روشهای درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت

چند درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت

آکنه یا همان جوش صورت ،یک بیماری شایع پوستی است که می‌تواند افراد در گروههای سنی مختلف را درگیر خود کند،هر چند که اغلب در بین نوجوانان و جوانان مشاهده می شود. با ما همراه باشید تا چند درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت به شما معرفی کنیم.

آکنه زمانی که فولیکول حامل پوستهای مرده، سطح پوست را مسدود می‌کند رشد می کند. در حالیکه آکنه در اکثر موارد التهابی است، ممکن است به شکل آکنه غیرالتهابی نیز پدیدار شود.

این حالت بسته به میزان شدت، به صورت جوش ریز صورت، کورک، تاول یا کیست خود را نشان می‌دهد. به دلیل ایجاد تغییرات هورمونی قابل توجهی که در بدن رخ می‌دهد،معمولا آکنه در سالهای اولیه بلوغ شروع به ظاهر شدن می کند. آکنه به علت تغییرات هورمونی عادت ماهیانه نیز در میان زنان رایج استجوش ریز صورت مناطقی از پوست که بیشترین مقدار فولیکول های چربی دار در آن وجود دارد را تحت تأثیر قرار می دهد.

بنابراین در درجه اول بر روی صورت،قفسه سینه،کمر،بازوها و شانه ها ظاهر می شود.معمولا به محض اینکه پس از التهاب،منافذ مسدود باز شوند،آکنه فروکش می کند،و گستردگی بیماری آکنه وقتی که به سن بیست سالگی می‌رسید کاهش پیدا می‌کند،چون زمان به تعادل برگشتن سطح هورمونها فرا رسیده است.

درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت ، جوش صورت ، جوش ریز صورت ، راههای جلوگیری از جوش صورت ، از بین بردن جوش های زیر پوستی صورت

درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت

روش جلوگیری از جوش صورت ، درمان خانگی جای جوش صورت ، از بین بردن جوش زیر پوستی صورت

با این وجود در موارد نادر رسیدگی و پیگیری پزشکی برای درمان جوش صورت به منظور جلوگیری از سخت‌تر شدنش نیاز است.علاوه بر این،از آنجا که فیزیولوژی هر فردی متفاوت است،ممکن است آکنه تا سن سی یا چهل سالگی ادامه پیدا کند.با اینکه آکنه به خودی خود تهدیدی جدی برای سلامتی نیست،ممکن است منجر به باقی گذاشتن اثر زخم روی پوست شود.در پاره‌ای موارد،جای جوش ممکن است سمج باشد و هرگز از بین نرود.همچنین آکنه پیامدهای روانی با خود دارد چرا که جوش صورت و زخم آن کلاً جذاب نیست و منجر به کاهش اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان می شود.

از بین بردن جوش های زیر پوستی صورت

تحقیقات فشرده ای در زمینه امراض پوستی صورت گرفته تا ماهیت،علل و درمان جوش صورت بررسی شود.استفاده موضعی از داروهای خاص،استفاده از درمانهای خانگی و تغییر در سبک زندگی فرد می‌تواند به کاهش شدت و عواقب گسترش آکنه کمک کند.اکثر مردم انواع مختلفی از کرم‌ها و شوینده های صورت را برای مقابله با آکنه انتخاب می‌کنند و محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که وعده داشتن پوستی بدون آکنه را به شما می دهند. با این حال باید در نظر داشته باشید که این محصولات به طور کامل آکنه را ریشه‌کن نمی کنند.

شوینده های صورت که حاوی اسید سالیسیلیک هستند به تخلیه چربی پوست از منافذ مسدود شده کمک می کنند.کرم های موضعی یا ژل ها نیز می‌توانند به منظور خشک کردن یا لایه برداری پوست یا محدود سازی ترشح چربی مورد استفاده قرار گیرند.کرم های آنتی بیوتیک خاص می‌توانند برای کاهش رشد باکتری های مولد آکنه استفاده شوند.در حالی که برخی از این محصولات بدون نسخه به فروش می‌رسد،برخی دیگر نیاز به تجویز یک پزشک با تجربه یا متخصص پوست دارد.

مطلب مرتبط:  راهنمای کامل درمان کمر درد با داروهای گیاهی

سوای درمان مرسوم،بسیاری از افراد درمان های خانگی را برای مقابله با جوش ریز صورت بر می گزینند.داروهای طبیعی و گیاهی به طور فزاینده ای در حال محبوب شدن هستند زیرا معمولاً عوارض جانبی کمتری دارند به‌خصوص برای پوستهای حساس. چند درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت عبارتند از:

از جمله راههای جلوگیری از جوش صورت تغییر سبک زندگی است. سعی کنید به طور منظم ورزش کنید تا منافذ پوستتان باز و تمیز باقی بمانند.

همچنین دیگر روش جلوگیری از جوش صورت این است که به مقدار کافی استراحت کنید و نیز بر روی صورت نخوابید مخصوصاً اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید.

یک رژیم غذایی سالم، بهترین روش جلوگیری از جوش صورت است.

در نهایت درگیر شدن در فعالیتهای کاهنده استرس از دیگر راههای جلوگیری از جوش صورت است که به کاهش سطح استرس و کاهش شدت آکنه کمک می کند.

درمان خانگی جای جوش صورت می تواند به آسانی انجام گیرد و نتایج،اغلب مثبت و با کمترین عوارض جانبی صورت می گیرد.با این حال همیشه بهتر است قبل از انتخاب هر گونه درمان با پزشک متخصص تغذیه یا پوست مشورت کنید،چون ممکن است با داروها و درمانهای دیگر تداخل داشته باشد.همچنین اگر آکنه مدت زیادی طول کشیده است و با درد و سوزش همراه است بهتر است با پزشک مشورت کنید تا شرایط بدتر نشود.

علایم آکنه

علایم آکنه، وجود انواع مختلفی جوش و کیست روی منطقه آسیب دیده پوست را شامل می شود.جوش ریز صورت زمانی که منافذ مسدود شده سعی در تخلیه شدن دارند ایجاد می‌شود و به همین دلیل معمولاً مرحله دوم آکنه است.برخی از علایم فیزیکی آکنه به شرح زیر است:

  • آکنه می‌تواند خود را درون فولیکولهای موی پرشده از غده ی چربی نشان دهد.که به نام کومدون شناخته می شود.جوش های سرسیاه و سرسفیدی که از سطح پوست خارج می‌شوند کومدون هستند که نباید آن‌ها را به وسیله فشار دادن از سطح پوست خارج کنید
  • کورک ها برجستگی های نازک صورتی رنگ روی پوست هستند و جوش های چرکی قرمز رنگ هستند که به دلیل عفونت باکتریایی به وسیله چرک پر شده است.

تاول ها بزرگ و دردناک هستند،جوشهای سفتی که عمیقاً در پوست لانه کرده اند،در حالی که کیست ها جوشهایی عمیق و دردناک هستند که با چرک پر شده‌اند و ممکن است در آینده از خود جای زخم به جا بگذارند.

پزشک می‌تواند به راحتی آکنه را در یک معاینه بالینی تشخیص دهد.ممکن است بخواهد بداند در چه مرحله‌ای است،بسته به اینکه کومدون،تاول یا کیست باشد.عوارض جانبی نهایی آکنه،جای جوش هایی است که از خود باقی می گذارد.درمان جای جوش ممکن است به یک دوره طولانی مدت درمانهای پزشکی یا دارویی نیاز داشته باشد.بهتر است در برابر هرگونه تحریکات پوستی اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا اینکه آکنه بدون باقی گذاشتن هر گونه جای جوش محو شود.

علل آکنه

علل آکنه زیاد است و تحقیقات همچنان در این زمینه انجام می گیرد.با این حال برخی از عوامل شناخته شده آکنه عبارتند از:

  • بسیاری از عوامل مؤثر در گسترش آکنه شناخته شده اند.در دختران و زنان بررسی جدول زمانی عادت ماهیانه،افزایش آکنه روی پوست را نشان می دهد.
  • تغییرات هورمونی در شروع دوران بلوغ یا در طول دوران بارداری می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شود.
  • شروع یا توقف ناگهانی استفاده از داروهای کنترل بارداری می‌تواند منجر به ظاهر شدن آکنه روی پوست شود.
  • وراثت و استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند به ظهور آکنه منجر شود.
  • اگرچه عقیده ای رایج وجود دارد که شکلات و مواد غذایی چرب باعث ایجاد آکنه می‌شوند ولی این موضوع تاکنون از نظر علمی ثابت نشده است.
  • در نوجوانان و جوانان به دلیل تغییرات هورمونی دوران بلوغ و افزایش ترشح غده های چربی که منجر به متورم شدن منافذ پوست می‌شود شاهد افزایش بروز آکنه هستیم.
  • تغییر در سبک زندگی به‌خصوص افزایش استرس می‌تواند منجر به گسترش آکنه روی پوست شود.
مطلب مرتبط:  آیا سرطان ریه درمان دارد ؟ راههای درمان سرطان ریه با طب سنتی و پزشکی جدید

رژیم غذایی آکنه

ارتباط بین غذاهای خاص و ایجاد آکنه هنوز به طور کامل شناخته نشده است.با این حال یک رژیم غذایی مناسب به از بین بردن جوش زیر پوستی صورت کمک می کند. رژیمی که شامل مقدار زیادی میوه‌های تازه و سزیجات و مصرف کافی آب سالم است.تقریبا همه میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار مناسبی از مواد معدنی و ویتامین ها هستند.این مواد به دلیل تأمین مواد مغذی برای بدن،پوست را پاک نگه می دارند.ویتامین A و B کمپلکس به ویژه برای پوست مفید شناخته می شوند.

منابع خوب ویتامین A عبارتند از هویج، سبزیجات تیره رنگ، طالبی، فلفل قرمز، زردآلو خشک و گیاهان دیگر، همینطور جگر. برای تأمین ویتامین B می‌توانید سبزیجات تیره رنگ مانند کلم، اسفناج، کاسنی، خربزه و برگ چغندر، همچنین حبوبات، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار و انواع توت ها را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر چیزی می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.یک برنامه رژیم غذایی متعادل کلید حل مشکلات است.همینطور برای انتخاب مکمل های ویتامین باید با دکترتان مشورت کنید.

پیشنهاداتی برای از بین بردن جوش زیر پوستی صورت

  • مراقبت کافی از پوست لازمه کنترل و درمان خانگی جای جوش صورت است.
  • شستشو باید به آرامی بوده و بیش از دو الی سه بار در روز انجام نشود،چرا که شستشوی مکرر باعث تحریک و در نتیجه افزایش ترشح چربی پوست صورت می شود.دستکاری و کندن جوش می‌تواند پوست را بیشتر تحریک کند و منجر به ایجاد مشکل در برطرف شدن جای جوش شود.
  • گرچه نور خورشید می‌تواند در خشک کردن سطح پوست مؤثر باشد و باعث شود جوش صورت به چشم نیاید اما بیش از حد قرار گرفتن در معرض اشعه زیانبار ماوراءبنفش ضررش بیشتر است.
  • به منظور کمک به از بین بردن جوش های زیر پوستی صورت موهای خود را باشامپو بشویید. مخصوصاً اگر موهایتان چرب است،چرا که اگر این کار را نکنید مسیر درمان آکنه طولانی‌تر می شود.به دلیل اینکه چربی زیاد پوست،محیطی مناسب برای رشد باکتری های مولد آکنه است.

اگر در دوران بلوغ هستید بهتر است به جای ناراحتی از این رخداد،با احساسی عمیق از خوش بینی این مرحله را پشت سر بگذارید.تقریبا در تمام موارد آکنه فقط بخشی از یک مرحله از زندگی شما است که خیلی زود سپری می شود.اگر شما یک بزرگسال با مشکل آکنه هستید،درمان های پزشکی یا درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت را دنبال کنید.

درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت

منبع: home-remedies-for-you

درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت ، جوش صورت ، جوش ریز صورت ، راههای جلوگیری از جوش صورت ، از بین بردن جوش های زیر پوستی صورت ، روش جلوگیری از جوش صورت ، درمان خانگی جای جوش صورت ، از بین بردن جوش زیر پوستی صورت

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها