راهنمای کامل درباره درمان خانگی جای جوش صورت

درمان خانگی جای جوش صورت :

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که هزاران زن و مرد را در آمریکا درگیر خود کرده است.همچنین به عنوان جوش دانه، کورک یا لکه صورت شناخته می شود،آکنه می‌تواند مانند مشکلی بی پایان به نظر برسد،همین که قبلی‌ها ناپدید می شوند،دانه های جدید رشد می کنند. با ما همراه باشید تا به بررسی روشهای درمان خانگی جای جوش صورت بپردازیم.

آکنه بسته به علل و مناطق آسیب دیده می‌تواند خفیف یا شدید باشد.اگر چه این مشکل پوستی می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر خود قرار دهد،بیشتر در نوجوانان شیوع دارد.مطالعات نشان می‌دهد تقریباً ۸۵ درصد نوجوانان آمریکایی به وسیله مشکلات جوش صورت در بسیاری اوقات،عمدتا به دلیل تولید هورمون آندرژون تحت تأثیر قرار گرفته اند.

خوشبختانه درمان سریع جوش صورت و آکنه چالش بزرگی نیست.سبک زندگی و تغییرات رژیم غذایی ساده‌ای وجود دارد که برای کاهش این مشکل می توانید انجام دهید.افراد،روشهای مختلفی را برای رفع این مشکل انجام می دهند.

بسیاری از افراد در تلاشی ناامیدانه برای درمان سریع جوش صورت و آکنه ،سعی می‌کنند آن‌ها را بترکانند.با این وجود باید از انجام این کار به شدت خودداری کرد چرا که باعث باقی ماندن جای جوش روی پوست می شود.این زخم های پوستی نه تنها ناخوشایند به نظر می‌رسند بلکه به سختی می‌توان از شرشان خلاص شد.

زخم های آکنه یا همان جای جوش ها موجب نگرانی واقعی نمی شوند.با این حال باعث می شود بسیاری از افراد درباره ظاهر خود احساس خجالت داشته باشند.

متاسفانه دیده شده است که افرادی که جای جوش روی پوست صورت دارند بدون کمک و مساعدت متخصص پوست بسیار مشکل از دست آن‌ها راحت می شوند.به این دلیل که درمان جای جوش به اندازه درمان آکنه موثر نیست.علاوه بر این در حالی که درمان زخم ها ممکن است،چون آن‌ها در طول زمان ناپدید می شوند،اما این پروسه طولانی و وقت گیر است.

به منظور صرفه جویی در زمان،پول و دردسر کمتر،بهتر است از دستکاری جوش و جای جوش اجتناب کنید.به این معنی که باید از دست زدن به جوشها،ناخنک زدن به آن‌ها و ترکاندنشان پرهیز کنید.

درمان جوش و جای جوش صورت

چندین روش پزشکی و جراحی زیبایی برای خلاصی از زخمهای آکنه وجود دارد نظیر درمان با لیزر،لایه برداری،پر کردن بافت،جراحی و غیره.با این حال بسیاری از این روش‌ها بسیار گران قیمت هستند و در اغلب موارد تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

خوشبختانه چند درمان گیاهی جای جوش صورت وجود دارد، که بسیاری از آن‌ها در درخشان کردن پوست کاملاً موثرند و شاید حتی به تدریج باعث حذف زخم ها شوند. موارد زیر چند نمونه از روشهای درمان جای جوش صورت هستند.

  • یخ : برای کمک به درمان جای جوش صورت چند قطعه یخ، درست روی مناطقی از پوست که به وسیله زخم ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند ماساژ دهید.یخ اثر تسکین دهنده روی پوست دارد و به غلبه بر التهاب و درمان سریع جای جوش کمک می کند.با این حال برای نتیجه بهتر،این تمرین باید حداقل روزی ۳ تا ۴ بار انجام گیرد.قطعات یخ را حدود ۱۵ دقیقه در هر دفعه روی پوست ماساژ دهید،حتی اگر امکان داشت بیشتر.این کار یکی از موثرترین روشهای درمان فوری جای جوش است.
  • روغن زیتون : یک ماسک برای از بین بردن جوش صورت ،ماسک روغن زیتون است. اگر هر روز استفاده شود می‌تواند به طرز قابل توجهی زخم ها را شفاف کرده و به تدریج وضوح آن‌ها را کاهش دهد.
  • آب لیمو : وقتی که می خواهید جلوه ی جای جوش بر صورت را کاهش دهید،آبلیمو معمولاً بسیار مؤثر خواهد بود.این ماسک صورت برای از بین بردن جوش نه تنها کاهش زخم ها را به طور طبیعی به ارمغان می‌آورد بلکه به شفافیت پوست نیز کمک می کند.برای بیشترین اثربخشی،آب یک لیمو تازه فشرده شده باید روی پوست مالیده شود و حداقل مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند و سپس شسته شود.
  • سرکه سیب: دیگر ماسک برای از بین بردن جوش صورت سرکه سیب است. به منظور کاهش مشکلات متعدد پوستی به کار می‌رود.توپ کوچکی از پنبه را در سرکه سیب بخیسانید و آنرا به قسمتهایی از پوست که جای جوش وجود دارد بمالید.بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست را با آب بشویید.این تمرین باید دوبار در روز انجام شود.
  • خیار:چندین سالن آرایش و زیبایی از این درمان خانگی جای جوش صورت برای شفاف سازی زخم های پوست استفاده می کنند. ماسک صورت برای از بین بردن جوش که از خیار درست شده باشد نه تنها آرام‌بخش التهابات پوستی است بلکه روند شفا را سرعت می بخشد.با هدف رفع سریع جای جوش خیاری را به صورت حلقه های ضخیم ببرید و آن‌ را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
  • جوش شیرین : به عنوان پاک کننده ای طبیعی،جوش شیرین می‌تواند به کاهش بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر زخم های پوستی کمک کند. به منظور درمان فوری جای جوش مقدار کمی جوش شیرین را در آب حل کنید تا به شکل خمیری سفت دربیاید.پوست تحت تأثیر زخم را مرطوب کرده و خمیر را با حرکات دایره وار به آن بمالید.پس از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست را با آب گرم بشویید.
مطلب مرتبط:  تومور کارسینوئید و سندرم کارسینوئید چیست و راه درمان آن چیست ؟

با اینکه اغلب این درمانهای خانگی برای رفع سریع جای جوش کاملاً بی خطر هستند،بهتر است قبل از انجام هر کدام با پزشک مشورت کنید.

علایم زخم های آکنه

معمولاً انواع شدیدتر آکنه منجر به تشکیل زخم های جدی روی پوست می شود.با این حال کسانی که مستعد تشکیل جوش صورت هستند تصور می‌کنند هر گونه زخمی توسط آکنه ایجاد می شود.

در همین زمان افرادی پیدا می‌شوند که جای جوش روی صورت دارند اما متوجه آن نمی شوند،به این دلیل که بسیاری از ما واقعاً مطمئن نیستیم زخم های آکنه چه شکلی هستند یا اینکه آن‌ها به هیچ وجه از انواع دیگر زخم ها متفاوت نیستند.علاوه بر این ظهور زخم های آکنه ممکن است در هر فرد فرق کند.بنابراین شناخت زخمهای آکنه ای ممکن است بدون کمک متخصص پوست قدری چالش برانگیز باشد.

درمان خانگی جای جوش صورت

در بیشتر موارد جای جوش روی صورت کمی تیره تر از رنگ طبیعی پوست شما می شود.احتمالا به همین دلیل بسیاری از ما زخم آکنه را با مشکلات تغییر رنگ پوست اشتباه می گیریم.در برخی افراد جای جوش روی پوست صورت می‌تواند بیشتر شبیه یک کبودی زیر پوستی باشد.در برخی موارد ممکن است پوست رنگ مایل به سرخ به خود بگیرد،هرچند که زیاد معمول نیست.

درمان خانگی جای جوش صورت ، درمان جای جوش صورت ، درمان جوش و جای جوش صورت ، درمان سریع جای جوش ، درمان فوری جای جوش ، درمان گیاهی جای جوش صورت

درمان خانگی جای جوش صورت

رفع سریع جای جوش ، ماسک برای از بین بردن جوش صورت ، ماسک صورت برای از بین بردن جوش ، درمان سریع جوش صورت و آکنه

در بعضی افراد ممکن است جای جوش روی پوست صورت به شکل تورفتگی و حفره به نظر برسد.این امر باعث می‌شود پوست آن‌ها دندانه دار و پر از برآمدگی به نظر برسد.همینطور این زخم های آکنه معمولاً به نام های آتشفشان آکنه،گودال آکنه،زخم یخ شکن،جای جوش افسرده یا زخم بافت نرم شناخته می شوند.

درمان خانگی جای جوش صورت

اندازه و عمق این تورفتگی ها و چاله ها بسته به سایز جوش هایی که روی پوست تشکیل شده است، از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد.دهانه های کوچکتر می‌توانند نادیده گرفته شوند اما تحمل آن‌هایی که بزرگ‌تر و عمیق‌تر هستند سخت است.

مطلب مرتبط:  بررسی و ارائه راهکار درمانی بیماری جداشدگی‌ شبکیه‌

علل زخم های آکنه

انواع زخم هایی که توسط آکنه به وجود می‌آید شامل زخم آتروفیک یا زخم افسرده است.زخم های آترووفیک شبیه یخ شکن،و اغلب زمانی که کمبود نسج پوستی وجود دارد تشکیل می شود.

اغلب کارشناسان سلامت و مراقب پوست احتمالاً به شما خواهند گفت که شایع ترین علت بروز جای جوش روی پوست صورت این موارد هستند: عادت بازی با جوش ها،برداشتن آن‌ها،سوراخ کردن و ترکاندن آن‌ها.درست است که در اغلب موارد عوامل دیگری نیز دخیل هستند با این حال ممکن است خود شما نیز جای جوش پوست صورت را بیشتر کنید.به عنوان مثال در صورتی که شما مستعد ابتلا به زخم آکنه باشید،بیشتر احتمال دارد که زخمهای آکنه گسترش پیدا کنند حتی اگر با جوش های خود بازی نکرده یاشید.

زخم های سطحی از جمله آن‌هایی که ناشی از آکنه هستند معمولاً بدون باقی گذاشتن هر گونه‌ علامتی روی پوست ناپدید می شوند.با این حال اگر غشای میانی پوست به هر دلیلی آسیب ببیند،احتمالا زخم پوستی ایجاد می شود.در صورت ایجاد زخم های پوستی،ضایعات ملتهبی مانند کیست،کورک یا جوش چرکی معمولاً شایع ترین متهمان این امر هستند.

این التهاب زمانی رخ می‌دهد که فولیکول یا منافذ پوست توسط باکتری ها،سلولهای مرده پوست یا چربی های اضافی مسدود شده باشند.این عوامل باعث می‌شود منافذ متورم شوند و در نهایت دیواره فولیکول شکاف بردارد.اگر این پارگی نزدیک سطح پوست رخ دهد آسیب بافت پوست به حداقل خواهد رسید.با این حال شکاف عمیق در دیواره فولیکول باعث گسترش عفونت به غشای میانی پوست شده و در نتیجه بافت سالم پوست از بین می‌رود که در نهایت منجر به تشکیل جای جوش روی پوست صورت می شود.

رژیم غذایی زخم های آکنه

اثر یک رژیم غذایی بر درمان جوش و جای جوش صورت هنوز در محافل پزشکی کمی بحث برانگیز است.با این حال پیروی از یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی باشد می‌تواند به سم زدایی بدن کمک کند.این کار به نوبه خود مانع شیوع بیماری آکنه و تسریع در بهبود زخم ها می شود.در ذیل چند راهنمایی در مورد رژیم غذایی زخم های آکنه آورده می شود:

غذاهای خاصی وجود دارد که اگر می‌خواهید درمان سریع جای جوش اتفاق بیفتد باید از آنها اجتناب کنید. این غذاها عبارتند از غذاهای سرخ کرده و روغنی، غذاهای فرآوری شده و غذاهای چرب که سرعت روند شفایابی را کاهش می دهند.

پیشنهاداتی برای درمان گیاهی جای جوش صورت

بسیاری از مردم از زخم آکنه به عنوان خاطره ای دردناک از پیشینه ی مشکلات دشوار پوستی شان یاد می کنند.این افراد باید احساسات منفی نظیر از دست دادن اعتماد به نفس ، افسردگی ، ضعف شخصیتی و غیره را رها کنند.درست است که خلاصی از زخم و جای جوش فرآیندی طولانی و دشوار است با این حال امکان‌پذیر است.

آنچه مورد نیاز است میزان زیادی صبوری، فداکاری و تعهد به ادامه دادن مراقبت های پوستی مناسب و رژیم غذایی روزانه منظم است.ایده ی خوبی است که از یک متخصص پوست با تجربه نیز کمک بگیرید.

درمان خانگی جای جوش صورت

ترجمه شده در سایت خلایق

منبع: home-remedies-for-you

درمان خانگی جای جوش صورت ، درمان جای جوش صورت ، درمان جوش و جای جوش صورت ، درمان سریع جای جوش ، درمان فوری جای جوش ، درمان گیاهی جای جوش صورت ، رفع سریع جای جوش ، ماسک برای از بین بردن جوش صورت ، ماسک صورت برای از بین بردن جوش ، درمان سریع جوش صورت و آکنه

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها