درمان گیاهی قوز قرنیه / درمان قطعی قوز قرنیه با طب سنتی

درمان گیاهی قوز قرنیه : قوز قرنیه یا کراتوکونوس یک بیماری تحلیل رونده قرنیه چشم است.

قوز قرنیه یک پدیده غیر التهابی است که معمولا قرنیه هر دو چشم را گرفتار می کند. دراین بیماری قرنیه نازک شده و شکل آن تغییر می کند. قرنیه به طور طبیعی شکلی گرد یا کروی دارد، ولی در کراتوکونوس (قوز قرنیه چشم) قرنیه برآمده و مخروطی شکل می شود. (به منظور بررسی و درمان گیاهی قوز قرنیه با ما همراه باشید.)

درمان گیاهی قوز قرنیه ، درمان قطعی قوز قرنیه ، درمان قوز قرنیه با لیزر ، درمان قوز قرنیه با طب سنتی

درمان گیاهی قوز قرنیه

درمان گیاهی قوز قرنیه ، درمان قطعی قوز قرنیه ، درمان قوز قرنیه با لیزر ، درمان قوز قرنیه با طب سنتی

تغییر شکل قرنیه به شکل مخروطی، بر روی انکسار نور هنگام ورود به چشم تأثیر گذاشته و سبب کاهش وضوح بینایی می شود. نازک شدن و تغییر حالت قرنیه از کروی به مخروطی منجر به ایجاد نزدیک بینی یا آستیگماتیسم نامنظم و در نتیجه کاهش دید می شود.

خوشبختانه این بیماری کورکننده نیست ولی شایع ترین علت پیوند قرنیه در جهان می‌باشد.

علل قوز قرنیه چیست ؟

این بیماری ممکن است ژنتیکی باشد، زیرا بیماران متعددی در یک خانواده دیده می شوند.

مالیدن محکم چشم گرچه علت قوز قرنیه نمی باشد ولی در روند ایجاد آن تاثیر دارد.

برخی بیماری‌ها نظیر سندرم داون نیز می تواند احتمال ابتلا به قوز قرنیه زا افزایش دهد.

آسیب های ناشی از استفاده طولانی مدت از لنز سخت قوز قرنیه تماسی، ممکن است باعث ایجاد این بیماری شود.

علائم قوز قرنیه چیست؟

در مراحل نهفته بیماری قوز قرنیه بیماران هیچ علامت بالینی ظاهری ندارند جز اینکه تغییرات مکرری در شماره عینک آنها پدید می آید و به تدریج که شکل قرنیه نامنظم تر می شود، نزدیک بینی و آستیگماتیسم نامنظم ایجاد می شود. در نتیجه ممکن است موجب عدم وضوح و تاری دید شود.

بیمار همچنین ممکن است دچار هاله بینی و حساسیت به نور باشد.

درمان قوز قرنیه

استفاده از عینک یا لنزهای تماسی نرم در مراحل اولیه بیماری قوز قرنیه که نزدیک بینی و یا آستیگماتیسم منظم وجود دارند به بیمار کمک می کند. اما با پیشرفت بیماری و بروز آستیگمات نامنظم، دیگر این دو روش دید مناسبی را برای بیمار فراهم نمی آورند.

مطلب مرتبط:  سندرم کوتارد یا سندرم مرده متحرک چیست ؟

استفاده از لنز سخت برای قوز قرنیه دارای قابلیت نفوذ گاز به شکل تماسی در این مرحله ضروری است. وجود این لنزها روی قرنیه باعث می شود سطح نامنظم قرنیه بیمار توسط یک سطح صاف و منظم پوشانده شده و شکست نور به درستی انجام گیرد.

بیمارانی که قادر به تحمل لنز سخت قوز قرنیه نمی باشند می توانند از لنزهای هیبریدی و ترکیبی از لنزهای سخت و نرم استفاده کنند.

قرار گیری مناسب لنز بر روی قرنیه مبتلا به کراتوکونوس (قوز قرنیه چشم) کاری ظریف و زمان گیر است. به همین دلیل مراجعات مکرر برای تنظیم لنز و اصلاح نسخه غیر قابل اجتناب است. این فرایند با نازکتر شدن و تغییر شکل بیشتر قرنیه نیاز به تکرار داشته و نسخه بیمار باید مجدداً تغییر داده شود.

به عنوان یک درمان جدید قوز قرنیه در حال حاضر بیمارانی که قادر به تحمل لنزهای سخت نیستند از روش های جدیدتری در درمان قطعی قوز قرنیه مانند قرار دادن رینگ های داخل قرنیه و میورینگ استفاده می شود.

درمان قطعی قوز قرنیه با استفاده از رینگ های داخل قرنیه و میورینگ، در زمانی که بیمار قادر به تحمل لنزهای تماسی نیست صورت می گیرد. استفاده از این حلقه ها نه تنها دید بدون عینک و با عینک بیمار را بهتر می کند، بلکه باعث تحمل بهتر لنز و جلوگیری از پیشرفت بیماری می شود.

انجام هیچکدام از اعمال جراحی اصلاح عیوب انکساری نظیر عمل قوز قرنیه و عمل لیزیک و درمان قوز قرنیه با لیزر در بیماران مبتلا به کراتوکونوس (قوز قرنیه) به دلیل نازکی پیشرونده قرنیه امکان پذیر نیست.

یک درمان جدید قوز قرنیه که در چند سال اخیر مطرح شده است پیوند متقاطع بین رشته های کلاژن قرنیه با استفاده از اشعه ماورابنفش و داروی ریبوفلاوین است. در این روش از ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و اشعه ماورا بنفش به مدت ۵ تا ۳۰ دقیقه (بسته به دستگاه تامین اشعه) برای سفت کردن قرنیه استفاده می شود.

مطلب مرتبط:  درمان گل مژه در طب سنتی / راهنمای درمان سریع گل مژه

جدید ترین روش درمان قطعی قوز قرنیه و نزدیک بینی کرافلکس است. در این روش نیازی به برش یا برداشت بافت از قرنیه نیست و با استفاده از یک پالس میکروویو با انرژی کم که کمتر از یک ثانیه طول می کشد، قرنیه تغییر شکل داده می شود.

زمانی که هیچ یک از این موارد جوابگو نباشد باید عمل قوز قرنیه یا درمان قوز قرنیه با لیزر یا پیوند قرنیه و تعویض قرنیه انجام داد.

درمان گیاهی قوز قرنیه

برای درمان قوز قرنیه با طب سنتی شبها یک تا دو عدد هلیله سیاه را پودر کرده و با عسل یا ماست مخلوط کنید و به مدت ۱۲۰ روز به طور منظم مصرف کنید.

شستشوی چشم با عرق رازیانه به مدت ۴۰ شب در درمان قوز قرنیه با طب سنتی توصیه می شود. (این کار را حتماً و حتماً پس از مشورت با پزشک متخصص و با تجربه طب سنتی انجام دهید.)

دمنوش یا عرق آویشن میل کنید.

به منظور درمان گیاهی قوز قرنیه گل بومادران سه قسمت و آویشن یک قسمت، مخلوط کرده و مانند نمک به همراه غذا بخورید.

جهت درمان گیاهی قوز قرنیه ملاج سر را با روغن سیاه دانه یا کنجد مالش دهید.

انجام بادکش پشت گوش ۷ الی۱۴ مرحله زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه طب سنتی آخرین روش پیشنهادی درمان قوز قرنیه با طب سنتی است.

نحوه جراحی قوز قرنیه را در کلیپ زیر ببینید. زیرنویس اختصاصی توسط مجله خلایق:

درمان گیاهی قوز قرنیه

درمان قوز قرنیه با طب سنتی ، قوز قرنیه و عمل لیزیک ، درمان قوز قرنیه با لیزر ، لنز سخت برای قوز قرنیه ، درمان جدید قوز قرنیه ، لنز سخت قوز قرنیه ، کراتوکونوس ، قوز قرنیه ، درمان قوز قرنیه ، قوز قرنیه چشم ، عمل قوز قرنیه ، بیماری قوز قرنیه ، علائم قوز قرنیه ، قوز قرنیه چیست

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
24 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها