راهنمای درمان آبسه لوزه

درمان آبسه لوزه : آبسه پره تونسیلار یا آبسه لوزه یک عفونت باکتریایی است.

معمولا به عنوان یک عارضه گلو درد استرپتوکوکی درمان نشده و یا التهاب لوزه آغاز می شود. به طور کلی شامل یک جیب پر از چرک که در نزدیکی یکی از لوزه ها را تشکیل می دهد. در ادامه روشهای درمان آبسه لوزه آورده می شود.

آبسه لوزه در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان شایع است. آنها اغلب در آغاز یا پایان فصل زمستان، هنگامی که بیماری ها مانند گلودرد و التهاب لوزه ها به صورت گسترده رخ می دهد.

درمان آبسه لوزه

علت آبسه لوزه

معمولا به عنوان یک عارضه التهاب لوزه رخ می دهد. اگر عفونت از یک لوزه بشکند و گسترش به مناطق اطراف آن گسترش یابد، می تواند آبسه تشکیل دهد. استفاده از آنتی بیوتیک در درمان گلودرد و التهاب لوزه ها می تواند از این روند جلو گیری کند.

آبسه لوزه همچنین می تواند با مونونوکلئوز (معمولا به عنوان تک نامیده می شود) و همچنین عفونت دندان و لثه ایجاد شود. در موارد بسیار نادر، این امکان برای آبسه لوزه به بدون عفونت رخ می دهد. این به طور کلی به علت التهاب غدد وبر واقع در زیر زبان و تولید بزاق باشد

پیشگیری از آبسه لوزه

برای جلوگیری از آبسه،باید زود اقدام کرد موقعی لوزه التهاب می کند باید التهاب آن را به تعویق انداخت
نگه داشتن دهان و دندان سالم و تمیز و همچنین مسواک زدن و دوری از سیگار کشیدن می تواند از ابتلاء به آبسه لوزه جلو گیری کند

درمان آبسه لوزه

آنتی بیوتیک رایج ترین شکل از درمان آبسه لوزه است.دکتر شما نیز ممکن است درمان آبسه لوزه را به کمک آنتی بیوتیک ها یا برش برای تخلیه انجام دهد.

مطلب مرتبط:  راههای پیشگیری و درمان بیماری پلاگر

اگر شما قادر به خوردن و نوشیدن هستند، ممکن است برای شما دریافت مایعات برای هیدراتاسیون داخل وریدی (از طریق IV) و هم چنین مسکن برای جلو گیری از درد تجویز کند.

همانطور که با گلودرد استرپتوکوکی مزمن و التهاب لوزه ها، هنگامی که آبسه هستند در محدوده زمانی معین، دکتر شما ممکن است برداشت لوزه ها برای جلوگیری از عفونت های آینده و شدید تر توصیه کند.

درمان آبسه لوزه

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها