راهنمای کامل رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی :

برای رفع سیاهی دور چشم چه کنیم ؟ شایع ترین علت گودی و سیاهی دور چشم، وارد آمدن ضربه به صورت است. در ادامه روشهای رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی آورده می شود.

کبودی و گودی زیر چشم می‌تواند باعث درد، تاری دید، تورم و سردرد شود. چند علت گودی و سیاهی دور چشم دیگر عبارتند از جراحات بینی، جراحی لیفت صورت، جراحی فک، واکنش های آلرژیک و غیره.

روش‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا هر چه سریعتر از شر سیاهی دور چشم خلاص شوید. با این حال اگر پوست اطراف چشم شما بریده شده یا علائمی مانند سرگیجه، حالت تهوع یا استفراغ همراه با مشکلات بینایی دارید باید بلافاصله نزد پزشک بروید.

رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

برای رفع سیاهی دور چشم چه کنیم ؟

درمان سیاهی و چروک دور چشم با کیسه یخ

اولین روش برای از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم این است که در اسرع وقت یک کیسه یخ روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

یخ به کاهش تورم کمک می‌کند و انقباض عروق خونی را کاهش می‌دهد تا از خونریزی داخلی و افزایش سیاهی دور چشم و کبودی و گودی زیر چشم پیشگیری گردد.

به منظور درمان سیاهی و چروک دور چشم قطعات یخ را در یک پارچه تمیز قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه آن را روی چشم بگذارید. در طول ۴۸ ساعت چندین بار این کار را تکرار کنید.

این کار به رهایی از درد کمک می کند. هرگز یخ را به صورت مستقیم روی چشم‌ ها قرار ندهید و کیسه یخ را اطراف چشم مالش و ماساژ ندهید. همچنین به جای یخ می‌توانید از کیسه سبزیجات منجمد استفاده کنید.

درمان فوری سیاهی دور چشم با کمپرس گرم

استفاده از کمپرس گرم به از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم کمک می کند. یک تا دو روز پس از کبودی زیر چشم ها باید از کمپرس گرم استفاده کنید. این کار جریان خون بافتهای اطراف چشم را افزایش داده و روند بهبودی را سرعت می بخشد.

جهت درمان فوری سیاهی دور چشم یک پارچه تمیز را در آب گرم فرو ببرید و آب اضافی را با فشار خارج کنید. پارچه گرم شده را روی چشم آسیب دیده قرار دهید تا اینکه سرد شود. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

اگر چشمانتان درد نگرفت می‌توانید به آرامی ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید. این کار جریان خون را بهبود می‌بخشد و لخته های خون زیر پوستی را حذف می کند.

 

رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

مصرف ویتامین C برای درمان سیاهی دور چشم

زمانی که از سیاهی دور چشم رنج می‌ برید بسیار اهمیت دارد که غذاهای سرشار از ویتامین C به رژیم غذایی خود بیفزایید.

غذاهای زیادی هستند که ویتامین C دارند از جمله انگور هندی، گواوا، فلفل، لیمو، گل کلم، انبه و پرتقال. ویتامین C کمک می‌کند تا دیواره رگ‌های خونی ضخیم شوند و بهبودی حاصل شود.

می‌توانید از مکمل های ویتامین C نیز استفاده کنید.

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

گل همیشه بهار یک ماسک برای رفع سیاهی دور چشم

یک ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم گل همیشه بهار است که معمولاً برای کاهش التهاب و بهبود زخم استفاده می شود. همچنین می‌تواند برای کاهش تورم و سیاهی دور چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب مرتبط:  راهنمای کامل درمان گیاهی استرس و اضطراب شدید

یک مشت گلبرگ تازه گل همیشه بهار را به یک فنجان آب داغ بیفزایید.

بگذارید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

یک لیف حمام تمیز را در این محلول سرد فرو برید و حدود ۵ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده چشم بگذارید.

این کار را چند بار در روز انجام دهید.

پماد گل همیشه بهار یا همان پماد کالاندولا از بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم محسوب می شود.

درمان خانگی سیاهی دور چشم با آرنیکا(تنباکوی کوهی)

به منظور رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی می‌توانید از گیاه آرنیکا استفاده کنید. آرنیکا گیاهی است که برطرف کننده سیاهی دور چشم بوده و تورم چشم را کاهش می دهد. همچنن باعث التیام عضلات چشم و بافتهای آسیب دیده می شود.

برای جلوگیری از بیشتر شدن کبودی در اسرع وقت از آرنیکا استفاده کنید. یکی از بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم کرم موضعی یا پماد آرنیکا است. همچنین در صورت تمایل به استفاده از روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم می‌توانید از روغن آرنیکا استفاده کرده و سه بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

 میوه های آناناس و پاپایا

آناناس و پاپایا میوه‌هایی هستند که می‌ توانند به درمان سیاهی دور چشم کمک کنند. هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که روند بهبودی هر گونه جراحتی که باعث تغییر رنگ پوست می‌شود را تسریع می کنند.

این میوه‌ها آنزیم هایی دارند که پوست را نرم و ترمیم می کنند.برای بهره مندی از منافع این میوه ها در کمک به درمان کبودی زیر چشم ها می توانید:

تکه هایی از این میوه‌ها را به صورت موضعی اطراف منطقه سیاه شده چشم بمالید یا

آب این میوه‌ها را بنوشید یا خود میوه‌ها را بخورید.

نارون کوهی، داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

می توانید از نارون کوهی به عنوان یک ماسک برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنید. نارون کوهی یک داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم است که برای بسیاری از مشکلات مفید است. در ذیل چند روش استفاده از نارون کوهی آورده می شود.

یک تکه پنبه را در نارون کوهی بخیسانید و برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده چشم قرار دهید.این کار اثر تسکین دهندگی و شفابخشی دارد.

همچنین می‌توانید محلولی از اسانس بابونه، نارون کوهی و آب تهیه کنید. پارچه ای تمیز را در محلول بخیسانید و روی پلک‌ها و نواحی آسیب دیده بگذارید.سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم روغن های گیاهی را امتحان کنید.

ماساژ نواحی آسیب دیده با یک روغن گیاهی مناسب می‌تواند به تسکین درد، تورم و التهاب کمک کند. روغن زیتون بهترین گزینه برطرف کننده سیاهی دور چشم است چون خواص درمانی برای کبودی زیر چشم دارد.

مطلب مرتبط:  راهنمایی هایی درباره بیماری پریاپیسم

همچنین می‌توانید نوع دیگری از روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم را امتحان کنید روغن هایی نظیر نارگیل یا کرچک. روغن را به آرامی ماساژ دهید چون فشار اضافی باعث درد بیشتر می شود.

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم مفید بوده و به کاهش تورم و درد کمک می کند. دو روش برای استفاده از سیب زمینی وجود دارد.

جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم یک سیب زمینی متوسط را پوست گرفته و به قطعات کوچکتر برش بزنید. برشهای سیب زمینی را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. سپس قطعات سرد سیب زمینی را به مدت نیم ساعت روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

در روش دیگر برای رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی آن را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس خود سیب زمینی رنده شده را روی چشم قرار دهید.

درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی با ریشه آذان الحمار یا سنفیتون

ریشه سنفیتون یک گیاه عالی برای درمان خانگی سیاهی دور چشم است که باعث کاهش درد و رهایی از سیاهی دور چشم می شود.

به منظور درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی یک قاشق چای خوری ریشه سنفیتون را کوبیده و با آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید.این خمیر را روزی یک بار روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

همچنین برای تهیه ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم ریشه سنفیتون را در آب بجوشانید، پارچه ای تمیز در آن بخیسانید و آنرا روی قسمت آسیب دیده بمالید.

فیلم زیر چند روش درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی که در متن فوق آورده نشده است را شرح می دهد.

ترجمه شده در خلایق

رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

برای رفع سیاهی دور چشم چه کنیم ، گودی و سیاهی دور چشم ، کبودی و گودی زیر چشم ، درمان سیاهی و چروک دور چشم ، از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم ، درمان فوری سیاهی دور چشم ، کبودی زیر چشم ها ، درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی ، ماسک برای رفع سیاهی دور چشم ، ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم ، درمان خانگی سیاهی دور چشم ، رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی ، برطرف کننده سیاهی دور چشم ، بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم ، روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم ، درمان سیاهی دور چشم ، داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم ، از بین بردن سیاهی دور چشم ، رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی ، ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم ، درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی ، درمان خانگی سیاهی دور چشم ، برای رفع سیاهی دور چشم چه کنیم

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها