درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان و بزرگسالان با داروهای گیاهی

درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان : عفونت ادراری نوعی عفونت باکتریایی است که بر بخشی از دستگاه ادراری تأثیر می‌گذارد.

زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به عفونت ادراری هستند زیرا دستگاه ادراری آنها کوچک تر و امکان تهاجم و تکثیر باکتری بسیار زیاد است. زمانی که عفونت باکتریایی، دستگاه ادراری تحتانی را درگیر کند به آن عفونت مثانه (سیستیت ساده) و هنگامی که بر دستگاه ادراری فوقانی تأثیر بگذارد به آن عفونت کلیه (پیلونفریت) گفته می‌شود. برای درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان و بزرگسالان با ما همراه باشید.

درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان ، درمان گیاهی عفونت ادراری ، درمان خانگی عفونت ادراری ، دمنوش برای عفونت ادراری ، درمان گیاهی عفونت ادراری در بارداری

درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان و بزرگسالان

درمان گیاهی عفونت ادراری کودکان ، درمان عفونت ادراری کودکان در طب سنتی ، درمان عفونت ادراری با طب سنتی ، دارو برای عفونت ادراری ، درمان خانگی عفونت ادراری در بارداری

این باکتری ها می توانند بر پوست ناحیه دستگاه ادراری اثر کرده و موجب سوزش و ناراحتی در این ناحیه شوند. اگر این باکتری ها در همان مراحل اولیه نابود نشوند، بر نواحی دیگر اثر می کنند و منجر به وخامت بیماری می شوند. عفونت ممکن است در هر قسمتی از دستگاه ادراری که وظیفه آن حذف و فیلتر ضایعات بدن است رخ دهد.

به طور کلی این عفونت ها توسط میکروب ها و باکتری ها ایجاد می شوند. این باکتری ها از روده که نزدیکی مهبل و مقعد قرار دارند، وارد مثانه می شوند و اگر در این مرحله درمان نشوند به سمت بالا حرکت خواهند کرد و مثانه را آلوده می کنند و اگر باز هم درمان صورت نگیرد، در این مرحله آنها وارد کلیه ها می شوند و آنها را عفونی می کنند.

دلایل عفونت ادراری

عامل اصلی عفونت نوعی باکتری به نام اشرشیا کولی ‌است که به طور شایع در روده جانوران خونگرم وجود دارد و به‌ طور معمول از طریق مجرای خروجی مثانه وارد آن می‌شود. ندرتاً باکتری‌ های دیگر، ویروس‌ها یا قارچ نیز ممکن است موجب آن شوند.

اولین علت عفونت ادراری در زنان عبارت است از رابطه جنسی (در زنان جوان فعالیت جنسی علت ۷۵ تا ۹۰ درصد عفونت‌های مثانه است).

دیگر علت عفونت ادراری در زنان مصرف انواع خاص وسایل پیشگیری از بارداری است نظیر استفاده از اسپرم‌ کش و دیافراگم.

علت دیگر عفونت ادراری در زنان این است که بعد از دوران یائسگی، عفونت ادراری به دلیل کمبود استروژن ممکن است شدیدتر شود. همچنین استفاده از شوینده‌ها مانند شامپو، صابون و مواد خوشبو کننده نیز باعث ایجاد عفونت می‌شود زیرا باکتریهایی مفیدی که مانع فعالیت باکتریهای مضر می‌شوند را از بین می برد.

استفاده از سوند ادراری نیز خطر ابتلا به عفونت‌ های دستگاه ادراری را افزایش می‌دهد.

از علل دیگر عفونت ادراری می‌توان به سابقه خانوادگی، دیابت و سایر بیماری‌ های مختل کننده سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

از علل عفونت مجاری ادراری مردان می‌توان به ختنه نشدن، داشتن پروستات بزرگ و سنگ کلیه اشاره کرد.

علایم عفونت ادراری

شایع ترین علائم عفونت ادراری در زنان و مردان عبارت است از احساس ناراحتی هنگام ادرار کردن. احساس ناراحتی می‌تواند به صورت سوزش، قلقلک مجرای ادرار، درد در انتهای دفع ادرار و درد در ناحیه استخوان زیر شکم خود را نشان دهد.

از نشانه های عفونت ادراری در زنان و مردان می‌توان به تکرر ادرار همراه با درد، ادرار بدبو، ادرار تیره رنگ و وجود خون واضح در ادرار همراه با دفع لخته اشاره کرد.

در مواردی که عفونت ادراری به سمت کلیه‌ ها برود، علایم عفونت ادراری در زنان و مردان عبارت است از تب و درد پهلو.

مطلب مرتبط:  برای جلوگیری از سقط جنین چه باید کرد ؟

پیشگیری از عفونت ادراری

هیچ گاه ادرار کردن را به تأخیر نیاندازید.

همیشه به درستی خودتان را تمیز کنید و از جلو به سمت عقب خود را بشویید تا باکتری ها وارد دستگاه ادراری نشوند.

از اسپری و یا عطر زنانه در دستگاه تناسلی استفاده نکنید.

خوردن آب آلبالو و آب نارگیل به کشتن باکتری در دستگاه ادراری کمک می کند.

الکل و کافئین با تحریک مثانه احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهند.

از پوشیدن لباس های تنگ و شورت های نایلونی برای مدت طولانی خودداری کنید. سعی کنید لباس زیرتان همیشه خشک باشد.

مصرف آلرژن ها، نگهدارنده ها و افزودنی ها را کاهش دهید.

به جای گوشت قرمز، ماهی و سویا بخورید.

حداقل ۳۰ دقیقه و ۵ بار در هفته ورزش کنید.

چای سبز به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی، ایمنی بدن را افزایش می دهد.

برخی کمبودهای تغذیه ای زمینه ساز عفونت مجاری ادراری هستند. ریز مغذی هایی همچون منیزیم، کلسیم، روی، سلنیوم، ویتامین C و اسیدهای چرب امگا ۳ را حتماً در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه‌زود به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری‌ تان خارج شود.

مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

حداقل سالانه یک بار به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید به هیچ بیماری مبتلا نیستید.

درمان عفونت ادراری

برای کسانی که به عفونت‌های مکرر دچار می‌شوند استفاده از دارو برای عفونت ادراری نظیر آنتی بیوتیک ها به‌ طور روزانه و برای دوره‌ طولانی مؤثر استچند دارو برای عفونت ادراری که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از نیتروفورانتوئین و تری‌متوپریم و سولفامتوکسازول. متانامین نیز دیگر دارو برای عفونت ادراری است که غالباً برای این منظور استفاده می‌شود.

گاهی اوقات در طول چند روز اول علاوه بر آنتی بیوتیک، فنازوپیریدین تجویز می‌شود تا به تسکین سوزش و رفع اضطرار ناشی از عفونت مثانه کمک کند. با توجه به مشکلات ایمنی ناشی از استفاده از آن استفاده مداوم از آن توصیه نمی‌شود.

در زنان یائسه، استفاده از استروژن واژنی موضعی باعث کاهش بروز عفونت می شود.

ممکن است استامینوفن نیز برای تب استفاده شود.

برای درمان عفونت ادراری در بارداری چه باید کرد؟

خانم‌های باردار به محض مشاهده علائم باید به پزشک مراجعه کنند. آزمایش ادرار کم‌هزینه و ساده است و می‌تواند وجود باکتری در ادرار را ثابت کند. به محض اثبات وجود عفونت ادراری در مادر باردار و قبل از دریافت جواب آزمایش، درمان باید شروع شود. راههای درمان خانگی عفونت ادراری در بارداری اغلب دارویی است. دارو از نوع آنتی‌ بیوتیک است و بیمار باید حداقل هفت روز به‌طور مرتب دارو مصرف کنددرمان خانگی عفونت ادراری در بارداری در ادامه آورده می شود.

درمان گیاهی عفونت ادراری کودکان و بزرگسالان

اگر قصد درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان و بزرگسالان را دارید موارد زیر می‌توانند به شما کمک کنند.

برای درمان گیاهی عفونت ادراری در بارداری به جای ژیلت و تیغ، از نوره یا همان واجبی برای نظافت مو های ناحیه تناسلی و زیر بغل استفاده نمایید. نوره خواص فراوانی دارد که یکی از آنها از بین بردن عفونت و قارچ است. از نوره طبیعی استفاده نمایید و از مصرف نوره های شیمیایی خودداری کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی عبارت است از عسل طبیعی که می توانید آن را هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی استفاده کنید. مقداری عسل را به قسمت بیرونی ناحیه تناسلی بمالید و پس از چند دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط:  پیشگیری و درمان بیماری اورتريت‌ یا عفونت مجرای ادرار

روش دیگر برای درمان گیاهی عفونت ادراری در بارداری این است که زمانی که از عفونت های بارداری رنج می برید از پیاز پخته جهت درمان عفونت بارداری استفاده کنید. در زمان بارداری به منظور کمک به روند درمان عفونت ادراری با طب سنتی بهتر است از پیاز پخته استفاده شود نه پیاز خام. هر غذایی که برای مادر باردار مشکلی نداشته باشد و در عین حال حاوی مقادیر زیادی پیاز پخته باشد بهترین غذا برای درمان عفونت بارداری مخصوصا عفونت ادراری در زمان بارداری محسوب می گردد.

نمک طبیعی یا نمک دریا و سنگ نمک طبیعی نیز پس از خرد کردن و آسیاب کردن می تواند به عنوان یک روش درمان گیاهی عفونت ادراری کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد. به منظور درمان عفونت ادراری با طب سنتی کمی آب نمک طبیعی را با پارچه ای به قسمت خارجی ناحیه تناسلی بمالید و پس از مدتی با آب گرم بشویید. در غذاهای خود هم از نمک طبیعی استفاده نمایید. قبل از هر غذا و بعد از هر غذا مقداری نمک طبیعی میل نمایید.

به منظور درمان عفونت ادراری کودکان در طب سنتی می‌توانید یک ظرف پر از میوه‌های خوشمزه و البته دارای خواص ضد عفونت ادراری را برای کودکان بیاورید تا میل کنید. از جمله این میوه‌ها که به درمان عفونت ادراری کودکان در طب سنتی کمک می کنند عبارتند از کران بری، زغال اخته، پاپایا، آب پرتقال و آب لیموترش، آب آناناس، آب انگور قرمز. دقت کنید که آب این میوه‌ها را به صورت طبیعی و از میوه طبیعی تهیه کنید.

همچنین به منظور درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان مواد غذایی آنتی بیوتیک مانند سیر، دمنوش زنجبیل، جعفری، مارچوبه، خیار، کرفس، چغندر مصرف کنید.

استفاده از چند دمنوش برای عفونت ادراری می تواند کمک کننده باشد و به درمان آن کمک کند. چند دمنوش برای عفونت ادراری عبارتند از دمنوش آویشن، بابونه، دارچین و رزماری. برای تهیه دمنوش برای عفونت ادراری می بایست یک قاشق چایخوری از گیاه مربوطه را در یک استکان آب داغ بریزید و سر استکان را بپوشانید و حدود ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و میل کنید.

کلیپ زیر را نیز حتما ببینید. ۵ روش دیگر برای درمان گیاهی عفونت ادراری :

درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان و بزرگسالان

بیشتر بخوانید:

روشهای درمان عفونت دستگاه ادراری بدون مصرف آنتی بیوتیک

روشهای پیشگیری و درمان عفونت مجرای ادرار

راهنمای جامع درمان گیاهی عفونت بیضه

 عفونت مجاری ادراری مردان ، علت عفونت ادراری در زنان ، علائم عفونت ادراری در زنان ، نشانه های عفونت ادراری در زنان ، علایم عفونت ادراری در زنان ، برای درمان عفونت ادراری در بارداری چه باید کرد ، راههای درمان عفونت ادراری در دوران بارداری ، درمان گیاهی عفونت ادراری در بارداری ، درمان عفونت ادراری در طب سنتی ، درمان عفونت ادراری با طب سنتی ، درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی ، درمان عفونت ادراری در بارداری با طب سنتی ، عفونت ادراری در زمان بارداری ، داروی گیاهی برای عفونت ادراری در زنان ، درمان عفونت ادراری کودکان در طب سنتی ، درمان خانگی عفونت ادراری در کودکان ، دمنوش برای عفونت ادراری ، درمان گیاهی عفونت ادراری کودکان ، دارو برای عفونت ادراری ، درمان خانگی عفونت ادراری در بارداری

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
15 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها