راهنمای درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی و طب مدرن

درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی : تب مدیترانه ای فامیلی یک بیماری التهابی و ارثی است و دو فاز حمله و خاموشی دارد و در هر حمله بیمار با تب و درد شکم یا قفسه صدری و درد مفصلی یا آرتریت و ضایعات پوست مراجعه می کند.

تکرار حملات این بیمارای در طولانی مدت (پس از چندسال) باعث بروز عارضه ای بنام آمیلوئیدوز به خصوص در کلیه می شود که نتیجه آن از کار افتادن کلیه می باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی روشهای درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی و طب مدرن بپردازیم.

درمان گیاهی تب مدیترانه ای ، درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی

درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی

علت تب مدیترانه ای

ژن MEFV. این ژن در تنظیم کاهش التهاب نقش ایفا می کند. اگر این ژن دچار جهش شود، تنظیم کاهنده التهاب به طور صحیح صورت نمی پذیرد و بیمار دچار تب مدیترانه ای می گردد.

علایم تب مدیترانه ای

تب راجعه به همراه درد شکمی، درد قفسه سینه یا درد مفصلی

بیمار معمولاً در هنگام درد شکمی دچار یبوست می گردد. که همزمان با بهبود درد، مدفوع نیز شلتر می شود.

تب با درجه بالا

ضایعات پوستی قرمز رنگی بر روی مفصل مبتلا

درد آزار دهنده ساق پا

پریکاردیت راجعه (التهاب لایه خارجی قلبی)، میوزیت (التهاب عضلانی)، مننژیت (التهاب پرده های مغزی) و ارکیت (التهاب بیضه ها).

برخی از بیماریهایی که با واسکولیت (التهاب عروق) همراهند (مانند پورپورای هنوخ شوئن – لاین و پلی آرتریت ندوزا) به طور شایعتری در کودکان مبتلا به FMF دیده می شوند.

مطلب مرتبط:  آیا سرطان خون درمان دارد ؟ درمان سرطان خون در طب سنتی و پزشکی جدید

آمیلوئیدوز. آمیلوئید پروتئین خاصی است که با رسوب در اندامهایی مانند کلیه ها، روده ها، پوست و قلب موجب از دست رفتن تدریجی عملکرد آنها (خصوصاً کلیه ها) می شوند.

تشخیص تب مدیترانه ای

آزمایشهای خون، آزمایش ادرار، بیوپسی رکتوم یا کلیه

درمان تب مدیترانه ای

بیماری با مصرف کلشی سین برای تمام عمر درمان می شود. این دارو از تکرار حملات و ایجاد آمیلوئیدوز در بیمار پیشگیری می کند. اگر بیمار از مصرف دارو خودداری کند، حملات و خطر ایجاد آمیلوئیدوز مجدداً برمی گردند.

میزان دارو نباید بدون مشاوره با پزشک و به صورت خودسرانه توسط بیمار تغییر کند.

افزایش دوز کلشی سین در هنگام حملات تأثیری نخواهد داشت.

درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی

به منظور درمان گیاهی تب مدیترانه ای ترکیب داروی جامع امام رضا (ع) و آب انیسون ظاهرا اولین و تنها راهکار برای درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی و طب اسلامی محسوب می شود. در صورتی که قصد درمان گیاهی تب مدیترانه ای با این دارو را دارید می توانید آن را از عطاری ها یا فروشگاه های داروهای طب اسلامی تهیه کنید.

برخی بیماران با حذف خوراکی ها و غذاهای دارای گلوتن از رژیم غذایی خود به بهبود علائم دست یافته اند.

آپدیت ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲: اکثر دردهای شکمی با مصرف خوراکی سیاه دانه به شکل خام، هر هشت ساعت یک بار یا روزی سه بار به اندازه نوک انگشت تا حداکثر یک بند انگشت، تسکین پیدا میکنند. سیاه دانه با تقویت سیستم ایمنی برای درمان تب های حاد یا راجعه نیز کمک کننده است. همچنین برای دردهای مفصلی و همینطور درد قفسه سینه، ماساژ با روغن سیاه دانه و استفاده از دستگاه های خانگی بادکش دقیقا روی موضع دردناک، کمک کننده است. اگر درد قفسه سینه ناشی از تحت فشار بودن قلب باشد، روزی سه استکان چای ترش میل کنید (چای مکه – به شکل دمنوش مصرف شود.) برای دردهای قفسه سینه ناشی از تورم پرده جنب، راهکاری به نظرم نمیرسد جز اینکه برای پیشگیری یا حداقل افزایش توان و حجم ریه، به صورت منظم ورزشهای هوازی نظیر فوتسال انجام دهید، اما در دوره ابتلا استراحت مطلق داشته باشید. برای تقویت کلیه ها، در فصل خربزه تا میتوانید خربزه بخورید. همچنین است ترب سیاه (تربی که رنگ پوستش سیاه است. از لحاظ ظاهری شبیه به ترب های معمولی سفید رنگ است) و به شدت از خوراکهایی که برای فرآوری‌شان از نمک فراوان استفاده میشود پرهیز کنید. نظیر زیتون و شورترشی و …) آرزوی سلامتی و شفای کامل برای شما و همه بیماران دارم.

مطلب مرتبط:  راهنمای بیماری تای‌ ساکس‌

درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی

درمان گیاهی تب مدیترانه ای ، درمان تب مدیترانه ای در طب سنتی

اگر مطلب فوق به‌درد‌بخور است، با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند:

مطالب مرتبط

Subscribe
اطلاع رسانی برای :
63 نظرات
بیشترین رای
جدیدترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها