شناخت آنژین صدری یا درد در ناحیه قفسه سینه و پیشگیری از بیماری قلبی

درد در ناحیه قفسه سینه :

بیماری قلبی را جدی بگیرید.خطر در کمین است. آنژین صدری اولین نشانه بیماری قلبی را بشناسید و از خطر حمله قلبی جلوگیری کنید. در ادامه راهکارهای پیشگیری و درمان درد در ناحیه قفسه سینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هر چه بزرگ‌تر می شویم،بیشتر مستعد ابتلا به بیماریهای مختلف می شویم.شایع ترین این بیماری ها،بیماری قلبی است.ممکن است نسبت به این موضوع شک داشته باشید که روزی ممکن است به بیماریهای قلبی دچار شوید،اما اگر این احتمال ولو به میزان اندک وجود داشته باشد،باید از خود در برابر این خطر محافظت کنید.

آنژین به وجود درد در ناحیه قفسه سینه اشاره دارد که رایج ترین نوع بیماری قلبی است.این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون عضلات قلب کاهش می یابد. احساس درد در قفسه سینه یکی از نشانه های بیماری عروق کرونر قلب است.در افراد مبتلا به این بیماری،قلب مقدار کافی خون حاوی اکشیژن دریافت نمی‌کند و ممکن است منجر به ایجاد درد در ناحیه قفسه سینه شود.

درد در ناحیه قفسه سینه می‌تواند به عنوان تنگی، فشار و احساس سنگینی شرح داده شود.این حالت به نام آنژین صدری نیز خوانده می‌شود و به دو دسته پایدار و ناپایدار تقسیم می شود.معمولا آنژین پایدار در زمانی که شخص خود را به کار سخت وا می‌دارد تجربه می‌شود و به صورت درد متناوب در قفسه سینه رخ می دهد. آنژین صدری ناپایدار به درد ناگهانی یا ایجاد تغییر در نحوه درد قفسه سینه که از قبل سابقه داشته است اشاره دارد. آنژین صدری ناپایدار می‌تواند نشانه دهنده حمله قلبی باشد.

درد در ناحیه قفسه سینه ، آنژین صدری ناپایدار ، علل درد قفسه سینه ، دلیل درد قفسه سینه ، درد زیر قفسه سینه سمت چپ

درد در ناحیه قفسه سینه

احساس درد در قفسه سینه ، درد های قفسه سینه ، درد استخوان قفسه سینه ، درد زیر قفسه سینه ، آنژین صدری ، آنژین قلبی

نوع دیگری از آنژین که بسیار نادر است به نام آنژین مغایر شناخته می‌شود و زمانی که اسپاسمی در عروق کرونر وجود دارد رخ می دهد.آنژین صدری به عنوان یک بیماری شایع شناخته می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است تشخیص آن از دیگر علل درد قفسه سینه مشکل باشد.اگر هر گونه درد در ناحیه قفسه سینه غیر قابل توجیه در خود تجربه می‌کنید توصیه‌های پزشکی را دنبال کنید.

علایم بیماری قلبی

علایم اصلی آنژین صدری شامل درد در ناحیه قفسه سینه است. درد زیر قفسه سینه سمت چپ ممکن است تا شانه، کمر، گردن، بازوها یا فک گسترش پیدا کند. فرد ممکن است علائمی نظیر تهوع، تعریق، سرگیجه، خستگی، تنگی نفس و اضطراب را تجربه کند. افراد مبتلا به آنژین صدری از احساس فشار یا سنگینی قفسه سینه شکایت دارند. علائم بیماری قلبی ممکن است در شدت و مدت متفاوت باشند. هر گونه تغییر در الگوی درد باید فوراً به پزشک گزارش شود.

رایج ترین نوع آنژین،آنژین پایدار است.این نوع احساس درد در قفسه سینه زمانی که قلب به شدت شروع به پمپاژ می کند آغاز می‌شود مثلاً در زمان ورزش کردن. درد زیر قفسه سینه سمت چپ تا مدت کوتاهی ادامه دارد و اگر هرچه زودتر فرد به استراحت بپردازد یا دارویی مناسب مصرف کند،فروکش می کند.گاهی اوقات ممکن است آنژِین شبیه به سوءهاضمه باشد.استرس روحی و عاطفی ممکن است منجر به ایجاد درد های قفسه سینه شود.

ممکن است آنژین در زنان به گونه‌ای متفاوت تجربه شود. درد زیر قفسه سینه سمت چپ واضح تر و ضربان دار است.علائمی مانند تهوع،درد شکمی و تنگی نفس احتمال دارد در زنان بیشتر اتفاق بیفتد. احساس درد در قفسه سینه که بیش از چند دقیقه ادامه می‌یابد یا پس از مصرف دارو شروع می‌شود نیاز به توجه پزشکی فوری دارد.ممکن است نشانه ای از حمله قلبی قریب الوقوع باشد.برخی دیگر از علایم رایج حمله قلبی عبارتند از درد در بازوها، شانه، فک و دندان، تعریق و غش.

علل درد قفسه سینه

درد های قفسه سینه زمانی که خونرسانی به عضلات قلب کاهش می‌یابد رخ می هد.قلب به اکسیژن نیاز دارد تا عملکرد صحیح داشته باشد و این اکسیژن از طریق خون تأمین می شود.بیماری عروق کرونر از شایعترین علل درد قفسه سینه است.بیماری زمانی رخ می‌دهد که تجمع پلاک یا رسوب چربی در شریان وجود دارد.نیاز به اکسیژن وقتی که قلب شدیدتر پمپاژ می کند بیشتر می‌شود و به همین خاطر آنژین اغلب در این زمانها رخ می دهد.

مطلب مرتبط:  راهنمای جامع درمان کرم روده آسکاریازیس

آنژین پایدار وقتی که فعالیت بدنی مانند بالا رفتن از پله ها یا پیاده روی انجام می شود،رخ می دهد.کشیدن سیگار، هوای سرد، مصرف یک وعده غذای سنگین و استرسهای روحی نیز می توانند دلیل درد قفسه سینه باشند. آنژین ناپایدار ممکن است زمانی رخ دهد که یک گسیختگی در رسوب پلاکهای شریان به وجود آمده باشد یا اینکه یک لخته خون وجود داشته باشد.این موضوع می تواند جریان خون ورودی به قلب را به شدت کاهش دهد.

کم خونی شدید نیز ممکن است دلیل درد قفسه سینه و آنژین صدری ناپایدار باشد.استراحت و دارودرمانی نمی‌تواند آنژین صدری ناپایدار را تغییر دهد و اگر جریان خون خیلی زود به حالت عادی برنگردد حمله قلبی رخ می دهد.برای آنژین صدری ناپایدار درمان اورژانسی مورد نیاز است.آنژین های مغایر زمانی رخ می‌دهند که به دلیل اسپاسم،تنگی عروق وجود داشته باشد.

چند دلیل درد قفسه سینه وجود دارد که فرد را در معرض خطر بالای پیشروی آنژِین قرار می دهد.سیگار کشیدن می‌تواند به دیواره رگهای خونی آسیب برساند و باعث پیشروی رسوبهای کلسترول شود.بنابراین کسانی که سیگار می‌کشند ممکن است با مشکلات جریان خون قلب مواجه شوند.افراد دیابتی نیز بیشتر در معرض خطر گسترش درد های قفسه سینه و بیماری قلبی قرار دارند.

فشار خون بالا می‌تواند تشکیل رسوب پلاکها در عروق را تسریع کرده و به همنین دلیل منجر به آنژین صدری می شود.فشار خون بالا ممکن است به دلیل عادت نامناسب تغذیه ایجاد شود.عاداتی نظیر استرس،چاقی،بی تحرکی و سبک زندگی نامناسب.عوامل دیگری که خطر درد استخوان قفسه سینه را افزایش می دهند عبارتند از سابقه خانوادگی بیماری عروق کرونر،سن بالا،چاقی،استرس و عدم تحرک.

درمان بیماری‌های قلبی

درمان بیماری‌ قلبی شامل گزینه های مختلفی مانند دارودرمانی،اعمال جراحی و تغییر در سبک زندگی است.هدف اصلی درمان،کاهش وقوع علایم و همچنین کاهش شدت آنهاست.این امر احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.با این حال آنژین ناپایدار نیاز به درمان فوری پزشکی و بستری در بیمارستان دارد.

داروهای درد استخوان قفسه سینه شامل آسپرین می‌شود که مانع از لخته شدن خون گردیده و اجازه می دهد خون آسانتر از طریق شریان های باریک جریان پیدا کند.همچنین نیترات که برای درمان آنژین صدری استفاده می‌شود تا به گسترش عروق خونی و شل شدن دیواره شریان کمک کند.ابن امر به افزایش جریان خون ورودی قلب کمک می کند.پزشکان ممکن است به بیمار توصیه کنند تا نیترات را قبل از انجام هر گونه فعالیتی مصرف کند تا مانع بروز آنژین صدری گردد.

مسدود کننده های بتا نیز برای درمان درد استخوان قفسه سینه استفاده می‌شوند زیرا آن‌ها اثر اپینفرین که هورمون افزایش دهنده پمپاژ قلب است را محدود می کنند.همچنین به شل شدن رگهای خونی کمک می کنند.نوع دیگری از داروها استاتین است که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.همچنین ممکن است عمل جذب مجدد رسوبات کلسترول در جداره شریانها را تقویت کند.داروهای دیگر درد استخوان قفسه سینه عبارتند از مسدودکننده های کانال کلسیم و مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین(ACE).همه ی این داروها باید فقط تحت نظارت پزشک مصرف شوند.

در بعضی موارد برای درمان آنژین صدری ممکن است فرآیندهای پزشکی و جراحی نیاز باشد.این روش‌ها به بازگشایی عروق کمک می کنند.آنژیوپلاستی یا استنت گذاری روشی است که در آن یک بالون کوچک درون عروق تنگ شده قرار داده می شود.این کار به عریض نمودن عروق کمک می کند.سپس یک استنت یا شبکه سیمی کوچک قرار داده می‌شود تا عروق به حالت باز باقی بمانند.این کار باعث می‌شود تا خون بهتر به قلب برسد.از این درمان زمانی که داروها و تغییر در سبک زندگی تأثیر گذار نباشد برای جلوگیری از ایجاد بیماری قلبی استفاده می شود.

مطلب مرتبط:  راهنمای جامع درمان افتادگی دریچه میترال در طب سنتی و مدرن

افراد مبتلا به آنژین ناپایدار اغلب باید به وسیله آنژیوپلاستی درمان شوند.عمل جراحی که در هر دو نوع آنژین پایدار و ناپایدار انجام می شود،جراحی بای پس عروق کرنر است.در این روش یک ورید یا شریان از بخش دیگری از بدن به کار گرفته می‌شود تا عروق متأثر کنار گذاشته شوند.این کار باعث اصلاح جریان خون ورودی به قلب می شود.

در موارد خفیف درد زیر قفسه سینه ممکن است سلامتی با ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی به دست بیاید.این تغییرات و اصلاحات در سبک زندگی و رژیم غذایی کاملاً در موارد شدیدتر درد زیر قفسه سینه لازم هستند اما کافی نیستند.اگر سیگار می کشید،باید فوراً این عادت را ترک کنید و همچنین در معرض دود سیگار نیز قرار نگیرید.افراد دارای اضافه وزن باید وزن اضافی خود را کاهش دهند.

بیماران دیابتی باید شرایط خود را از طریق داروهای مناسب،رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی منظم کنترل کنند.با اینکه مقداری تحرک فیزیکی برای سلامتی ضروری است اما زیاده روی نکنید.اعتدال نه تنها در رژیم غذایی و عادت‌های خوردن مهم است بلکه در زمینه تناسب اندام نیز ضروری است.زیاده روی می‌تواند بیماری‌های قلبی را تحریک کند.با این حال ورزش سبک مانند پیاده روی سریع یا آیروبیک در جلوگیری از آنژین صدری کمک کننده است.

همچنین از خوردن حجم زیادی غذا در هر وعده اجتناب کنید.استرس می‌تواند عاملی مهم در ایجاد بیماری قلبی باشد،به همین دلیل کنترل استرس ضروری است.مدیریت استرس می‌تواند به روشهای متنوعی انجام شود مانند مدیتیشن،تمرینات تنفسی،ماساژ درمانی و یوگا.افرادی که در مقابل بیماری‌ های قلبی آسیب پذیرتر هستند بسته به عوامل افزاینده خطر باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

این عقیده وجود دارد که داروهای گیاهی باعث کمک به بیماران آنژین قلبی می شوند.با این حال نباید بدون مشورت با پزشک هیچ گونه درمان گیاهی را آزمایش کنید.زغال اخته به عنوان گشاینده عروق خونی شناخته می‌شود و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.گل پامچال نیز پایین آورنده فشار خون است و از تشکیل لخته جلوگیری می کند.

رژیم غذایی برای درمان بیماری قلبی

رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از درد زیر قفسه سینه تأثیر دارد.افراد تحت درمان آنژین قلبی باید از مصرف غذاهای حاوی چربیهای اشباع شده و غذاهایی که کلسترول بد بدن را افزایش می‌دهند ، خودداری کنند. رژیم غذایی روزانه باید مقدار زیادی میوه‌های تازه ، سبزیجات ، غلات کامل ، غذاهای فیبردار و حبوبات را در خود جای دهد.

ماهی یک غذای سالم است.ماهی های چرب مخصوصا ماهی سالمون و اسقومری سودمند هستند چون چربیهای سالم را به بدن عرضه می کنند.مصرف گوشت قرمز باید محدود شود.مرغ بدون چربی یا بوقلمون به رژیم غذایی اضافه شود.مصرف کره،شکر،شکلات و غذاهای شیرین باید محدود گردد.توجه زیاد به رژیم غذایی تا حد زیادی از وقوع بیماری قلبی در آینده پیشگیری می کند.

پیشنهاداتی برای آنژین قلبی

مکمل های L-آنژینین و L-کارنیتین در درمان آنژین قلبی مفید شناخته می شوند.این مکمل ها به کاهش تنگی عروق کمک می‌کنند و جریان خون عضله های قلب را بهبود می بخشند.با این حال قبل از استفاده از هر کدام از این مکمل ها به عنوان درمان جنبی آنژین قلبی ضروری است تا با پزشک مشورت کنید.ممکن است این مکمل ها با داروهای دیگر تداخل داشته و منجر به عوارض جانبی جدی تری شود.

ترجمه شده در سایت خلایق

منبع : home-remedies-for-you

درد در ناحیه قفسه سینه

درد در ناحیه قفسه سینه ، آنژین صدری ناپایدار ، علل درد قفسه سینه ، دلیل درد قفسه سینه ، درد زیر قفسه سینه سمت چپ ، احساس درد در قفسه سینه ، درد های قفسه سینه ، درد استخوان قفسه سینه ، درد زیر قفسه سینه ، آنژین صدری ، آنژین قلبی

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها