خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و عضلات

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و عضلات بدن

فواید روغن بادام تلخ ناشی از وجود ویتامینهای E ،A ،B1 ،B2 و B6 ،D و E، کلسیم و منیزیم در آن است. مزاج روغن بادام تلخ گرم و تر است. با ما همراه باشید تا به بررسی خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و عضلات بدن بپردازیم.

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو ، فواید روغن بادام تلخ ، خاصیت روغن بادام تلخ برای پوست صورت ، فواید روغن بادام تلخ برای پوست صورت ، فواید روغن بادام تلخ برای صورت

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو

خواص روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم ، مضرات روغن بادام تلخ برای پوست ، آیا روغن بادام تلخ برای مو مفید است ، خاصیت روغن بادام تلخ برای مو ، نحوه استفاده از روغن بادام تلخ برای مو ، روغن بادام تلخ برای ابرو

به علت وجود اسید سیانیدریک در روغن بادام تلخ که نوعی سم است مصرف خوراکی آن ممکن است حتی منجر به مرگ شود. برای بهره گیری از فواید روغن بادام تلخ می بایست آن را به صورت موضعی به کار ببرید.

خاصیت روغن بادام تلخ برای پوست صورت

یک خاصیت روغن بادام تلخ برای پوست صورت این است که باعث مرطوب سازی و ترمیم بافت های پوست می شود.

از فواید روغن بادام تلخ برای پوست صورت می توان به ضد عفونی نمودن پوست و رفع چین‏ و چروک اشاره کرد. برای بهره گیری از فواید روغن بادام تلخ برای پوست صورت می بایست روزانه آن را به مدت چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید نیم تا یک ساعت بماند. سپس صورت را با آب سرد و یک شامپو یا صابون ملایم بشویید. شستن پوست به این علت باید انجام گیرد که مانع تجمع چربی در بافتهای زیر پوست و در نتیجه جوش زدن پوست شود.

مطلب مرتبط:  5 طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری به همراه معرفی خواص روغن سیاه دانه

از دیگر فواید روغن بادام تلخ برای صورت می توان به این مورد اشاره کرد که به رفع لکه های پوستی، پسوریازیس و اگزما کمک می کند. اگر در فصول سرد این مقاله را می خوانید و می خواهید از فواید روغن بادام تلخ برای صورت بهره مند گردید می توانید قبل از استفاده، کمی به آن حرارت دهید تا گرم شود و سپس از آن استفاده کنید.

خواص روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم

استفاده از خواص روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم نیز توصیه می شود. ماساژ دادن پوست زیر چشم با روغن بادام تلخ به درمان و برطرف شدن حلقه های تیره زیر چشم کمک می کند.

آیا روغن بادام تلخ برای مو مفید است ؟

در پاسخ به این پرسش که آیا روغن بادام تلخ برای مو مفید است باید گفت بله، به میزان زیاد. اصلا مهمترین خاصیت روغن بادام تلخ برای مو است و روغن بادام تلخ باعث تقویت ریشه موها می شود.

چند خاصیت روغن بادام تلخ برای مو عبارت است از پیشگیری از ریزش مو و کچلی موی سر، پر پشت شدن موها، رفع خشکی موها و رفع موخوره.

نحوه استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

نحوه استفاده از روغن بادام تلخ برای مو به این صورت است که می بایست به صورت روزانه پوست سر و موها را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید و پس از دو ساعت با یک شامپوی ملایم بشویید. روغن بادام تلخ برای ابرو و تقویت آن و همچنیت تقویت مژه ها و رفع ریزش مژه ها نیز کاربرد دارد. به منظور استفاده از روغن بادام تلخ برای ابرو مقدار کمی از آن را به صورت روزانه به ابروها و مژه های خود بمالید و پس از یکی دو ساعت با یک شامپوی ملایم و آب سرد بشویید.

مطلب مرتبط:  آشنایی با فواید و خواص روغن کرچک برای پوست و مو

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو

خواص روغن بادام تلخ در درمان بیماریها

برای کمک به درمان شقاق مقعد، پس از اجابت مزاج و خشک کردن موضع با دستمال کاغذی تمیز، به موضع روغن بادام تلخ بمالید.

برای درمان سردرد ناشی از سرمای مزاج، پیشانی را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید.

ماساژ عضلات و مفاصل با روغن بادام تلخ به تسکین علائم آرتروز و رفع اسپاسم عضلات کمک می کند. همچنین اگر به ناخن ها مالیده شود باعث تقویت آنها می گردد.

مضرات روغن بادام تلخ برای پوست و بدن

از مضرات روغن بادام تلخ برای پوست این است که ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی گردد. روغن بادام تلخ در نوزادان به هیچ عنوان نباید استفاده شود چون ممکن است ایجاد حساسیت پوستی نماید. قبل از استفاده از روغن بادام تلخ بر روی صورت خود، آنرا روی بازوهای خود تست کنید تا از عدم حساسیت به آن اطمینان حاصل شود.

مصرف خوراکی روغن بادام تلخ توسط زنان باردار می تواند باعث سقط جنین شود.

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و عضلات بدن

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو ، فواید روغن بادام تلخ ، خاصیت روغن بادام تلخ برای پوست صورت ، فواید روغن بادام تلخ برای پوست صورت ، فواید روغن بادام تلخ برای صورت ، خواص روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم ، مضرات روغن بادام تلخ برای پوست ، آیا روغن بادام تلخ برای مو مفید است ، خاصیت روغن بادام تلخ برای مو ، نحوه استفاده از روغن بادام تلخ برای مو ، روغن بادام تلخ برای ابرو

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها