جای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید. این نحوه استفاده از دارچین برای لاغری سالم تر است. شما که نمی دانید در پودر دارچین چه چیزهایی ریخته شده و چگونه پودر شده است. شاید هم در این پودرها از رنگ های خوراکی استفاده شده باشد. بنابراین بهتر است از چوب آن بهره مند شوید تا اگر اصرار دارید از پودر استفاده کنید، چوب دارچین را بخرید و خودتان پودرش کنید. ضمنا اگر می خواهید از چوب دارچین استفاده کنید به جای این که به شکل دمنوش آن را آماده کنید، می بایست به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بجوشانید.

راه دیگر استفاده از چای دارچین و عسل برای لاغری است. به این ترتیب که پس از آماده سازی دمنوش یا جوشانده دارچین، آن را در استکان ریخته و بگذارید خنک و ولرم شود. سپس مقداری عسل به آن بیفزایید. ریختن عسل در آب جوش خواص آن را از بین می برد. هر چه آب خنک تر باشد بهتر است. این چای دارچین و عسل برای لاغری اثرات بیشتری دارد.

همچنین می توانید از عرق دارچین برای لاغری استفاده کنید. مقدار مصرف عرق دارچین برای لاغری نصف استکان پس از صرف غذا است.

خواص روغن دارچین برای پوست صورت

از خواص روغن دارچین برای پوست صورت می توان به درمان عفونت‌ و ناراحتی پوستی و کمک به درمان تومورهای خوش‌ خیم پوست اشاره کرد. دیگر خواص روغن دارچین برای پوست صورت عبارت است از درمان آکنه، تسکین سردردهای ناشی از سرما، محافظت از سلولهای پوستی، تسکین دهنده دردهای موضعی، ضد اسپاسم عضلات و مفاصل و درمان آرتریت اشاره کرد. به منظور بهره گیری از خواص روغن دارچین، آن را به صورت موضعی روی محل مالیده و ماساژ دهید.

خواص درمانی دارچین

خواص دارچین برای موی سر

از خواص دارچین برای موی سر می توان به تغذیه ریشه موها،‌ روشن کننده رنگ مو، درمان شپش سر و افزایش سرعت رشد مو اشاره کرد. به منظور بهره گیری از فواید دارچین برای مو و افزایش سرعت رشد آنها، یک قاشق چایخوری دارچین، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک عدد تخم‌ مرغ را با یکدیگر ترکیب کرده و روی موها بمالید و حدود ۲۰ دقیقه بعد با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. همچنین به جهت استفاده از فواید دارچین برای مو در روشن نمودن رنگ آن، می توانید کمی پودر دارچین را با مقداری نرم کننده مو ترکیب کرده و به موهای خود بمالید و پس از حدود ۸ ساعت، موها را به خوبی بشویید.

دیگر خواص دمنوش دارچین

از خواص دمنوش دارچین می توان به رفع نفخ، رفع خستگی، ضد عفونت ها، تقویت و نیرو دادن به بدن، درمان وسواس، درمان کننده فوبیا، درمان دیوانگی و جنون اشاره کرد.

خواص دارچین برای دیابت نیز شناخته شده است. دارچین باعث کاهش قند خون می شود. به منظور استفاده از خواص دارچین برای دیابت آن را به صورت دمنوش و بدون عسل مصرف کنید.

از دیگر خواص درمانی دارچین به صورت خوراکی می توان به درمان سیاه سرفه، بیماری آسیت، افزایش حافظه، رفع درد معده و کلیه ها، سرفه مزمن، درد رحم، دفع کرم های گوارشی، تقویت قلب و محافظت در بربر بیماریهای قلبی، کاهش کلسترول های بد خون، رفع بیماری های مربوط به غدد لنفاوی اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  همه خواص گیاه آلوئه ورا

برخی دیگر از خواص درمانی دارچین به صورت دمنوش یا ادویه عبارتند از درمان زخم معده، درمان گر گرفتگی در زنان یائسه، ضد التهاب بدن، جلوگیری از تجمع ناخواسته پلاکت خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع عفونت های ادراری.

از خواص دارویی دارچین در قالب دمنوش در صورتی که آن را در دهان بگردانید و غرغره کنید می توان به رفع بوی بد دهان، رفع دندان درد و رفع خشونت صدا اشاره کرد.

خواص درمانی دارچین

درمان پریدن پلک ها، تقویت نیروی بینایی، رفع رعشه و لرزش بدن، درمان درد بواسیر و تقویت نیروی جنسی نیز از خواص دارویی دارچین محسوب می شود. منتها برای استفاده از خواص گیاه دارچین در درمان مشکل پلک باید خمیر درست شده از ترکیب پودر دارچین و آب را روی پلک ضماد کنید. برای بینایی روی ابرو، برای رعشه روی کل نقاط صدمه دیده بدن، برای بواسیر به مقعد و برای تقویت نیروی جنسی به آلت تناسلی ضماد کنید.

برای استفاده از خواص گیاه دارچین در درمان سرماخوردگی یک قاشق غذا خوری عسل و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین را ترکیب کرده و میل کنید. خواص دارچین و عسل به درمان عفونت های ویروسی و باکتریایی، عفونت کیسه صفرا و سوزش معده کمک می کند.

تقریبا تمام خواص دارچین و عسل بیشتر از خواص دارچین به تنهایی است و عسل خواص آن را افزایش می دهد.

برخی دیگر از خواص دارچین وعسل عبارتند از ایجاد نشاط و سرزندگی، دفع دلهره و اضطراب، شستشوی کلیه ها و تقویت کبد. به عقیده پزشکان طب سنتی، خواص دارچین وعسل تا ۱۵ روز پس از مصرف در بدن باقی می ماند. بنابراین از مصرف آن غافل نشوید.

مضرات دارچین

از مضرات دارچین و مصرف بیش از حد آن این است که در افراد با مزاج دموی می تواند باعث ایجاد ناراحتی کلیه و مثانه شود.

همچنین از دیگر مضرات دارچین سقط جنین است. به همین علت زنان باردار به هیچ عنوان نباید از دارچین استفاده کنند. همچنین استفاده از دارچین برای گرم مزاجان مضر است و این افراد باید آن را به همراه مصلح اش مصرف کنند.

افرادی که سردرد ناشی از گرما دارند نباید مصرف کنند.

خواص درمانی دارچین

خواص درمانی دارچین ، خواص دارویی دارچین ، دارچین و لاغری ، آیا چای دارچین لاغر میکند ، خواص دارچین ، خواص دارچین و عسل در لاغری ، خاصیت دارچین برای لاغری ، آیا عسل و دارچین لاغر میکند ، استفاده از دارچین برای لاغری ، طرز استفاده دارچین برای لاغری ، نحوه استفاده از دارچین برای لاغری ، چای دارچین و عسل برای لاغری ، عرق دارچین برای لاغری ، خواص دمنوش دارچین ، خواص دارچین برای دیابت ، خواص روغن دارچین برای پوست ، خواص دارچین برای موی سر ، فواید دارچین برای مو ، خواص درمانی دارچین ، خواص دارویی دارچین ، خواص گیاه دارچین ، خواص دارچین و عسل ، مضرات دارچین

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها