خواص دارویی چای ترش و طرز تهیه آن

خواص دارویی چای ترش :

بسیاری از افراد از نوشیدنی های مختلف مانند چای های میوه ای و یا دمنوش های گیاهی برای جایگزینی چای یا قهوه استفاده می کنند اما باید این نکته را بدانید که یکی از بهترین گزینه های روبروی شما می تواند چای ترش باشد.در ادامه خواص دارویی چای ترش آورده می شود.

چای و قهوه از جمله نوشیدنی های گرم و متداولی هستند که میزان مصرف آن ها بسیار بالا است اما در کنار خواصی که دارند می توانند به صورت پنهان ضررهایی نیز داشته باشند.

طبع چای ترش سرد و خشک است و فقط برای افرادی که مزاج گرم و تر دارند بسیار مناسب است و در بقیه مزاجها مخصوصا مزاج سرد و خشک بسیار مضر است.

این چای که رنگی قرمز دارد به چای ترش یا چای مکه معروف شده است و می توانید از عطاری ها آن را تهیه کنید.طرز تهیه چای ترش در ذیل آورده می شود.

خواص دارویی چای ترش ، خواص چای ترش ، خاصیت چای ترش ، آیا چای ترش لاغر کننده است ، چای ترش برای لاغری

خواص دارویی چای ترش

خواص چای ترش برای دیابت ، دمنوش چای ترش ، طبع چای ترش ، مضرات چای ترش ، مصرف زیاد چای ترش ، فواید چای ترش

خواص دارویی چای ترش (فواید چای ترش)

اولین خاصیت چای ترش خنک کنندگی قوی بدن است از این رو برای فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی می تواند باشد. این چای میزان تعرق را افزایش داده و دمای داخلی بدن را کاهش می دهد.

فشار خون و کنترل آن یکی دیگر از خواص چای ترش است.برای بیمارانی که فشار خون بالایی دارند این چای همیشه توصیه شده است.

مطلب مرتبط:  آیا مصرف چای قاصدک در دوران بارداری مفید است؟

دیگر خاصیت چای ترش از بین بردن کلسترول خون است. این چای می تواند گزینه بسیار مفیدی برای زمانی باشد که شما یک غذای چرب خورده اید.

از دیگر خواص چای ترش می توان به از بین بردن اختلالات کبد و تصفیه کنندگی خون اشاره کنیم. این چای همچنین می تواند آهن مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

خواص چای ترش برای دیابت :‌ به علت اینکه چای ترش باعث افت قند خون و افت فشار خون می شود می تواند به کنترل دیابت کمک کند اما اگر داروی دیابت مصرف می کنید باید در استفاده از داروهای گیاهی که همان اثر را دارند احتیاط کنید و بدون مشورت با پزشک خوددرمانی نکنید.

مضرات چای ترش

همانگونه که برخی از خواص چای ترش که در فوق به آنها اشاره شد در افراد گرم مزاج یک نقطه قوت محسوب می شود بری افراد با مزاج سرد نقطه منفی و از مضرات چای ترش است. مثلا از مضرات چای ترش کاهش قند خون برای افراد مبتلا به هیپوگلیسیمی و کاهش فشار خون در افراد مبتلا به کم خونی و کاهش هورمون استروژن در زنان باردار (زنان باردار نباید به هیچ عنوان از این چای استفاده کنند).

مصرف زیاد چای ترش باعث ضعف، سرگیجه و آسیب زدن به قلب و مغز می شود.

آیا چای ترش لاغر کننده است ؟

واقعیت این است که چای ترش موادی در خود دارد که از جذب مواد مغذی کربوهیدرات توسط بدن جلوگیری می کند و کاهش کربوهیدرات بدن به لاغری کمک می کند. اما برای لاغر شدن کافی نیست و صرف مصرف چای ترش برای لاغری امکان پذیر نبوده و علاوه بر آن ممکن است به دلیل خواصی که دارد به بدن صدمه بزند.

مطلب مرتبط:  خواص زنجبیل در طب سنتی / ۱۱ خاصیت اثبات شده زنجبیل

طرز تهیه دمنوش چای ترش

افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می‌‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به دمنوش چای ترش اختصاص دهند و از فواید چای ترش بهره مند گردند. برای هر بار مصرف، ۵ گرم از گلبرگ‌‌های چای قرمز را داخل یک فنجان ریخته و آب جوش روی آن بریزید و روی آن سرپوشی گذاشته و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس چای را صاف کرده و میل کنید.

خواص دارویی چای ترش

خواص دارویی چای ترش ، خواص چای ترش ، خاصیت چای ترش ، آیا چای ترش لاغر کننده است ، چای ترش برای لاغری ، خواص چای ترش برای دیابت ، دمنوش چای ترش ، طبع چای ترش ، مضرات چای ترش ، مصرف زیاد چای ترش ، فواید چای ترش

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها